Zonder die extra spuiten is mijn luteale fase maar 7/8 dagen. En dat is dus wel te kort Maar 10 dagen moet inderdaad kunnen.
Ik gebruik de extra pregnyl om dezelfde reden als dat jij utrogestan gebruikt: ter ondersteuning van de luteale fase. Utro is pure progrsteron en houdt het baarmoederslijm optimaal. Pregnyl bestaat uit hcg. Ja het induceert de eisprong. Maar na de eisprong houdt het het corpus luteum actief. Het corpus luteum produceert normaal gesproken voor het nodige progesteron om het baarmoederslijm in tact te houden. Heb je een korte luteale fase, dan is het vaak zo dat het corpus luteum zn werk niet zo goed doet, waardoor het progesteron gehalte laag blijft of te snel weer daalt (en je dus te vroeg weer ongesteld wordt). MAAR... In geval van een zwangerschap zorgt hcg dat het corpus luteum actief blijft. Pas rond de 12 weken neemt de placenta de productie van progesyeron over. Tot die tijd zorgt het hcg er voor dat het corpus luteum progesteron blijft maken, voor een goed bms. Door extra pregnyl (=hcg) zorg je dus voor een klein beetje 'nep-zwangerschap' om te zorgen dat er voldoende progesteron wordt gemaakt, zodat je niet te vroeg ongesteld wordt. Hoop dat ik het zo duidelijk heb uitgelegd
Jeetje, ik leer hier nog wat! Mijn lf is 10 dagen, soms 1 dag meer, soms 1 dag minder. Ik babbel vanavond ook met "wachtend", topic hieronder, zij heeft ook de lf veel te kort, mss interessant om mee te lezen? Ze heeft vragen waar ik geen antwoord op kan geven, maar ik ben de enige die reageert...
Ik ben bang dat ik in dat andere topic echt nieys zinnigs te zeggen heb. Niet lullig bedoeld. Maar hoe haar cyclus precies is, is nog volkomen onduidelijk. Het is aannemelijk dat het nog door de prikpil komt. Dat ze op de echo dun bms heeft en jog geen ei in aantocht, dat kan prima zo vroeg in de cyclus. Misschien heeft ze geen of geen goede eisprong, maat dat is echt te voorbarig om te concluderen. Dit zal duidelijk moeten worden als haar cyclus gemonitord gaat worden door de fa. Door echo en bloedonderzoek. Als het niet de prikpil is en ze heeft wel gewoon een ei, maar enkel een korte lf, dan is er relatief makkelijk ieys aan te doen. Ik weet niet hoe vroeg in de zwangerschap haar miskramen waren, maar ook dat zou een oorzaak kunnen hebben in een te laag progesteron...
Heb haar stukje nog eens gelezen. Klinkt idd als een korte lf. Dan zit ze goed bij een FA. Die zal dat snel doorhebben en de nodige maatregeken nemen. Verminderd vruchtbaar zijn door een korte lf, das echt heel goed te behandelen (met extra pregnyl/utro).
Hahaha... Jij weet echt veel!!!! Ik heb weer bruinverlies. Een heel klein beetje, inlegkruiswerk zeg maar, maar toch.
Ja, ik ben blij als het dinsdag half 2 is, dan mag ik bellen voor de uitslag...ongeacht wat die uitslag ook mag zijn 😞
Nic lees dat het bij jouw nu heel dubbel is wat het gaat worden pffff shit meis ik ga zo hard voor je duimen!! Wat is de conclusie wat de artsen zeggen en wat zegt je gevoel zelf?? Ik hoop zo dat het goed mag gaan en jouw HCG gewoon op een rustiger tempo vordert! Merah zit het nu net te lezen dacht zal eens kijken hoe het met Nic gaat maar dank je wel ook voor de goede tip aan mij! Ja het is inderdaad 1 grote warboel en die prikpil is inderdaad funest! Mijn mk's waren met 4.5 (deze was de eerste na een goede cyclus) en de 2e was met 9.4 (kloppend hartje etc al gezien maar teruggezet in groei naar 8.6) Maar mijn baarmoederslijmvlies was de vorige keren nog geen 3 mm wat ik me nog kan herinneren (ben toen tarwekiemolie gaan nemen) en ineens zwanger en een plakbeeb. Maar bij jouw is die cyclus dus ook niet optimaal zonder 'hulpstukken" Euhm dan heb ik nog een hele stomme vraag maar pregnyl etc is dat een hele zware hormoon?? Ik ben dus echt behoorlijk allergisch voor hormonen en sla helemaal door door hormonen
He Wachtend! 3mm is inderdaad erg dun. Als dit je max is, dus gemeten rond een eisprong, dan moet je dat zeker ook met je FA bespreken. Dun bms is een iets grotere uitdaging dan een korte lf... Mijn cyclus is 26/27 dagen. Mijn ei is echter pas op dag 19. Bms is goed, ei ook. Alleen mijn lf is erg kort. Alles zou betrekkelijk simpel zijn als mijn eileiders niet verkleefd waren. Nu zijn we toch aangewezen op ivf. Prgenyl is een zwangerschapshormoon. Je zwangerschapstest wordt er ook positief van. Was jij tijdens je zwangerschappen al heel vroeg misselijk ed? Dan zul je dat ook wel een beetje merken als je pregnyl gebruikt. Utro zal een vergelijkbaar effect geven, maar zelf had ik daar minder last van.
O, voor ik het vergeet: pregnyl moet je zelf spuiten. Utrogestan breng je vaginaal in. Als je dus de kriebels krijgt van naalden, dan is utro misschien een betere optie
Jeetje toch IVF door die verklevingen wat ontzettend vervelend!! Anders zou het inderdaad makkelijker zijn voor jouw. Ik wens je in ieder geval heel veel succes en hopelijk snel een plakbeeb! Hier alles tussen de 15 en 22 dagen (heb even teruggekeken met dank aan de cyclus app dec 22 dagen jan 22 dagen jan/ febr 15 dagen febr 22 dagen (Alles vanaf september tot december was tussen de 15 of 22) Maar ei dus geen idee wanneer ik meen elke keer rond dag 15 (aan rekbaar slijm etc te zien) Bij de eerste zwangerschap was ik misselijk en was ik gek op zoute dropballen 2e zwangerschap eigenlijk geen klachten 3e zwangerschap verslaafd aan vlees en weeïg gevoel. HCG zelf kan ik ook ontzettend slecht tegen lang verhaal heel erg ingekort maar door de hormonen angst en paniekaanvallen gehad. wat mijn BMM is rond mijn ei geen idee want daar is nooit naar gekeken Ik weet dat ik rond de 7 a 8 mm moet zitten. Vorige maand was er dus een cyste/ei (geen idee wat het dus was) van 3.2 cm op dag 11.
Hihi Merah naalden ach geloof me meer dan genoeg gezien voor andere dingen Maar als ik zelf niet durf te prikken vraag ik het mijn man wel die doet er alles voor om mij te mogen pijnigen (grapje!!) maar nee die heeft daar absoluut geen moeite mee om mij dan te prikken.
3,2 cm zal zeker geen ei geweest zijn. Een cyste dus. Maar hij was weg nu toch? Ik denk dat de fa je cyclus goed zal gaan monitoren. Over je bms zou ik me vooralsnog geen zorgen maken. Als die 3mm niet rond je eisprong was, dan zegt dat niet zo veel. En dropballen?.... Ach, je moet wat over hebben voor een kindje
3.2 mm moet dat zijn proest wauw dat zou wel heel groot zijn!! Hij was afgelopen maandag inderdaad weg en ze vroeg dus nog of we geklust hadden maar was die week ervoor net geopereerd dus aan klussen dacht ik echt nog niet! BMM ja geen idee wat het was maar ze zeiden indertijd van mijn zoon dat die veel te weinig was. Dropballen waren geen probleem het was die 3e keer dat het me nekte met 60 kilo! aankomen door vlees eten (btw nu 55 kilo eraf al hoor) had altijd geroepen dat ik eerst mijn oude gewicht weer wilde voor ik zwanger zou raken en daar zit ik nu op maar als ik had geweten hoe het zou zijn gegaan zou ik nooit meer die prikpil hebben genomen en ook nooit die uitspraak hebben gedaan. Word je LF nu ook verlengd door tarwekiemolie?? Lees daar heel veel over en ook dat het je BMM verdikt, is jouw daarover iets bekend?
Tarwekiemolie is een zogeheten 'wondermiddel'. Het helpt overal tegen/voor. Van concentratieproblemen tot kanker. Ik ben zelf nogal van het wetenschappelijk bewijs voor zulk soort middelen. En aangezien het geen medicijn is, hoeven fabrikanten dat bewijs ook niet te leveren, dus doen ze het ook niet. Ik zeg niet dat het niet zou kunnen helpen (tarwekiemolie begaat oa oestrogenen), maar ik zie niet hoe het je LF zou kunnen verlengen. Daar heb je toch echt progesteron voor nodig. Zelf denk ik meestal: als zoiets simpels echt zou werken, waarom schrijven ziekenhuizen dat dan niet voor? Dat zou de gezondheidszorg een stuk goedkoper maken! Tarwekiemolie komt uit het alternatieve circuit, waar ik op zich niets tegen heb, maar wel onder het mom van 'baat het niet, dan schaadt het niet'. Echt zinnig advies kan ik je hier dus niet over geven.
Nog een dagje Nic, wat een stress! Hoe voel je je? Nog geen bloed? Heb je ook geen thuistest meer gedaan? De duimen draaien hier hoor