Alles wat ik eet geeft bittere nasmaakt. Wie herkent dit?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door merah, 16 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    De titel zegt het al, alles wat ik eet geeft een hele bittere nasmaak in mn mond. Gisteren ontdekte ik het voor het eerst. Ik had een mierzoete tompouse op en na de laatste hap kreeg ik een hele vieze bittere smaak in mn mond. Hetzelfde vanmmorgen bij mn broodje hagelslag en vanavond bij mijn avondeten.

Ik heb ooit 1 keer eerder zoiets gehad en dat wat toen waarschijnlijk van ongeroosterde pijnboompitten (toen via internet gevonden dat pijnboompitten uit china ongeroosterd dat effect kunnen hebben), maar die heb ik de afgelopen week niet gehad.

Ik ben natuurlijk wel een beetje zwanger, dus ik dacht: misschien herkent iemand dit...

2. linde90

linde90 Niet meer actief

Nee, ik ken het inderdaad van de pijnboonpitten, heeeeel irritant

Nu heb ik er geen last van, maar hoe bedoel je een klein beetje zwanger??

3. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Even gegoogled en ik vind dus heel veel verhalen over bittere smaakjes. Het is een zwangerschapsverschijnsel!!! Jippie, ik ben zwanger!!!

@Lara: een beetje zwanger... we hebben een heel lang traject achter de rug. Mijn test is positief, maar ik durf nog niet echt blij te zijn. Vrijdag hebben we een echo. Als het hartje klopt ga ik met recht zeggen: Ik ben zwanger!!!! (we zin trouwens even ver: ik ben vandaag ook 6 weken en 4 dagen!)

Op de KNO-site vond ik het volgende:
    Zwangerschap
    In de zwangerschap is er in de eerste drie maanden sprake van een verhoogde gevoeligheid en afkeur voor bitter.

Als andere meiden het wel herkennen, dan graag je reactie. Iemand iets gevonden wat er tegen helpt?

4. linde90

linde90 Niet meer actief

Aha vandaar !!

Mag ik je wel alvast voorzichtig feliciteren dan?

Bij deze !!!!!!

5. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Ik weet niet of het een bittere smaak is, maar ik heb veel last van een vieze, beetje muffe smaak in mijn mond.
    Ik heb wel vaker gelezen dat je een ijzersmaak kan proeven als je zwanger bent. Misschien is het dat?!

6. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Zou kunnen. Het is echt zo gek. En eigenlijk alleen als ik iets gegeten heb, dus niet zomaar tussendoor.
    Wel jammer, want zo smaakt alles toch een stuk minder lekker...

7. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    he lieve merah.. was de echo goed???
    Ik weet wel dat ik tijdens de zw van mijn dochter een hele rare en vaak pijnlijke tong had.. Dus toen smaakte alles anders

8. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Ik heb het van week 6 tot week 9 of zo gehad, af en toe een rare smaak bij voedingsmiddelen, en ook een slechte adem.

Na week 9 was dit verdwenen.

9. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    proficiat meid!

hmmm hier ook last van. wist niet dat dit bij zwangerschap kon horen. bij Sem geen last van gehad (of vergeten haha) als ik posi test laat ik het wel weten :)

10. Sjakie22

Sjakie22 Bekend lid

13 feb 2011
    734
    2
    18
    Noord-Holland
    Ik had daar vorige week ook last van en ik heb vandaag gestest en ben positief. Ik vond het zo raar. Verder moet ik veel huilen en ben ik erg prikkelbaar.

Deel Deze Pagina