Hoe het goede nieuws vertellen

Discussion in 'Zwangerschap' started by Yvjuh, Feb 12, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Yvjuh

Yvjuh Lid

Jan 20, 2009
    27
    0
    0
    Ha allemaal,

Ik zou graag leuke ideeen op willen doen om onze ouders het goede nieuws te vertellen dat we ZWANGER zijn!!! Wie o wie heeft er een leuk en origineel idee??

Hoop op veel leuke reacties!

Knuf

2. susanbenjamins

susanbenjamins Actief lid

Jun 18, 2007
    327
    0
    0
    Epe
    Hoi,

Wij gaan het zondag aan onze ouders vertellen dat we weer zwanger zijn. Misschien niet heel origineel, maar ik blijf het leuk vinden: Ons zoontje krijgt een t-shirt aan met: Ik ben stoer, want ik word grote broer.
    Volgens mij doet half Nederland dit, maar het blijft leuk.

3. lsb

lsb Lid

Dec 22, 2009
    14
    0
    0
    friesland
    Hoi,

als eerste gefeliciteerd met je zwangerschap,
    bij ons eerste kindje hebben we voor de opa's e oma's een bekker/mok gekocht met de tekst opa/oma gekocht, ze waren blij verast.

suc6 en een fijne zwangerschap verder

groeten Lsb

4. cyntje78

cyntje78 VIP lid

Nov 11, 2008
    6,297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Mijn ouders weten het al. Mijn schoonouders willen we volgende week verrassen als ze hier op de koffie komen *weet nog niet wanneer*
    Ik wil eigenlijk iets doen met het thema "schoonzusje en ik schelen ongeveer 1 week!!!" Maar nu nog iets hylarisch verzinnen zodat ze in de broek piesen van de schrik/vreugde en dat het een duur jaar wordt voor hun hahahaha!:D

5. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,281
    6,192
    113
    Bij de eerste had ik gezegd dat we kwamen vieren dat we de sleutel van ons nieuwe huis hadden gekregen, met gebakjes.
    In de gebaksdoos had ik echter beschuit met muisjes gedaan. Toen mochten ze kiezen wat voor een gebakje ze wilden... die gezichten, was hilarisch!
    Moet ik er wel bij zeggen dat de eerste ook voor ons een verrassing was, dus voor opa en oma helemaal.

En bij deze frummel idd een t-shirt met de tekst:
    Hoera ik ben blij :), ik krijg er een broertje of zusje bij!

Veel plezier met vertellen iig, laat je nog even weten hoe je het uiteindelijk gaat vertellen en hoe de reactie was?

6. Yvjuh

Yvjuh Lid

Jan 20, 2009
    27
    0
    0
    Thx voor alle leuke reacties!!
    Blijf het moeilijk vinden.. ook wanneer we het willen vertellen. Ik ben nu 5+2 wkn. Ouders en schoonouders weten dat we bezig zijn ivm met de mmm.. nu hebben we even een leugentje om bestwil verzonnen door te zeggen dat ik ongi ben geworden. Alleen vind liegen zo vervelend! Kan het echt niet volhouden tot 25-2 (eerste echo) hihi..

7. cyntje78

cyntje78 VIP lid

Nov 11, 2008
    6,297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Jah!! hier ook zo!! Gisteren belde mijn schoonmoeder en daarna de vriendin van mijn broer. Vroegen hoe het gesprek met de gyn was gegaan ter afsluiting deze cyclus volgen.
    Sjeu!! Ik heb echt moeten jokken! En ik wilde het bijna door de telefoon roepen... maar me toch in kunnen houden :D

8. Yvjuh

Yvjuh Lid

Jan 20, 2009
    27
    0
    0
    Oh ja erg he!!! Pff.. zal nog wel heel lastig blijven de komende 2 weken!
    Jij trouwens ook gefeli! Zie dat je 4+1 wkn bent?! Dus ook uitgerekend in Oktober!
    Vind het zo spannend allemaal! hihi..

9. mamalovesyou

Feb 14, 2010
    7
    0
    0
    Gouda
    Hallo allemaal!

Bij de eerste wilde ik een koffertje kopen met daarin een paar sokjes, rompertje, slab, speentje 'i love opa' en 'i love opa' e.d. en die dan geven met een briefje erbij of de baby later mag blijven logeren... maar dat is totaal mislukt hahaha Ik kon het namelijk niet volhouden om te wachten tot dat ik alles gekocht had en heb snel bij de prenatal die 2 spenen gekocht en nog dezelfde avond aan m'n ouders gegeven. Ze vonden het geweldig! Totaal niet origineel dus ;)

Nu ben ik er dit weekend achter gekomen dat ik zwanger ben van de 2e. Eigenlijk wil ik nog een paar weekjes wachten, maar dit zal ik vast niet volhouden. Mijn pa is aankomende week jarig en ik wil mijn zoon dus een shirt aandoen met iets van: 'ik word grote broer' of iets dergelijks. Of een knuffel ooievaar kopen en die inpakken en dat mijn zoontje die dan aan hem geeft. Weet het nog niet precies, maar ik weet wel dat ik morgen naar de Prenatal rij :D

Half Nederland doet het volgens mij met zo'n shirt, maar ik vind het erg leuk...

Of een shirt laten bedrukken met; in oktober ben ik niet meer in mijn .... en dan een afbeelding van een eendje... :D

10. maranka

maranka VIP lid

Mar 27, 2007
    10,842
    0
    36
  11. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,848
    3,364
    113