Daar ben ik weer Ik dacht helemaal de reden achter mijn lange cyclussen (bijna altijd 48 dagen) te hebben gevonden. Mijn medicatie, arcoxia, blijkt cystes te veroorzaken die de eisprong verhindert. Geen pcos cystes (zo'n parelketting) maar elke maand 1, 2 en soms zelfs 3 grote (pijnlijke! ze zijn gemiddeld zo'n 4 a 5 cm) cystes. Volgens de gyn die met echo's en bloedonderzoek meerdere cycli heeft bijgehouden, ovuleer ik prima. Wanneer ik 2 of 3 cystes heb, is hij ervan overtuigt dat ik een meerling ga krijgen, hij 'ziet' ook steeds een zwangerschap, maar dat is gewoon bloed (of ook een cyste?) in de baarmoeder, ik ben echt niet zwanger. Testen zijn altijd negatief, bloedtesten ook Maar ik vind bij mijn lange cyclussen nooit een eisprong met ovu-test. Bij de korte cyclussen heb ik wel positieve ovutesten. Tempen lukt mij echt niet, ik sta meerdere keren per nacht op en heb veel te veel haast 's morgens. Nou afijn, ik had dus een onderzoek gelezen waarin blijkt dat vrouwen die NSAID's slikken, ook verminderd vruchtbaar kunnen raken door cystes. Wanneer ik stop met de medicatie, heb ik vrijwel direct mijn normale cyclus van 21-25 dagen weer terug. Maar nu dus niet. Ik zit inmiddels op dag 31 en weer niks. Ook geen zwangerschap (we zijn ook nog niet aan het proberen, maar ik wil wel heel graag gaan beginnen nu, ik wacht al ruim 3 jaar tot mijn gezondheid goed genoeg is). Ik liep bij de gyn vanwege mijn pijnklachten vanwege de cystes, bij de lange cyclussen krijg ik veel meer last van mijn reuma (waar ik de arcoxia voor slik). Ok lang verhaal, maar wie herkent dit?