lieve dames helaas ga ik er van uit dat ik me bij jullie kan voegen... Sinds gisteraaf bruin slijm verlies en buikpijn en rug pijn, vandaag bij gyn geweest kindje is gestop op 8plus 1 dag met groeien hij kon geen hartactie vinden. vrijdag voor de zekerheid weer komen. weet niet wat ik moet verwachten. t was een boerenl(l met zijn percentages. wat heb ik daar aan ik voel me gewoon k((((
ow meid, wat een verdrietig nieuws Heb je niet zelf al een vk waar je even al je vragen aan kwijt kunt? Die mensen in het ziekenhuis maken dit zo vaak mee dat sommigen helaas niet meer met gevoel kunnen reageren Sterkte!
ik had een gyn dat was echt een hork. sneu maar 1 op 5 vrouwen over komt dit en 99,9 worden de kindjes geboren die gezond zijn. dit kindje was dus niet gezond, met vragen kon ik niet terecht. moet vrijdag weer komen om zekerheid te hebben omtrent de hatactie. maar ik ga er van uit dat t klaar is. dus vraag ik me af wat ik kan verwachten aan pijn en gevolgen, wanneer zou t kindje geboren moeten worden en hoe voelt dat is het echt om de stolsels te zien, en als t niet zelf komt is er nog een andere manier dan curretga? Moet je bij curretage onder narcose? Of mag t via ruggeprik? ben zo bang voor wat gaat komen. ik begrijp t gewoon niet. met 6 week kloppend hartje, geen klachten en sinds weekend ineens pijn dacht darmen en gisteraaf ineens bruin slijm en menstruatie pijn als of mijn buik afgeknepen wordt.... en nu leeft ons kindje niet meer....
Het is heel erg verdrietig dat dit gebeurt is Ik denk idd dat de echo wat je nu weer krijgt niet veel andere dingen laat zien die j nu al gezien had. Het hartje klopt niet meer dus helaas is jullie kindje overleden. Aangezien je al bloed verliest is de mk waarschijnlijk al begonnen. Ik had zelf best wel wat krampen en pijn maar het is te doen, het is een soort menstruatie die alleen pijnlijker is dan normaal. Ik voelde duidelijk een balletje vocht uit me komen, dat was het vruchtzakje met ons kindje. Ik was rond de 2 maanden toen ik ons kindje verloor. Heb het zelf niet bekeken maar als je dit graag wilt moet je het opvangen Je kan je kindje ook eventueel begraven in de tuin maar dat is iets wat je zelf moet beslissen. Ik persoonlijk was erg blij dat mijn lichaam het zelf deed de mk, je kan eventueel wachten wat je lichaam nu gaat doen. Aangezien je al bloed verliest zou ik je lichaam wel even de kans geven om het zelf te doen. Is ook altijd beter voor je lichaam en je eigen verwerkingsproces vindt ik. Als de mk nu niet door zou zeggen kun je altijd nog een curettage ondergaan. Dit gebeurt volgens mij altijd onder narcose. Probeer het een plekje te geven en doe rustig aan, het is niet niks je kindje te moeten verliezen ook al was het nog maar zo klein. Sterkte... Wat zei die "aardige" meneer nog verder of de zwschap? Zei hij dat je echt een mk had of was er nog een kans volgens hem?
nee hij was niet heel hoopgevend. de echo vrijdag is meer om inderdaad vast te stellen dat kindje inderdaad is overleden. reden gaf hij niet behalve dat t kindje niet gezond was om geboren te worden. volgens mij ging hij er al vanuit voor de echo want de vorige x deed hij t grote scherm aan en nu niet en was de kleine scherm weggedraaid. heb t nog wel ff gezien en 2 fotos mee gekregen. er konden veel oorzaken zijn zei hij en 1 op 5 overkomt dit en helaas hoor ik er nu ook bij zei hij. kon er niet zo veel mee. t zag er drie week geleden zo goed uit en nu ineens leeft ons ukkie niet meer... ik snap t gewoon niet....
Nee maar daar heeft hij wel gelijk in, wat en waarom dat is zo moeilijk. Jullie kindje was idd niet gezond en daarom is het foutgegaan. Het gebeurt helaas en waarom dat vragen we ons allemaal af. Antwoord daarop zul je nooit krijgen ...
ik weet ook wel dat hij gelijk heeft maar toch..... de manier waarop hij t zei.... dat is t gewoon meer. denk ik. ik weet t gewoon niet t is zo onverwacht....
Ja in het zk zijn ze zo medisch he... Dat is vaak wat onpersoonlijk .... Sterkte hoor het is ook allemaal moeilijk
OW meid wat verdrietig. Sterkte! Ik heb 2 weken terug ook een miskraam gehad. Eerst een echo gehad met een kloppend hartje en een paar dagen later voelde ik iets knappen in mijn buik en is toen de miskraam begonnen. Ik was ook erg bang voor wat ik moest verwachten. Ik heb het hele weekend erge rug en buikkrampen en veel bloedverlies. Op maandag verloor ik veel stolsels. En op en duur voelde ik iets raars in mijn buik,ging naar de wc en toen gleed het vruchtje er zo uit. Ik heb het uit de wc gepakt en eist gelijk,dit is het. Het was zo'n 5cm en zag er uit als een garnaal. Een kopje met 2 beginnende oogjes (stipjes) en de andere kant 2 uitstulpingen (dit zouden de beentjes worden denk ik). Ik had geen enkele twijfel dat dat het vruchtje was. Het was al zo 'groot' ( was toen 7 weken) omdat ik het vruchtje, inclusief dooierzakje en vruchtzakje verloor. Gelukkig bleek ik na een echo helemaal schoon,was als de dood voor een curettage. Heel veel sterkte!
dank je wel voor de uitleg omtrent t vruchtje. hier wel hheel veel buik en rugpijn wat soms door trekt in de benen en in de vagina. en verder bruin zwart slijm. tot nu toe geen rood. mijn kindje is gestopt op 8 week, zou dus er ongerveer net zo uit zien. ik wist echter van niks. 3 week terug kloppend hartje, had nergens last van voelde me gewoon goed en happy zwanger, tot ik gisteraaf bruinslijm kreeg bij afvegen en vandaag de echo en stilte...... hoop ook dat t uit zich zelf komt, want ik ben ook als de dood voor een curretage.....
pfff hoe lang kan t eigenlijk duren voor t door zet? Heb nu dan sinds 19e savonds buik en rugpijn en dat ik vieze bruine zwarte zooi verlies, maar verder niks.... pijn is soms wat heftiger, net als de menstuatie.... morgen weer naar t zh voor een controle van de beeb en verder bespreken hoe of wat denk ik. want denk niet dat t door zet.... ik ben bang voor de narcose dus hopelijk wil t eerst met tabletten proberen en hopelijk lukt t dan.... pffff heftig dit, had ik niet verwacht dat t zo veel inpact had.
o en dan hoor je op de dag dat je hoort dat je beeb niet meer leeft van iemand dat die ongewenst zwanger is. o wat doet dat pijn zeg. jakkessss
Het bloeden is in principe net begonnen je moet het wel even de tijd geven Maar je kan dit ook allemaal beter met de gyn bespreken
Ik heb zelf na 9 wkn zwangerschap een ma gehad en bij mij wou dit ook niet doorzetten en heb toen gekozen voor tabletten wou liever via de natuurlijke weg. ik heb ze s'ochtends ingedaan en s'middag/begin van de avond ben ik het dooierzakje verloren (ze konden niet op de echo zien of er wat in zat!) op de controle bleek dat ik nog te veel slijmvlies had en heb de procedure nog een keer herhaald en toen bleek ik schoon te zijn. het is net een hele heftige menstruatie met heel veel bloedverlies (dit is normaal dus niet schrikken) sterkte met alles
dank je jaki 79. helaas bij mij wel een vruuchtje, heb ook kloppend hartje gezien alleen is er vorige week mee opgehouden. zou zondag 10 week zijn... Wel fijn dat t bij jou allemaal schoon is geworden door de medicatie, hoop dat dit bij mij ook zal zijn...
Wat een vreselijk verhaal, en wat is het herkenbaar. Bij mij is zaterdag het bloeden begonnen had vorige week nog een echo met een kloppend hartje. Kon afgelopen maandag terecht voor een nieuwe echo en ook geen hartslag meer. Een dag later kwam het op gang en kreeg ik kramp en ben ik het verloren. Nu nog steeds bloedverlies en een pijnlijk gevoel in m'n buik. Zou afgelopen woensdag 9 weken zijn geweest. Het kan goed dat je het nog tegenhoud omdat je morgen nog een echo krijgt. Vanaf het moment dat je het zeker weet kun je het misschien los laten. Hoe vreselijk moeilijk ook. Sterkte, geef je lichaam de kans om het zelf te doen. Naar mijn nog zeer korte ervaring is dat ik de lichamelijke pijn zo goed vond passen bij het verlies het maakte het zo echt. En het kan ook helpen bij je verwerking. Wij hebben het opgevangen en afscheid kunnen nemen, en het een mooi plekje gegeven in de tuin. Maar volg je gevoel.
mamavan jes dank je wel voor het delen van je verhaal. heel veel sterkte ook met je verlies. en inderdaad herkenbaar.... ik zit er echt op te wachten, maar tot dusver blijft t bij pijn en licht bloedverlies. ik zal t morgen wel horen wat er verder zal gebeuren, ergens hoop ik dat t na zaterdag pas komt omdat we dan sinterklaas hebben en ik er nog 2 heb lopen. Als ons sterretje is geboren en ik kan t vinden wil ik t in een zakje doen en in een bloempot begraven met een bloem er op....