He Tori, wat supervervelend voor je! Weer een teleurstelling er bovenop... Ik begrijp enorm wat je zegt met dat half jaar rust! Mijn eerste reactie na de afgelopen miskraam was ook "ik ben er nu even klaar mee" en die reactie heeft zich alleen maar meer verankerd na 2 weken. Even geen polonaise meer aan mijn lijf en even op adem komen. En ik kan je nu al zeggen: het voelt bevrijdend! Ik ben alleen maar leuke dingen aan het plannen en ga me van de zomer weer drukmaken over baby's maken. Heel veel wijsheid, geluk en succes toegewenst met jouw beslissing en jouw pauze! Liefs BB ps Misschien moeten we een groot PAUZE-topic oprichten...
BB, ja die teleurstellingen komen steeds maar weer. Dus die gedachte wordt alleen maar sterker, dat je een hele tijd rust wilt? Denk ook dat dat het beste is voor je gemoedsrust. En wie weet worden we wel spontaan zwanger zonder dat we er mee 'bezig' zijn. Hoop trouwens dat m'n cyclus niet nóg korter is geworden na deze miskraam (bij de vorige 2 is hij namelijk van 28 naar 26 gegaan en van 26 naar 24 dagen). Ja precies, wij gaan ook na de zomervakantie weer denken over baby's maken. M'n vriend was het daar ook mee eens. Een PAUZE-topic lijkt mij een goed idee! Kunnen we elkaar in de gaten houden en delen hoe we ons eronder voelen dat we met alleen andere dingen bezig zijn dan aan baby's maken denken. Jij ook veel geluk in je pauze tijd!! Liefs
Ik wil ook meedoen in een pauze topic Eerst nog even mijn nod afwachten as. zondag ( maar weinig hoop) en dan nemen wij pauze tot minimaal mei. Wel in maart een afspraak bij een ander ziekenhuis maar verder niks!
Tori, wat vreselijk Sterkte... En @all: wat is het toch naar dat het lijkt of de meiden die al meerdere mks hebben gehad, er gewoon wéér 1 krijgen....
Sophy, dankje! Na 2 miskramen schijnt de kans op miskraam 25% te zijn en na 3 miskramen zelfs 35%. Maar goed ... de kans op een goede zwangerschap is er ook nog steeds (en dat percentage is dan hoger), al heb ik daar nu niet echt de hoop meer op. Hopelijk komt dat weer als ik de volgende keer 12 weken zwanger ben / blijf. Hier nog steeds geen bloeding ... vind dat wel raar. De buikpijn is nu wel zo goed als weg, dus dat is wel erg fijn!
Ja ik weet het, 35% we hadden het bij Freya nagezocht. Hopelijk komt het toch nog goed met die 65% Denk dat je nog geen bloeding hebt door de Utro. Ik dacht te begrijpen dat het tot een dag of 4 duurt voor de bloeding kan beginnen. Fijn dat de buikpijn weg is!
Aah oke, maandagochtend de laatste 2 pillen utro ingebracht .. dus dan kan de bloeding vrijdag ook pas gaan beginnen. Nouja, het zal vanzelf wel komen. Ga morgen ook weer aan het werk, moet er wel om denken iets mee te nemen voor als het begint.
Ik heb op dinsdagavond de laatste Utro ingebracht en ik begon op vrijdagochtend te bloeden! Weet niet of het voor iedereen hetzelfde is, maar dan heb je in ieder geval vergelijkingsmateriaal Succes meid!
Eindelijk, de bloeding is begonnen! Anderhalve week nadat ik de utro heb ingenomen en na 7 dagen lang weeënpijn die sinds zaterdagavond niet meer is geweest. Gisteren begon ik weer wat ongesteldheidsgevoel te krijgen en vannacht is het los gekomen. Heel fijn dat het er nu uit komt (en toch ook wel een raar idee). Nu kunnen we als we willen weer verder. Maar eerst ff niet meer denken aan zwanger worden, daar kan ik wel van genieten!
Hmmm, dit gaat stom klinken, maar ik zeg het toch... Fijn dat het bloeden doorzet Tori! Is toch weer een afsluiting (en een nieuw begin) Ga je nu ook een pauze nemen om even op adem te komen?
Dankje wel BB, zo zie ik het ook wel ; want goed zat het toch niet meer, dus hoop dat het nog goed zou komen had ik niet. Ik hoopte juist dat het zou komen zodat ik geen curretage hoef. Ik wilde op zich een lange pauze nemen, maar ik heb het erover gehad met m'n vriend en hij hoopte eigenlijk dat ik 't snel nog een keer wilde proberen. Dus omdat hij dat graag wil, ga ik denk ik het volgend cyclus nog 1x proberen. Mocht dit weer mis gaan, dan ga ik zeker nog een hele tijd (minimaal een half jaar) wachten met die laatste twee cryo's, want dat is ook meteen de laatste kans op een zwangerschap van de ICSI behandeling (en een nieuwe ICSI behandeling wil ik niet). Hoop trouwens dat ze wel 2 terug plaatsen als beide embryo's goed zijn ontdooit uit het rietje ... anders 'gooien' straks net de verkeerde weg die wel goed zou gaan delen en innestellen. Maar de policy van het VU in A'dam is eigenlijk dat ze maar 1 terug plaatsen, maar misschien na 3 miskramen willen ze de kans toch verhogen. Ik hoop dat ze snel een gesprek kunnen inplannen, dan kan ik dat vragen.
Wat fijn dat het toch nog uit zichzelf is losgekomen meis. Mag ik vragen waarom geen nieuwe icsi-behandeling? Ik kan me juist voorstellen, als ze vanaf 2013 nog maar 1 vergoeden, dat je nu 'je kans pakt'. Hoewel ik de pauze ook wel snap...
Sophy, ik was eigenlijk helemaal niet van plan om zo ver te gaan als IVF/ICSI, maar dat heb ik nu toch gedaan. En ben ook blij dat ik dat gedaan heb. Maar als die volgende 2 pogingen ook mislukken, dan moet ik me er denk ik bij neer leggen. Als het op deze manier ook niet lukt ... kunnen we dat nog wel blijven proberen ; maar het houdt een keer op. Ik ben ook niet zo'n voorstander van al dat spul in m'n lijf spuiten, dat kan niet goed voor me zijn. En dat hele zwanger worden gevoel heeft nu zo'n lading, dat het voor mijn gemoedsrust ook neit goed is. Na de laatste twee pogingen is het tijd om niet meer bezig te zijn met zwanger worden, gewoon weer lekker leven en doen waar ik zin in heb (doe ik nu ook nog wel hoor, maar toch elk cyclus denk je weer aan eisprong en na de eisprong ben je weer bezig met 'zou het gelukt zijn dit keer, wat voel ik allemaal'). Misschien is het stom ... maar zo wil ik het. De volgende TP is in eigen cyclus, hopelijk gaat het dan goed! Ik ga er gewoon weer voor ; ben op zich nog wel positief (dat werkt alleen maar in je voordeel denk ik altijd). Heb nu wel behoorlijk last van ongi krampen ... pfff ; 't moet nog goed los komen denk ik.
Nee het is niet stom Als jij het zo voelt, is het toch prima Ik vroeg het alleen uit nieuwsgierigheid, niet als "oordeel" en ik kan me heel goed voorstellen dat je geen voorstander van de hormonen en de polonaise aan je lijf bent (ben ik ook niet). Ik hoop voor je dat je rust vindt, en dat de laatste emmies goed ontdooien Misschien kruikje en wat pijnstillers tegen de krampen? *knuffel*
Heel begrijpelijk Tori! Ik praat ook altijd over IVF/ICSI als in de toekomst... Ik moet er niet aan denken om nu al ineens die beslissing te nemen. Is allemaal toch best heftig. Ik hoop stiekem nog steeds het nooit nodig te hebben Jij bijna je eerste IUI Sophy! Spannend!!
Ja spannend, medicijnen in de koelkast en ik denk dinsdag ongesteld te gaan worden, dus volgende week donderdag de uitgangsecho. Ben benieuwd, ik denk dat het nog weleens spannender zal zijn dan ik me nu voor kan stellen. En ik hoop ook geen ivf nodig te gaan hebben. "Vroegah" zei ik dat niet te willen doen, maar ja toen was ik nog jong en naief zullen we maar zeggen.. en nu weet ik het niet, als dat nodig is om een kindje te mogen verwelkomen... Ik begrijp beter dat mensen er alles aan zullen doen en anderzijds ook dat mensen na jaren strijd kiezen voor een andere weg... Ik hoop vooral dat wij die keuze niet hoeven maken.
BB en Sophy, ik hoop ook dat jullie niet zo ver hoeven te gaan! IUI lukt bij velen ook! Toen we pas in het ziekenhuis kwamen en nog niet in de 'mallemolen' zaten had ik bedacht dat ik geen IVF wilde, zag zo tegen die punctie op. Maarja toen lukte IUI niet omdat het zaad zo slecht was ... en dus hadden we geen keus. En toen ben ik toch over de streep gegaan en heb ik me dus toch bedacht. Ben nu wel mega trots dat ik het heb gedurft, want het was zeker niet niks. Ik ga er nu ook gewoon voor dat het met de komende poging goed gaat! Een kruik doet trouwens wonderen, eigenlijk moet ik er twee hebben ; één voor m'n buik en één voor tegen m'n rug, haha. Maar goed, nu het los gekomen is heb ik het niet meer zo erg, ben gelukkig van die weeënpijn af ; dat is echt een opluchting. Fijn weekend alvast!
Ik duim met je mee voor de volgende poging Tori! Het is (denk ik) zeker niet niks zo'n punctie en ik hoop zó dat de volgende tp hem gaat worden! Laat je het hier nog weten Fijn dat de erge pijn nu weg is en ja alvast fijn weekend!
Ik laat het hier weten! Kunnen jullie gezellig 'meeleven' . De volgende TP moet 'm gewoon worden, lekker in m'n eigen cyclus en hopelijk plaatsen ze 2 embryo's terug (en ontdooien dus beide goed uit het buisje). Sophy, volgende week gaat het avontuur voor jou beginnen, hopelijk valt het je mee (maar IUI valt volgens mij altijd wel mee, niet zoveel hormonen, of in mijn geval zelfs geen; alleen pregnyl, en het insemineren gaat ook heel snel). Wat voor onderzoeken gaan ze bij jou nog doen voor de vmk's? Ik wil de arts gaan vragen of ze mijn afweersysteem kunnen testen, mijn gevoel zegt dat het daarom mis gaat. Jij hebt eigenlijk wel een beetje hetzelfde als ik ; alleen dan iets later (qua kinderwens en start IUI), maar ik hoop zo dat IUI voor jou meteen gaat lukken!
Precies, meeleven en meeduimen Ik weet nog niet goed wat ik bij de iui moet verwachten. Het wordt met Gonal en Pregnyl; ben nog een beetje bang: - kan niet tegen hormonen van de pil (ben al 10 jaar gestopt omdat ik er gek van werd); hopelijk zijn deze anders - vaginistische klachten, met als tegenhanger dat ik heb geleerd om zelf het speculum in te brengen en - de zwemmers.. van "oh niks aan het handje 90 miljoen" tot proefopwerking "oeps er zijn er maar 2,5 miljoen over, dat is eerder een ivf aantal" maar goed, tot zover m'n onzekerheden.. ik heb toch goede hoop dat dit hem gaat worden! Het moet gewoon Onderzoeken: ze zijn nog bezig met de karyotypering en hierna bloedstolling (dat mocht nog niet ivm ma in december). Daarna de afspraak in Gent en ik neem aan dat we nu de onderzoeken van "de lijst van Suus" krijgen, waaronder immuunsysteem... Zelf heb ik het idee dat daar wel eens de crux kan liggen. Laat jij eigenlijk iets onderzoeken nu? En waar?