HCG waarde omhoog bij (dreigende) miskraam ?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Ilona PS, 1 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ilona PS

Ilona PS Bekend lid

12 feb 2009
    768
    0
    0
    Zuid Holland
    Beste verloskundige,

Misschien een rare vraag, maar ik ben nog maar pril zwanger.
    Op 26/8 voor het eerst positief gestest, 28/8 was de test een stuk positiever. Maar in het weekende (zat avond en zon ochtend) verloor ik oud bruin bloed en had ik lichte krampjes/zeurend gevoel. Gek genoeg precies op mijn NOD ! Ik dacht meteen, dit wordt miskraam nummer 4. Echter, het vreemde is dat mijn zwangerschapstesten alleen maar donkerder worden. Op zon 30/8 weer donkerder dan op 28/8 en vanochtend echt een knaltest. Ook mijn temperatuur blijft redelijk hoog (36.8 oraal). Heb nog wel last van wat cremekleurige afscheiding.

Nu vraag ik mij af: Is het mogelijk dat je testen steeds positiever worden als je een (dreigende) miskraam hebt ? Of kan dat niet en kan ik er van uit gaan dat het toch nog goed zit ?(ik weet...is geen garantie voor de toekomst).

Hoop dat jullie mijn onzekerheid een beetje kunnen wegnemen. Alvast bedankt.

vr.gr.
    Ilona

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    HOi ilona,

De donkerheid van een test zegt helaas niets. Maar het bloedverlies dat je hebt mag! Er gebeurt nu zoveel!
    Probeer in je lijf te blijven geloven!! En maak maar snel vast een afspraak voor een echo, dit mag vaak iets eerder om dat je al meerdere miskramen hebt gehad.
    Sterkte!

Imke

Deel Deze Pagina