Nu al een derde? HELP!!

Discussion in 'Zwangerschap' started by Seheira, Apr 8, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Seheira

Seheira Actief lid

Mar 30, 2011
    216
    0
    0
    Hoi hoi..

Ik ben een ontzettende gelukkige moeder van 2 prachtige dochters, die het uitstekend doen. En ik moet zeggen dat ik het best zwaar vond toen de tweede erbij kwam, en dit vooral de eerste paar weken (mijn jongste dochter heeft in het begin heel veel gehuild). Nu heb ik inmiddels een goed ritme gevonden en kunnen de 2 meiden ook heel goed met elkaar omgaan.

Alleen ben ik er vandaag tot mijn grote verbazing achter gekomen dat ik zwanger ben van de derde. We hebben het altijd veilig gedaan aangezien we voorlopig nog geen kind wilde, maar toch moet er een keer iets fout gegaan zijn. Nu wilde we zeker wel een derde kind erbij alleen nog niet nu, onze jongste dochter is bijna 10 maanden (nog erg jong). Maar nu blijkt dat ik zwanger ben, is het kwaad dus al geschiedt, mijn man is er heel positief over en ook al meteen heel erg blij, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik nog niet weet of ik wel blij ben (klinkt heel egoistisch). Ik zie direct allerei stress factoren voor me. Hoe ga ik dit allemaal redden, 3 kleine kinderen onder de 4. Hoe moet het financieel gaan. Hoe ga ik me vervoeren met de kids buiten (mijn oudste dochter loopt nog niet aan de hand, die rent overal naar toe en beseft nog niet dat ze bij mij moet blijven lopen). Hoe gaat mijn omgeving reageren etc.

Ik heb nu nog totaal geen inzicht over hoe ik het allemaal moet gaan aanpakken, en hoe ik het voor me moet gaan zien. Ik hoop dan ook dat hier wellicht meer moeders zijn die 3 kleine kinderen hebben, en hoe jullie daar mee omgaan. Is het nu echt heel zwaar? En hoe zwaar wordt het praktisch gezien?

Alvast bedankt voor de reacties.

Groetjes

2. MLkids

MLkids Niet meer actief

Oh ik vond de overgang van 2 naar 3 echt appeltje eitje!

Van 1 naar 2 was inderdaad een heel grote aanpassing, ik had ook een huilbaby.

Gefeliciteerd!

En omtrent je zorgen: go with the flow! Ik had ook geen vervoer, mijn oudste was 3 toen de jongste kwam. Je komt er wel uit!

3. cerberus

cerberus Fanatiek lid

Oct 19, 2011
    3,709
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hi gefeliciteerd!!

Drie kleine kindjes is echt makkelijk te doen hoor!!...
    He groeit er ook in....

4. Seheira

Seheira Actief lid

Mar 30, 2011
    216
    0
    0
    Bedankt voor de reacties en de felicitaties.

En fijn om te horen dat jullie het dus niet zo moeilijk vonden van 2 naar 3. Ergens denk ik ook wel dat ik het wel aankan en het vanzelf wel goed komt. Maar omdat het nu (nog) niet gepland was komt het ineens hard aan, en denk je ineens dat je er nog niet klaar voor bent. Maar aan de andere kant is er wel een juist moment om er echt klaar voor te zijn haha..

5. Joycey

Joycey Niet meer actief

Gaaf! Gefeliciteerd :) Ik begrijp de stress/zorgen, maar je bent wel een gezegend mams :D
    Drie op een rij of een jongen erbij? :p Allebei wel tof, haha.

6. rosa08

rosa08 Niet meer actief

Hier ook onverwachts zwanger geraakt van de derde en ik was er net als jij helemaal niet mee bezich ik moest het ook echt een plekje geven. Maar eenmaal aan het idee gewend is het echt super en we genieten van ons trio!

Gefeliciteerd!!

7. Whabbit

Whabbit Fanatiek lid

Feb 22, 2008
    1,253
    24
    38
    Hier 3 dochters waarvan de oudste 3 jaar en ruim 3 maanden oud was toen de jongste werd geboren: prima te doen en supergezellig! Ik zou het niet anders willen. Dat is te zeggen: ze hadden wat mij betreft ook nog dichter op elkaar mogen zitten...

Kan me voorstellen dat je er nu door overvallen bent, maar ik hoop dat je snel vertrouwen krijgt in het feit dat jullie het vast prima gaan redden.

8. leonie20

leonie20 Actief lid

Jul 1, 2007
    180
    0
    16
    Ook ik ben zwanger van nummer 3 mijn oudste is ook nog 3 als deze geboren word mijn vriend heeft ook al 2 kids uit zijn vorige relatie dus we hebben er straks 5 onder de 6 ppff haha drukte niet te druk om maken rol je vanzelf in en komt echt wel goed!!

9. giraf

giraf Niet meer actief

Laat die postitieve reacties maar komen :)
    Heerlijk om te lezen, dat het vaak juist heel goed gaat, een 3e erbij...
    Aangezien wij er straks 3 onder de 3 hebben :D

10. cherie

cherie VIP lid

Oct 18, 2009
    5,757
    0
    36
    Ik vond ook van 1 naar 2 zwaarder dan van 2 naar 3.
    de derde loopt gewoon in het ritme mee.
    Wel moet ik opletten dat nr 2 niet in de vergetelheid raakt (is ook zijn karakter) en vervoeren het duurt nog 9 mnd.. dan kan je 2de wel lopen. Mogelijk heb je veel aan een duowagen. Verder wijst het zich vanzelf.
    komt goed! en genieten ervan!

11. Flutterby

Flutterby VIP lid

Jul 23, 2008
    10,153
    63
    48
    Hier hetzelfde! Onverwachts zwanger van nummer 3, de oudste zal net een maandje 4 zijn en de jongste 1,5 als de baby geboren wordt.

In het begin was ik echt in shock, soms zelfs niet eens blij! Maar nu ik aan het idee gewend ben vind ik het super :). Al zal het eerste jaar soms best pittig worden..

12. Luja

Luja Niet meer actief

Hier heb ik er straks ook 3 onder de 4 jaar (nog net)!
    Het is hier dan wel net een andere situatie, nummer 1 en 2 waren niet gepland, en nummer 3 des te meer :)
    Het lijkt mij juist niet lastig, je bent er al twee gewend, ze kunnen meehelpen met spulletjes pakken en aangeven en het is je met twee kinderen al gelukt, dus je weet heel goed hoe je alles het beste moet doen! In onze auto passen er dan wel drie zitjes op de achterbank gelukkig, maar misschien is een duo wagen wat voor je? Staan er genoeg op marktplaats. Dan kan je oudste dochter er als trotse grote zus naast lopen :) geliciteerd met je zwangerschap!!

13. cerberus

cerberus Fanatiek lid

Oct 19, 2011
    3,709
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ikzelf was trouwens met condoom zwanger geraakt van nummer 4 :DMijn kindjes schelen ook niet veel.. (Zie onderschrift)

14. Trinity

Trinity Fanatiek lid

Nov 7, 2012
    1,176
    0
    0
    Overijssel
    Probeer ipv de stress factoren ook de positieve dingen te zien :)

15. mamavan2

mamavan2 Actief lid

Jan 29, 2011
    315
    0
    0
    Hier ook dezelfde situatie en ik lees eventjes mee;)

Ik ben nu 34 weekjes zwanger van ons derde kindje, en uitgerekend in mei. Dan is onze oudste (dochter) bijna 4 jaar en de middelste (zoontje) 21 maanden. Bij ons was het ook niet gepland, en ik heb juist pas sinds kort dat ik me afvraag hoe we dit gaan doen..:(maar we zijn natuurlijk vooral heel blij. Bij mij speelt mee dat ik al 2,5 jaar erge bekkeninstabiliteit heb en weinig hulp van familie. Dus af en toe ben ik bang voor hoe zwaar het zal gaan worden. Maar als ik de reacties hier lees, kan het ook meevallen..dus we blijven positief en gaan heel erg genieten van ons drietal straks! (het blijft immers een wonder en een groot geluk). Succes!

16. Seheira

Seheira Actief lid

Mar 30, 2011
    216
    0
    0
    Bedankt voor alle lieve reacties. Ik moet zeggen dat het je toch een beetje rustig maakt als je hoort hoe het bij andere moeders gaat.

@joycey; ja een jongen zou wel leuk zijn, vooral voor papa want die zit wel aardig in de minderheid. Maar 3 meiden lijkt me ook heel erg gezellig.

@giraf; ja idd positief nieuws is ook altijd leuk. 3onder de 3, wat een gezelligheid.

@flutterby; fijn om te lezen dat ik dus niet de enige ben die niet gelijk heel blij kon zijn. Ik voelde me al gelijk zo egoistisch.

@larissa259; we hebben gelukkig vorige week een grote gezinsauto gehaald aangezien we met de auto op vakantie gaan, maar nu komt hij helemaal van pas met drie autostoeltjes. Ik heb nu een duo en enkele wagen. De duo wagen gebruik ik alleen als ik even alleen met de kids boodschappen ga doen, ga ik gewoon wandelen dan pak ik de enkele wagen. Ik denk dat ik dus de duo wagen doorschuif naar de jongste 2 en de oudste inderdaad ernaast lopend.

@mamavan2; ik heb hetzelfde als jou. Ook heel erg last van bekkeninstabiliteit gehad bij beide zwangerschappen. Het is eigenlijk nooit goed genezen omdat de zwangerschappen best snel op elkaar volgden. Nu zal ik er dus wel weer veel last van krijgen ben ik bang. Ook ben ik er sinds kort achter gekomen dat ik een slijmbeursontsteking in mijn heup heb, wat erg pijnlijk is. De orthopeed raadde mij ook aan om juist niet aan te komen zodat de klachten niet erger zouden worden, maar met een zwangerschap km je dus zeker wel aan haha. Mijn familie steunt mij opzich ook niet heel erg wat dat betreft, omdat ze denken dat ik wel sterk genoeg ben, wat ook wel zo is maar af en toe heb je het toch wel nodig. Mijn schoonmoeder wil wel alles voor mij doen maar die woont in turkije, ze is bereid een paar maanden naar NL te komen, maar dat vindt ik niet prettig (ze is al op leeftijd dus wil haar niet te veel laten doen).
    En zoals je ook zegt het kan ook mee vallen dus we moeten zeker gaan genieten. Want ondanks alles zijn het wel onze kinderen die ons weer laten lachen dus dat moeten we niet vergeten.

17. Edel

Edel Bekend lid

Feb 23, 2013
    794
    0
    0
    Schoten - België
    Doet mij ook goed die reacties! Ik ben nu ook zwanger van de derde en met de nodige mijmeringen van hoe gaat da gaan...... Mijn kindjes zijn 6 en 4 maar toch........ Zal zichzelf wel uitwijzen zeker?

18. sepherine

sepherine Niet meer actief

Gefeliciteerd !!!
    Hier is de oudste 2 . Jongste 10 maand en kijk banner ...
    Ja krijgt vanzelf wel een ritme en vind overal een oplossing voor ;)

19. sietsie

sietsie Bekend lid

Sep 13, 2012
    615
    0
    0
    Voormalig kraamverzorgende, nu VIG-er op een PG af
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Mijn buren hebben er ook 3, en zij vertelden laatst nog dat ze de overgang van 1 naar 2 veel heftiger vonden. Ik kon me daar ook niets bij voorstellen, vooral praktisch gezien. Maar dat schijnt zich dus allemaal vanzelf te wijzen, en ik moet zeggen dat het er bij hun heel natuurlijk uit ziet. Vind het er als buitenstaander vooral heel gezellig uit zien!

20. Edel

Edel Bekend lid

Feb 23, 2013
    794
    0
    0
    Schoten - België
    Amaai Sepherine een tweeling! Alles goed?

Share This Page