Hoi lieve ''bijna'' mama's, Gisteren ben ikin het ziekenhuis geweest om de glucose test te doen, nu was mijn nuchtere suiker te hoog ( 5.8 ) en werd net door de verloskundige gebeld dat ik aankomende maandag naar de gynaecoloog moet. Wie weet wat er daar word besproken of gebeurt? Liefs, een onzekere bijna mama.
Er is een topic over zwangerschapssuiker. Als je even zoekt, dan vind je die wel van harte welkom om daar mee te kletsen! Wat er -waarschijnlijk- gaat gebeuren is dat je thuis een of meerdere dagcurves bij zult moeten houden. Dit betekent dat je een keer of 7 per dag je bloedsuikerwaarde moet bepalen door middel van een meetapparaatje en een vingerprikje. Je prikt dan: nuchter-na ontbijt-voor lunch-na lunch-voor diner-na diner-voor het slapen. Afhankelijk van deze informatie wordt een behandelaanpak met je besproken. Omdat jouw nuchtere reeds verhoogd is kan het mogelijk zo zijn dat ze je daarvoor alvast aan de insuline willen hebben. Die zul je dan waarschijnlijk voor het slapen gaan moeten zetten. Hoe hoog was je tweeuurswaarde na de OGTT?
dit weet ik helaas niet mijn 2e keer prikken was via een buisje bloed en 3e keer prikken ook omdat ik ook voor mijn schildklier moest prikken dit is allemaal in 1 keer gedaan met het 3e prikje.