welke vitamine of olie gebruikt voor jullie zwanger werden?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door nenatje, 17 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nenatje

nenatje Lid

27 feb 2008
    74
    0
    0
    almere
    Hoi meiden, van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap, hoop dat ik de volgende zal zijn :) ik was effe ben welke vitamine of iets gebruikte voor jullie zwanger werden en voor hoelang jullie dat gebruikt hebben, en rondes.

Ik hoop het van de zwangere te horen, want ik slik momenteel etos zwanger worden en daar voel ik me niet goed bij heel raar gewoon.

Ik heb nu teunisbloem olie in huis van de etos.

ik weet het niet meer :(

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    eigenlijk alleen foliumzuur.. ik denk vanaf 2 maanden voordat ik zwanger bleek.

3. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Ik heb de Etos Zwanger Worden geslikt (en nu de versie Zwanger Zijn).

4. nenatje

nenatje Lid

27 feb 2008
    74
    0
    0
    almere
    gefeliciteerd meid
    ja ik slik ook folimzuur.

maardaarbij wil ik iets gaan slikken, ik heb 5 maanden gelden een mk gehad :cry:

5. nenatje

nenatje Lid

27 feb 2008
    74
    0
    0
    almere
    natas gefeliciteerd meid,

hoe lang heb je etos zwanger worden gebruikt?

Ik krijg er hele rare gevoelens bij als ik ze slik raar he.

6. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik heb niks geslikt voordat ik zwanger werd. Was ook niet gepland, dusja best logisch op zich. Ben gewoon door de pil heen zwanger geraakt, dus ik had die pillen helemaal niet nodig. Had 't er nog wel met de huisarts over, over foliumzuur enzo. Maar hij vond dat eigenlijk niet nodig, dat ik dat ging slikken. Hij zei dat er vroeger ook heel veel kinderen werden geboren, en toen werden er ook geen vitaminen geslikt.

7. Agapi

Agapi Bekend lid

31 mei 2006
    688
    0
    16
    Cyprus
    Ik heb 2,5 maand Etos Zwanger Worden gebruikt en toen was ik zwanger.

8. nenatje

nenatje Lid

27 feb 2008
    74
    0
    0
    almere
    ook gefeliciteerd met je zwangerschap,

nou helemaal top dat het zo gegaan is.

tuurlijk weet ik dat het alleen hulp is als je er wat bij slikt.

maar wil gewoon gezond iets bij gebruiken, dat me er bij kan helpen ;)

9. nenatje

nenatje Lid

27 feb 2008
    74
    0
    0
    almere
    gefeliciteerd meid,

heb jij bijwerkingen van de etos pillen?

ik krijg hele rara buien van :(

10. Agapi

Agapi Bekend lid

31 mei 2006
    688
    0
    16
    Cyprus
    :confused:
    Vitaminen is één ding, maar als je huisarts echt heeft gezegd dat foliumzuur niet nodig is..... dat vind ik toch wel behoorlijk achterlijk.

De gezondheidsraad heeft zelfs recentelijk de regering geadviseerd om brood/basisvoeding standaard te verrijken met foliumzuur zodat alle zwangere vrouwen voldoende binnen krijgen.

11. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Een maand voor de 1ste keer dat ik zwanger werd (was een miskraam) en 3 maanden voor de 2de keer.
    Ik voelde niets raars of zo.

12. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Die huisarts is niet helemaal lekker hoor...... foliumzuur is ontzettend belangrijk!
    Klopt dat ze dat vroeger niet hadden, maar daarom werden er vroeger ook veel meer kindjes geboren met open ruggetjes e.d.

13. Agapi

Agapi Bekend lid

31 mei 2006
    688
    0
    16
    Cyprus
    Hè, wat vervelend, dan kun je maar beter stoppen met slikken. Nee, ik had geen bijwerkingen. Voelde mij er goed bij.

14. nenatje

nenatje Lid

27 feb 2008
    74
    0
    0
    almere
    gaaf je bent al 24 weken, gelukkig maar en hoop dat ik snel zwanger wordt en blijf.

ik slik nu ipv etos zwanger worden teunisbloem olie, hoop dat het gaat luken. ;)

ik zie dat je ook uit almere komt :D

15. nenatje

nenatje Lid

27 feb 2008
    74
    0
    0
    almere
    ja doe ik ook ik gebruik nu teunisbloem olie hoop dat het gaat lukken ;)

16. Puck70

Puck70 Bekend lid

6 jan 2008
    759
    0
    0
    Ja, vroeger werd gehandicapte kinderen ook veel meer 'weggestopt' en werd er zo weinig mogelijk over gepraat. Raar hoor, dat een huisarts zoiets zegt.

Voor mijn zwangerschap slikte ik alleen foliumzuur. Daarna ben ik overgegaan op Davitamon Fem Natal. Omdat daar meer in zit, o.a. ijzer (ik ben mijn hele zwangerschap al erg moe).

17. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Yep, hier ook een Almeriaanse :D

Heel veel succes!

18. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ik heb mijn eerste zwangerschap niets geslikt. Was onverwachts en kwam er met 6 weken achter. Ben toen direct foliumzuur gaan slikken, maar het was al te laat. 7 weken later konden we haar begraven, ze had een open schedeltje. Dus neem je foliumzuur op tijd in! Nog beter: ik ben er voor dat alle vrouwen in hun vruchtbare periode minstens 5 mcg foliumzuur slikken. Je kan geen overdosis krijgen en je halveert de kans op het krijgen van een kind met een open ruggetje of schedeltje.

Nu bij mijn tweede ben ik tot de tanden toe bewapend met vitamines om te voorkomen dat ik ook dit kind zou verliezen.

Elke dag 5 mg foliumzuur (10 keer zoveel als normaal, maar de 'normale zwangere' moet 5 mcg slikken, doe dit dan ook).

Elke dag 1 tablet gravitamon, wordt aangeraden door gynaecologen. Is duur, maar de beste vitaminen voor zwangere vrouwen of vrouwen die zwanger willen worden.

Verder slik ik nog b12 tabletten, maar dat is omdat ik een tekort had en het niet zelf uit mijn voedsel opneem.

B12 is net zo belangrijk als foliumzuur om open ruggetje e.d. te voorkomen. De medische wereld loopt wat dat betreft hier wat achter, maar in andere landen is het al breder bekend. Dus slik gravitamon en je hebt alles binnen!

19. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Oh en handig om te vermelden: dit kindje is wel gezond en dat dank ik aan alle vitamines!

20. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    heb ook alleen foliumzuur gebruikt.

Deel Deze Pagina