Derde erachteraan.. of even pauze?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Monic, Oct 14, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Monic

Monic Bekend lid

Mar 27, 2012
    751
    2
    18
    Hi dames,

Ik vroeg me even af.. wat raden jullie aan - als ervaringsdeskundigen :)

Afgelopen week dacht ik ongepland zwanger te zijn omdat de spiraal gezakt was, maar bleek dat niet zo te zijn. Toen dacht ik ‘huh ik merk dat ik het jammer vind’.. al moet er praktisch nog van alles geregeld worden natuurlijk! Ik heb twee dochters. Eentje is 3 jaar en de andere is 11 maandjes oud.

Ik wil nog heel graag een derde en voor mijn man maakt dat niet zo uit, al wil hij het liefst nog even wachten.. Maar ik zie voor mezelf er heel veel voordelen in als ik ze gewoon pats boem achterelkaar op de wereld zet (wonen in het buitenland, ik werk niet, heb nu een dagelijkse hulpje die een halve dag komt schoonmaken/koken/oppassen, de oudste gaat een halve dag naar de opvang en financieel staan we er goed voor).. al moet ik wel zeggen dat al onze vrienden en familie in Nederland wonen, maar gelukkig bouwen we hier onze sociale contacten ook op :)

Dus alles is opzicht prima te doen.. maar ik vraag mezelf alleen af of ik het psychisch wel aan kan en hoeveel drukker is/word het?? Gelijk nu erachteraan of nog even wachten tot dat de tweede naar school gaat? (al mort ik wel zeggen dat het me dan nog lastiger lijkt omdat je dan weer luiers, voedingen etc. Hebt..)

Ben benieuwd!

2. MamaZijnIsDeBom

MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

Apr 10, 2018
    2,317
    1,660
    113
    Female
    Jij hebt een halve dag per dag hulp in huis? En je werkt niet? Ik ben wel een beetje jaloers hoor. Zou echt niet weten waarom je dan nog zou moeten wachten met een derde... behalve dan omdat je man liever nog wil wachten.

Leraje, Dotjes, Fearfull and 3 others like this.
  3. PerfectLittleTwin

PerfectLittleTwin Bekend lid

Jul 11, 2018
    578
    577
    93
    Female
    In jou situatie zou ik zeggen: ga ervoor! Ik denk niet dat het veel drukker wordt, of nouja het wordt wel drukker. Maar je vindt hier zo je weg wel in!

Wij hebben hier bewust gekozen voor een derde kindje zo snel achter elkaar (nr4 krijgen we zo cadeau erbij haha) maar hierna zijn we wel klaar en dan lekker daarna alles uit de luiers ;)

4. Rosa5

Rosa5 VIP lid

Oct 21, 2011
    7,561
    1,935
    113
    Ik ga nu voor een 6e kindje en als ik in jouw situatie zat hoefde ik waarschijnlijk niet te twijfelen. Dus ik zeg ga er nu gelijk maar voor

5. Mamalove2014

Mamalove2014 Bekend lid

Oct 9, 2014
    649
    384
    63
    In jouw situatie zou ik een snelle derde wel aandurven.

6. Monic

Monic Bekend lid

Mar 27, 2012
    751
    2
    18
    Ja zo denk ik dus ook.. maar mijn man is er een beetje klaar mee (vooral omdat de oudste een erg verwend peutertje is - ook te wijten aan vooral hem :p) Die hulp kan ik de eerste maanden ook verlengen naar een hele dag en gaan haar nu af en toe ook vragen om ‘s avonds te komen op te passen (of ja er te zijn als de kids op bed liggen) zodat wij even weg kunnen samen. Het is wel zo dat mijn man heel afwisselend werkt en er zomaar een hele week er niet is en vaak ook nachten niet thuis is.. Dus dan kan het wel zwaar worden denk ik, krampjes ‘s nachts enzo..

Verder werkt mijn hulpje niet in het weekend, maar ik denk dat we het dan ook wel redden toch hahaha

7. Fearfull

Fearfull Fanatiek lid

Jan 11, 2018
    1,015
    294
    83
    Female
    Je spreekt jezelf nogal erg tegen. Voor je man maakt het niet uit zeg je en bij t laatste zeg je dat je man er wel klaar mee is.

Ik denk dat je dat maar eerst eens moet uitvogelen haha. Daar kan een hulpje je niet bij helpen :D:D:D

8. Monic

Monic Bekend lid

Mar 27, 2012
    751
    2
    18
    #8 Monic, Oct 15, 2018
    Last edited: Oct 15, 2018
    Hahaha ja dat is een beetje de reactie van hem waarom hij dat nu liever niet wil, eerder over een paar jaar (maar hij zegt geen nee als ik perse nu wil zegmaar). Vandaar dat ik naar ervaringen vraag - hoe is dat om drie kids achterelkaar te hebben en/of een derde wat later te doen ;)

9. Verw8

Verw8 Niet meer actief

Ik vond een derde minder impact hebben dan een eerste of tweede kind. Je bent al zo gewent aan het ritme met kleine kinderen, dat die derde er zo in meegaat.
    Ik zou dus zeggen ga ervoor!

10. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Zo wisselend de een vind het ideaal en alles gaat vanzelf.

Onze camping buurvrouw had wel moeite met 3 waarvan 2 dicht op elkaar. Ze raakte regelmatig beide peuters kwijt in het zwembad, op het strand tussen de tenten. Ik zou helemaal gek worden :eek: die meisjes waren behoorlijk ondernemend zeg maar :roflmao: ze gaf zelf aan dat wat meer tijd ertussen misschien wel beter was.

11. Tuttebella

Tuttebella Niet meer actief

Ik vond de derde zó makkelijk, die deed je d’r echt ‘gewoon’ bij. Hier alle drie snel achter elkaar en dat bevalt heel goed.

12. Dotjes

Dotjes Bekend lid

Oct 17, 2012
    966
    394
    63
    Female
    Pedagoog
    Noord Holland
    Als ik jou was zou ik je hart volgen.

Ik had de eerste twee in 1,5 jaar, maar de derde bewust gewacht. Ik verwacht de derde als onze middelste net 4 is.

Maar ik moet ook zeggen, mijn man werkt 50-60 uur in eigen zaak en ik zelf werk 28 uur.
    Zonder hulpje.

Jouw situatie is heel anders, klinkt eigenlijk als de koningin.
    In jouw geval zou ik er denk ik gewoon voor gaan.

Go Maxima! ;)

Rosa5 likes this.
  13. Monic

Monic Bekend lid

Mar 27, 2012
    751
    2
    18
    Hahaha wat leuk hoe je dat zegt! Mijn man werkt ook heel veel maar kan ook zomaar een paar dagen gewoon thuis zijn. Heel afwisselend! We wonen in het buitenland en hier is alles natuurlijk een stuk goedkoper, vandaar dat dat allemaal kan. In NL had ik dit allemaal ook niet en werkte ik ook gewoon :) hahaha

14. Fearfull

Fearfull Fanatiek lid

Jan 11, 2018
    1,015
    294
    83
    Female
    Euhm ik heb 1 kindje. Kan daar dus niet echt over mee praten. Knul wordt volgende week alweer 4 :) we zijn nu bezig voor een tweede. Ik heb er bewust voor gekozen nu pas te wachten omdat ik het makkelijker vind als onze zoontje zelfstandiger is. Maar je lees genoeg verhalen hier van mamas die het te doen vinden kids achter elkaar. Met jou leven zo hoe je het beschrijf zou ik er 10 willen haha

15. Neilia

Neilia Niet meer actief

Als het aan mij had gelegen was de 3e er al geweest.
    Mijn vriend wilde wat langer wachten en vanaf januari gaan we voor de 3e.
    Tussen 1 en 2 zit 1,5 jaar en dat vond ik ideaal.

Share This Page