Hcg waarde voor nod

Discussion in 'Zwanger worden' started by HaNa540, Oct 12, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

Dec 13, 2015
    3,747
    4,267
    113
    Maar dat 'onrecht' is toch een gekke gedachte? Verdriet kan je niet afwegen, ook al is het ene objectief 'erger' dan het andere, dat wil niet zeggen dat het voor de betrokkenen niet anders voelt.

Het is nog wat anders als iemand tegen iemand die bvb met 20 weken een kindje verloren heeft zou zeggen 'oh ja, ik heb dat ook meegemaakt' verwijzend naar een miskraam voor de NOD. Dat zou niet echt tactvol zijn.

Maar ik je eigen topic mag je toch iets benoemen zoals je zelf wil, mensen die zich daaraan storen door hun eigen ervaringen, lezen dan maar gewoon iets anders toch?

Madelie and HaNa540 like this.
  2. K00

K00 Niet meer actief

Ja dat laatste ben ik met je eens, maar dat eerste gebeurt dus wel. Een vergelijking maken van 3.4 weken zwanger of 20 weken.

Mijn verdriet was enorm bij onze miskraam bij 8 weken (leeg vruchtzakje), maar ik kon wel goed relativeren dat het kindje van mijn schoonzus zonder hersentjes bij 12 weken een ander, heftiger verhaal was dan bij ons.

Maar nogmaals, ieder verdriet mag er uiteraard zijn en ja zeker in je eigen topic

Pinkie88 likes this.
  3. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

Ik ben misschien hard maar een biochemische zwangerschap is nu eenmaal geen miskraam, ook geen vroege. Om een vergelijking te maken: je kunt bij een gekneusde teen ook niet zeggen dat hij gebroken is omdat je gekneusd een vervelend wordt vindt en het voor jou aanvoelt als een gebroken teen. Dat maakt die teen niet ineens gebroken.

Dat gezegd hebben neemt overigens niet weg dat je ook over een biochemische zwangerschap heel verdrietig kunt zijn. Heb het zelf ook mee gemaakt. Het is toch iets wat had kunnen zijn. Zodra je dat streepje ziet gaan je gedachten toch met je aan de haal.

TS ik hoop dat je HCG oploopt en het een goede zwangerschap is!

IK146, laurazoey, wiessss and 12 others like this.
  4. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Ik heb zelf meerdere miskramen gehad waarvan zelfs verder als de 12 weken maar ik zou dir nooit zomaar gebruiken.
    En heel eerlijk jullie maken je er allemaal drukker om als mij.

5. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Waar zie jij dat ik een miskraam van 4 weken relativeer aan iets van 12 weken?
    Mijn miskraam mer 15 weken was vreselijk ik heb daar een enorme klap van gehad, Mn andere miskramen ben ik echt wel verdrietig om geweest, maar niet zo als bij 15 weken want dat kindje had ik voelen bewegen en al.
    Mijn schoonzusje kreeg ene miskraam met 8 weken ging dir zelfs bewaren in de koelkast en vervolgens begraven in een potje enzo, in mijn optiek dacht ik doe even normaal. Maar heb dir nooit gezegd voor haar voelde het net zo erg als voor mij.
    Je oordeeld over iets wat ik helemaal niet doe het door te suggereren dat ik een miskraam mer 3/4 weken net zo erg vind.

6. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

Dec 13, 2015
    3,747
    4,267
    113
    Ik ga ervanuit dat je begrijpt dat een gekneusde/gebroken teen gevoelsmatig iets heel anders is dan een zwangerschap. Ik vraag me af waar jouw nood vandaan komt om ‘hard’ te zijn? Denk je dan de TS daarmee te helpen, of is het een nood die je zelf voelt?

En wat vind je dan bvb van mijn eigen voorbeeld, moet ik dan ook perse spreken van een embryootje dat ik verloren ben, of een vruchtje? Ook als dat voor mij niet goed voelt?

We zijn toch geen dokters onder elkaar, en in een topic dat niet gaat over terminologie, maakt dat toch ook niks uit?

Madelie and HaNa540 like this.
  7. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Overal waar ik zoek word zowel een chemische zwangerschap vertaald naar een vroege miskraam, dus jou informatie klopt niet

Attached Files:

8. K00

K00 Niet meer actief

En dit is waarom jij kattig genoemd wordt. De dialoog ging over miskramen over het algemeen, hoe daar mee omgegaan wordt. Jij maakt alles persoonlijk en valt iedereen aan die iets zegt wat jou niet bevalt.

Ik ga niet meer reageren nu want ik heb totaal geen zin in een discussie. Daar was mijn eerste opmerking zeker niet voor bedoelt.

Nina Sanders, bozoe, JosjeM and 5 others like this.
  9. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Lief dat je zo voor me opkomt, maar echt waar iedereen maakt zich drukker en ik. Enige waar ik me druk over maak is de hoeveelheid dat ik bloed dat is echt niet vergelijken met een ongie.

10. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Maar was dat mijn vraag in mijn topic ?
    Nee dan zou je zelf een topic moeten openen over de dialoog van miskramen? Ik ben niet kattig maar er worden dingen voor mij gezegd waar ik niet eens naar gevraagd heb of over begonnen ben. Ik heb gezegd dat de huisarts aan gaf dat het of heel pril was of dat her een vroege miskraam was.

11. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

Volgens mij is op dit moment noch een biochemische zwangerschap noch een vmk aan de orde voor TS. Haar hCG laat zien dat ze zwanger is en er is nog alle kans dat het gewoon een goede zwangerschap is.

Ik vind het zelf niet hard maar realistisch. Maar dat is een aloude ZP-discussie die ik hier niet ga voeren. De reden dat ik de behoefte voel om te reageren is niet perse naar TS maar ook voor andere die bij topics als deze uitkomen op zoek naar informatie.

En ja ik zou er zelf in jouw voorbeeld zeker niet kiezen voor de term kindje en formeel gezien is het dat ook niet (maar dat is iets wat iedereen wel weet). Als jij het wel noemt is dat natuurlijk jou keus maar ook daar geldt dat het dan niet ineens een kindje is.

Dit is informatie die ik krijg van zowel mijn HA als gyn en een vriendin van mij ook. Die hebben er voor gestuurd dus ik ga uit van de juistheid daarvan. In tegenstelling tot een niet onderbouwde site op internet.

Maar ik heb al door dat ik beter niet meer kan reageren in dit topic. Zal ik dus ook niet meer doen.

Nogmaals ik hoop dat je gewoon een gezonde zwangerschap hebt!

12. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Ik snap niet waarom jullie je zo druk maken, ik ga gewoon uit van een te vroege menstruatie, en ja gevoelsmatig weet ik echt wel dat er iets gaande was in Mn lijf, en niet dat het tussen Mn oren zit/zat. En dat is het hele punt waar de voorgaande discussie mee was begonnen. Ik krijg vaak het gevoel dat het er hier op zwangerschaps pagina bijna mee te maken heeft of je iemand iets wel of niet gunt, of dat er veel jaloezie heerst. En dat vind ik zo jammer en verdrietig. Want door jaloezie komt zoveel ellende voort. Ik heb niet het gevoel dat er iemand is die echt belangstelling heeft, als er echt interesse is naar hoe of wat word daar niet naar gevraagd.?
    Maar goed wat ik al zei ik heb gisteren weer nieuwe ovu testen gehaald en ik ga er vanuit dat dir een te vroege ongie is en dat Mn lichaam van slag is van die spiraal. En als maandag anders blijkt uit het bloed is dat super. Maar ik ga nergens van uit

13. MamaZijnIsDeBom

MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

Apr 10, 2018
    2,317
    1,660
    113
    Female
    #33 MamaZijnIsDeBom, Oct 14, 2018
    Last edited: Oct 14, 2018
    Mijn quote wordt gebruikt.... En je eigen soap schrijven klinkt misschien onaardig, maar zo was het toen niet bedoeld. Wat ik wil zeggen is dat wanneer je nog dagen voor NOD zit, en je gaat dan praten over een vroege miskraam omdat je al een tuurstreepje heb gehad en de volgende dag een negatieve test, dat je het voor jezelf erger maakt. En daar kunnen wij met zijn allen niks aan doen, ze is daar vrij in, maar ik vind dat ze dat zichzelf beter niet zou kunnen aandoen.

En ik denk precies hetzelfde over een bloedtest doen ruim voor NOD. Je maakt je minder druk dan wij? Je moet nog ongesteld worden maar je hebt al meerdere testen gedaan en een bloeduitslag met spoed bekend laten maken...

Het zullen mijn hormonen wel weer zijn. Maar ik vind ts ook heel defensief.

laurazoey, bozoe, JosjeM and 7 others like this.
  14. Maev

Maev VIP lid

Dec 4, 2014
    6,071
    5,553
    113
    @ts geen ervaring met de hoogte van hcg voor nod, wel vanaf nod. In principe zegt de waarde die je aangeeft nog helemaal niks over het verloop op 11 dpo, met 4 weken moet de waarde tussen 5 en ... zijn en dat betekent dat je minimaal nog 1-2x een verdubbeling hebt ten opzichte van de waarde die je nu hebt. Ik vind het wel bijzonder dat je huisarts het wilde meten terwijl je nog voor nod bent overigens tenzij je aangegeven hebt niet te weten wanneer je nod zou moeten zijn.

Betreffende een miskraam, vroege miskraam of biochemische zwangerschap, medisch gezien zitten daar wel verschillen in. Een vroege miskraam (dus na nod) wordt bij herhaling in onderzoeken en bij een bevalling als evt contra-indicatie meegenomen terwijl een biochemische zwangerschap dat over het algemeen niet gedaan wordt tenzij er bijvoorbeeld bij de mmm een duidelijke reden gevonden wordt voor herhaaldelijke biochemische zwangerschappen die daarmee verband (kunnen) houden.

Qua gevoel/verdriet hoeft er echt geen verschil tussen te zitten wat ook de oorzaak is waarom biochemisch en vroege mk vaak in de volksmond onder 1 noemer vallen. Wat dat betreft begrijp ik bijvoorbeeld niet waarom men het een erger zou moeten vinden dan het andere.

IK146 and Rosa5 like this.
  15. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Klopt en daarna heb ik hèt laten rusten. En jullie maken je er nu nog druk om, en ik sprak pas van een vroege miskraam toen de huisarts mij belde en aangaf dat het of heel pril was of een vroege miskraam.

16. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Vanwege mijn voorgeschiedenis wilde ze wel bloed af nemen. En word ee door mijn huisarts nooit moeilijk over gedaan. Ik kan hem mailen en vragen en dan kan ik zo een brief halen

17. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Oh dank je wel voor je verdere reactie,
    Ik heb het zelf nooit neer gezet als dat ik ee kapot van was. Dat had ik wel mer Mn miskraam van 15 weken dat was echt een hele klap.
    Maar ik voel me voor de 20' weken zwangerschap nooit veilig. En ik ben altijd dankbaar als het gezond op Mn borst word gelegd na een bevalling. Ik weet dat ik beter had kunnen wachten met testen maar ik werd echt gek van Mn lichaam en alle klachten. En nu ga ik uit van een ongie maar ook dit vind ik vreemd aangezien ik zo weinig heb gebloed en het nu gestopt is ik vloei normaal wel 5-7 dagen.
    Maar het zal vast allemaal komen door die spiraal. We gaan vol goede moed op naar de volgende ronde.

18. Maev

Maev VIP lid

Dec 4, 2014
    6,071
    5,553
    113
    Bedoelde daarmee dat ik het zelfs gezien je voor geschiedenis bijzonder vindt. Niet vervelend bedoeld overigens maar ondanks geschiedenis incl complicaties werd het hier geweigerd door zowel huisarts als fertiliteitsarts, mocht pas op zijn vroegst op 14 dpo bloed prikken. (Ook wanneer er eerder een duidelijk positieve test was vandaar)

19. Maev

Maev VIP lid

Dec 4, 2014
    6,071
    5,553
    113
    Is herkenbaar hoor ;) dacht me ook ‘veiliger’ en geruster te voelen na de 20 weken. Helaas nu nog geen onbezorgde zwangerschap en dat gaat hij ook niet meer worden.

20. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Voor degene die echt belangstelling hebben en mij zouden willen helpen,

Ik ga dus uit van een menstruatie testen blijven negatief, ondanks dat ik maar zeer weinig vloei. Wanneer moet ik nu met ovu testen beginnen?
    Vorige ronde dag 9'posi test normaal begon ik altijd op dag 10 maar als Mn ongie nu zo kort is betekend het dan ook dat je eitje eerder komt?

Share This Page