Ervaringen tarwekiemolie/teunisbloem

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Silvy, 7 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Silvy

Silvy Actief lid

10 aug 2012
    300
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden even een vraag. Ik wil namelijk starten met het gebruik van tarwekiemolie en teunisbloemolie. Ik heb namelijk best wel een lange cyclus en ik vroeg me af of ik dit kan verkleinen. Iemand ervaring met deze middelen? En hoe gebruiken jullie het? Ik las dat je bv teunisbloem tot aan je eisprong mag slikken en daarna niet meer en tarwekiemolie je hele cyclus? Of die juist alleen na je eisprong?

Ben benieuwd naar jullie ervaringen en hoor het graag!

Alvast bedankt!

2. Floortje27

Floortje27 Fanatiek lid

26 dec 2012
    1.029
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb geen teunisbloemolie gebruikt alleen tarwekiem. 1 maand vanaf de eisprong en toen was het ook raak, geen idee of het daardoor is gekomen. Ik had een vrij regelmatige cyclus dus daar geen ervaring mee. Daarnaast gebruikte ik conceive glijmiddel schijnt goed te zijn voor de zaadjes. Was ook de maand dat ik zwanger werd. Hopelijk is het snel raak!

3. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Ik heb deze maand voor het eerst tarwekiemolie gebruikt en mijn cyclus is er een week langer door geworden! En dat was niet de bedoeling. Volgende keer enkel na de ovulatie gebruiken. Met teunisbloemolie heb ik nog geen ervarinh.

4. MysteriousG

MysteriousG Niet meer actief

Sinds ik aan de Tarwekiemolie ben, heb ik juist een kortere cyclus. Met teunisbloemolie ben ik drie maanden gestopt, omdat ik er achter kwam dat t schadelijk kan zijn voor eventuele vruchtje en omdat het mij niet geholpen heeft met mijn pmsklachten ;)

5. Tess2010

Tess2010 Actief lid

8 okt 2010
    205
    0
    16
    NULL
    NULL
    Toen ik voor de tweede ging heb ik in de vijfde ronde twkolie geslikt, toen zwanger! Nu in ronde twee ermee begonnen en ong twee dagen eerder ongesteld geworden! Nu in ronde drie slik ik het weer en hopelijk is t raak... Nog twee weekjes wachten

6. Lasas

Lasas Bekend lid

20 aug 2013
    993
    30
    28
    Hoi!
    Ik ben sinds vorige cyclus gestart met teunisbloemolie tot eisprong, om cyclus te verkorten en daarna met tarwekiemolie voor betere innesteling.

De teunisbloemolie heeft er denk ik toch voor gezorgd dat ik cyclys had van 32, waar die daarvoor erg schommelde.

Vandaag een positieve test, toeval of toch niet?? Ik voelde me er goed bij in ieder geval!

7. Silvy

Silvy Actief lid

10 aug 2012
    300
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh meningen zijn dus een beetje verdeeld, maar ik hoor zoveel positieve verhalen! Is het trouwens zo dat je tarwekiemolie je hele cyclus door kan slikken? Dus tot aan je ei tarwekiemolie plus teunisbloemolie en dan na je ei alleen maar tarwekiemolie? Wat vinden jullie?

8. MysteriousG

MysteriousG Niet meer actief

Tot zover ik weet mag je ze niet samen slikken. Tot je ei teunisbloem en daarna tarwekiemolie. Schijnt dat ze beide zelfde bepaalde vitaminen hebben. Als je ze samen neemt, krijg je er teveel van binnen en dat is ook niet goed. Maar dat heb ik mij ook laten vertellen hoor ;)

9. Miepske1980

Miepske1980 Fanatiek lid

29 jul 2013
    2.180
    2
    0
    Zorg
    Tilburg
    Ik slik alleen tarwekiemolie, dus dat van de teunisbloem zou ik niet weten...
    Het is nu een tweede ronde dat ik tarwekiemolie slik. Het heeft geen invloed gehad op de lengte van mijn cyclus. Maar wel merk ik een positief effect op de weerstand. Ik was al ruim een half jaar neusverkouden (o.a. voortdurend een kapotte neus vanbinnen) en dat is nu zo goed als over! Ik hoop dat het deze ronde (of anders snel) een positief effect heeft als het gaat om zwanger worden!!!!

10. Silvy

Silvy Actief lid

10 aug 2012
    300
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh echt, begin nu weer ineens te twijfelen hoe ik ze moet slikken hehe wilde gewoon meteen beginnen met alle twee en na eisprong stoppen met de teunisbloemolie

11. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Nog even.. Lang leve Efamol pmp!

Eerste ei na stoppen pil op dag 24, tweede op dag 22 en deze keer op dag 20! :D

Ik ben om!

12. Silvy

Silvy Actief lid

10 aug 2012
    300
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ytest, zo wauw dan heeft het idd geholpen! En nu ook duimen voor een positieve eind uitslag hihi
    Ik ben ook wel benieuwd wat het me deze cyclus gaat om brengen.... Tot nu toe mijn ei op dag 20 gehad ipv dag 24. Zit nu 6 dpo....

13. Bel85

Bel85 Actief lid

30 sep 2013
    236
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben ook begonnen met teunisbloemolie en Tarwekiemolie. Slik de teunisbloemolie tot aan mijn ei, en daarna Tarwekiemolie. Weet nog niet wat het effect is bij mij maar daar kom ik hopelijk deze maand achter. Hoop natuurlijk zwanger maar anders een kortere cyclus aangezien die van mij ook onregelmatig is. Succes!!

14. Elf12

Elf12 Lid

14 okt 2013
    88
    15
    8
    NULL
    NULL
    Nadat ik zojuist weer fijn ongesteld ben geworden, heb ik ook maar besloten de tarwekiemolie te proberen. Wie weet heb ik over een maand goed nieuws! Baat het niet, dan schaadt het niet!

15. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Ik duim voor je! 6 dpo al.. Mazzelaar :p

Deel Deze Pagina