heb vraagje ivm de waarde in je bloed bij test... had positief getest met urinetest, heb bloed laten nemen, en dokter vond buik al te ver gevorderd voor de volgens mij maar 5 weken te zijn... hij stelde dus voor om ook al echo te laten doen daar ik echter geen gynae kon te pakken krijgen ben ik gewoon uitwendige echo gaan laten doen in kliniek. daar was te zien dat baarmoeder vergroot was, maar nog geen vruchtzakje, wat er kon op wijzen da ik nog geen 6 weken zou zijn zei dokter. 's avonds gebeld voor uitslag bloedtest, en dokter zei da waarde als beginnend zwangere 25 is, en bij mij was het 40... wat wil dit dan eigenlijk zeggen? hoever zou ik dan ongeveer zijn? dokter wil dat ik maandag nog eens langs kom voor nogmaals bloed te laten nemen of waarden omhoog zijn gegaan, wat bij mij overkomt dat hij vermoedt dat er iets mis is? of ben ik verkeerd? ben echt ongerust, is eerste kindje, en heb er lang op moeten wachten... heb inmiddels ook tweede urinetest gedaan, en deze was ook positief...
Hoi anja, Bij 5 weken zwangerschap is er met een uitwendige echo weinig te zien. Het hcg is verhoogd maar niet toren hoog daarom zal de huisarts de test herhalen om te kijken of het hcg stijgende is. Aan de hand van het Hcg kan je niet zeggen hoever je zwanger bent. maar aan de hand van de echo en het Hcg denk ik dat je inderdaad 5 weken bent. Het blijft dus nog even spannend! Imke
bedankt voor de reactie, ben vandaag al terug bloed gaan laten prikken, kon het niet laten, zo ongerust was ik... en derjuist uitslag gekregen, zit al bijna aan 300... wat dus wil zeggen da het meer dan verdubbeld is dus zeer goed is zei dokter, kan echt beginnen genieten nu! morgen meteen afspraak maken voor eccho bij gynae voor half dec zei ze me, alvast bedankt voor de snelle reactie hier! hou jullie zeker op de hoogte