Jaloerse poes?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jucade, 4 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Wie heeft er ervaring met katten en een baby? Onze kater zal er geen moeite mee hebben denk ik, maar onze poes... Als ik onze kater aandacht geef, wil zij ook meteen (dan negeer ik haar gewoon op dat moment). Ook jankt ze veel, als ik binnen kom (terwijl ik alleen naar de wc ben geweest), langs haar loop enz.. Hoe moet dit straks met de beeb? Ik wil niet dat ze jaloers wordt!

2. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Wij hebben ook een kat die jaloers wordt op een andere kat, als die geaait wordt. Als hier een baby is, dan is dat heel anders. Schijnbaar valt een baby niet onder de groep.

3. Niet meer actief

waarschijnlijk kijken ze niet naar elkaar om...

4. nanny

nanny Fanatiek lid

24 jul 2006
    1.392
    0
    0
    Hallo,

Ik denk gewoon dat ze merkt dat je zwanger bent. Ik merk het aan onze poes en kater ook alweer. ze zitten en kroelen ook veel vaker met me dan normaal. Bij mijn eerste zwangerschap lagen ze aan het eind van de zwangerschap als ik op de bank lag beide bovenop me. Ik heb toen wel de box optijd binnen gezet zodat ze daar aan konden wennen. en ik ze eruit kon jagen als ze erin gingen liggen. Misschien een tip!.

Groetjes Nanny.

5. hardloper

hardloper Niet meer actief

hoi, wij hebben onze kat weg moeten doen. hij was boos op mij, deet verder niets naar de baby, maar begon te plassen. tegen mij en mijn spullen. alles geprobeert, maar hij heeft nu een goed huis ergens anders. het lukte gewoon niet...
    hoop dat het met jou kat anders gaat...

groetjes lidwina

6. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    er is een week terug of zo ook al een onderwerp hier over geweest hier is ook veel informatie over geschreven toe en in het verleden is er ook naar mijn weten wat over geschreven, misschien vindt je daar nog meer tips en ervarings verhalen.
    Succes!

7. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    volgens mij is onze kat niet zo slim, om jaloers te zijn... hihi
    maar hij is wel heel lief en nieuwsgierig naar iedereen , dus ook naar kinderen.
    en bij mij gaat die het liefst boven op mijn buik staan,en dan kijken van goh.. is er nog plek... soms glijd die er ook wat af... haha

8. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    hoii
    nou k heb 2 poesen 1 wil nix van me weten die is meer naar me vriend toe en de kleinste naar mij katten merken het heel goed als je zwanger bent de kleinste wil steeds bij me liggen op me buik en snachts is ze nie weg te slaan als k de deur dicht doe gaat ze de hele nacht schreeuwen en krabben aan de deur

en guppie
    heb je het ook na laten kijken waarom de poesen gingen plassen want die van mij de kleinste deed het ook een hele tijd tot dat we erachter kwamen dat er bloed in zat en bleek dat ze door de veranderingen een blaaontsteking had gekregenen katten krijgen ook een beetje stress doordat er zoveel veranderd groetjes marline

9. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Wel snel zeg om 'm na drie maanden zwangerschap weg te doen. Vond je dat niet zielig? En wat heb je allemaal geprobeerd dan?

Mijn kat plaste de laatste tijd wel eens voor zijn kattenbak. Bleek dat hij het grit niet fijn vond. Mijn man verschoonde ivm mijn zwangerschap de kattenbak en deed er heel veel grit in. Hij vond dat niet lekker.
    Gelukkig doet ie het nu niet meer met minder grit.

Verder zijn ze hier niet jaloers ofzo. De dikke kat ligt heel vaak bij mij. Op mijn buik. Hij moet zeker voelen hoe ze nu trapt. Hij heeft een tijdje wat nukken vertoond, maar dat is helemaal over. De andere kat interessseert het volgensmij weinig...die doet nooit zo moeilijk.

10. MarieLize

MarieLize Actief lid

16 jul 2006
    431
    0
    0
    Katten kunnen inderdaad gaan "wildplassen" als protest/stress maar er zijn echt een aantal dingen die je kunt toepassen om het dier te helpen met wennen. Zoals bijv watjes met hun feromomen op verschillende plaatsen in je huis leggen om ze zich pretigger te laten voelen opdat de stress afneemt. Je kunt ze zelfs een periode antidepressiva geven, op indicatie van je dierenarts dan wel. Dat wordt regelmatig gedaan bij wildplassers waar andere truucjes niet meer bij werken.

Onze poes loopt ineens luid mauwend met plastic zakjes te sjouwen... :geek: Ben er nog niet over uit of dit nu met mijn zwangerschap te maken heeft of dat ze gewoon ff van het padje is om een andere reden. De enige andere keer dat ik dit gedrag bij een poes heb gezien was bij een moederpoes die met haar kittens in de weer was.

Onze poes is iig heel tolerant naar babies en peuters toe, al wordt ze wel nerveus van het huilen. En de kater des huizes interesseert zich alleen voor mensen die hem aandacht of eten geven dus babies zijn z'n aandacht niet waard. :)

11. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    dat is een teken van nesteldrang ze heeft ook een soort gevoel dat ze kleintjes krijgt duzz gaan ze miauwent plekjes zoeken wat ze doen als ze kittens krijgt heb het vrijdag nagevraagt bij de dieren arts

12. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Onze kat trok eerst altijd alleen naar mij toe. Toen ik zwanger raakte heeft hij me zeker 4 weken volledig genegeerd! Hij keek niet eens naar me om, kwam niet meer als ik hem riep, kwam nooit meer bij me liggen... Vond dit heel vervelend! Maar sinds een paar weken lijkt de kat het ineens te hebben geaccepteerd en hij komt weer als ik roep en komt ook weer lekker bij me liggen!

Dus hoe hij straks zou reageren op de kleine? Misschien wel hetzelfde als toen ik zwanger raakte... eerst negeren en dan pas accepteren. We zullen zien, we houden het gewoon goed in de gaten de eerste weken en zullen de kat ook gewoon helemaal bij de kleine gaan betrekken (niet in het bedje of box ofzo! Dat weer niet! ;) )

Gr. Miranda

13. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Onze jongste kater is van een enorme druiloor in een schootkatje veranderd. Hij wil constant bij me zitten en maak ruzie met onze andere kater wie er tegen of op mijn benen mag slapen als ik 's middags op de bank lig te pitten. ONze andere kater deed dat altijd al, maar nu is er een soort competitie ontstaan.

Deel Deze Pagina