jeuk aan de tepelhof

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by maaike1977, Aug 29, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. maaike1977

maaike1977 Actief lid

Apr 10, 2009
    308
    0
    0
    Hallo, Ik ben nu 27 +2 dagen zwanger van mijn 2de kindje en heb sinds 1,5 week vreselijke jeuk aan mijn tepels...Nog meer eigenlijk het bruingekleurde gebied omde tepel heen...Het is iets droog ook, maar de jeuk is echt vreselijk.Tuurlijk de ene dag iets meer als de andere..Maar ik wordt er helmaal gek van. Nu heb ik her en der wel gelezen dat het aan je leverfunctie kan liggen...Moet ik nou bijv maandag even mijn verloskundige bellen om het voor te leggen of kan ik zelf eerst iets proberen. Wat ik wel doe, om het wat vettig te houden is een beetje in mijn tepels knijpen en het vocht wat er uitkomt, gelig/wit/doorzichtig helemaal op de telhof smeren...zodat het "ingevet" wordt..of is dit juist geen goed middel..

2. maaike1977

maaike1977 Actief lid

Apr 10, 2009
    308
    0
    0
    Nu las ik weer ergens anders op internet dat je juist niets er uit moet knijpen..om verstopping en eventueel onsteking te voorkomen...:(

3. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Maaike1977,

jeuk rond je tepels heeft niets te maken met je lever. Dit heeft echt te maken met je hormonen waar je deze zwangerschap bliijkbaar wat meer last van hebt. Ik zou het vettig houden met een creme speciaal vor tepels, bv van weleda of Dr. Vogel oid. Laat het vocht in je borst inderdaad maar even met rust, dat is een goede optie voor na de bevalling. En nu niet teveel heet/warm water over je borsten laten lopen, dat scheelt vaak ook. En probeer geen synthetische bh's te dragen, die kunnen de jeuk ook verergeren.

Groetjes Brigitte

4. maaike1977

maaike1977 Actief lid

Apr 10, 2009
    308
    0
    0
    Duidelijk! Dankje wel!:)

Share This Page