Verlies slijmprop?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Lasas, Jul 13, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lasas

Lasas Bekend lid

Aug 20, 2013
    993
    30
    28
    Beste verloskundige,

Ik ben momenteel bijna 30 weken zwanger van ons eerste kindje.
    Vanaf week 9 heb ik zeer regelmatig bloedingen. In de eerste instantie leken die vd laagliggende placenta te komen, deze is vanaf week 20 echter niet meer de oorzaak. Nu lijkt de oorzaak gevoelige Bmm, de afgelopen 1,5 week geen bloeding gehad.
    Heel regelmatig krijg ik dus extra controles als ik bloedverlies heb en meten ze de cervixlengte en observeren ze de kleine met ctg.

De hele zwangerschap heb ik al meer afscheiding, wat normaal is tijdens de zwangerschap. Vanochtend verloor ik echter een grote slijmprop doorzichtig/geel met wat bloed en slijm.
    Is dit normaal rond deze termijn of is dit een reden om wederom weer naar de verloskamers te bellen voor extra controle?

Alvast bedankt voor uw antwoord en het lezen van mijn verhaal,

Groetjes lasas

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Lasas,

op zich is een slijmprop verliezen geen reden tot zorg. Het kan namelijk nog heel lang duren eer de bevalling begint. Het kan er een teken van zijn, maar dat hoeft helemaal niet. Je kunt ook een deel verliezen. Krijg je nu wee-activiteit of bloedverlies, dan moet je wel gelijk even bellen. Dan kan het zijn dat de prop is losgekomen door baarmoedermond veranderingen.

Groeten Brigitte

3. Lasas

Lasas Bekend lid

Aug 20, 2013
    993
    30
    28
    Bedankt Brigitte voor je snelle antwoord.
    Kreeg toch best wel wat bloedverlies, dus heb weer controles gehad, gelukkig leek alles goed te zijn.

Share This Page