hcg waarde

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door stampertje, 19 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stampertje

stampertje Niet meer actief

hallo,

Ik ben 24 september voor het laatst (echt) ongesteld geweest. heb vervolgens vanaf 14 oktober last van misselijkheid. 16 oktober kreeg ik roze verlies dit heeft aangehouden tot 25 oktober. 26 oktober had ik een klein beetje rood bloed. maar dit duurde bij elkaar ongeveer een halve dag. (heb al nagevraagd en jullie zeiden dat dit geen menstruatie was). De misselijkheid is er nog steeds. vanaf 2 november heb ik last van duizeligheid, dit is 5 november erger geworden, en naast de misselijkheid nog steeds aanwezig.
    heb al diverse thuistesten gedaan, maar deze geven negatief.
    Heb twee weken geleden bij de huisarts bloed laten prikken ivm de klachten. Vandaag kreeg ik de uitslag de HCg waarde was 0,17 (0,10 was een normale waarde zei ze, dus bij mij iets verhoogd).maar dit was laag voor een eventuele zwangerschap. Wat kan deze waarde betekenen. Ik ben tot op heden nog niet ongesteld geworden. En blijf dus last houden van de klachten.
    Ik moet nu nog een keer bloed laten prikken, maar denk dat ik weer twee weken op de uitslag kan wachten. En vraag me toch eigenlijk wel af wat de verhoging in de waarde kan betekenen.
    Ik ga ervan uit dat ik niet zwanger ben. Maar vind het wel raar allemaal.

Hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

Liefs

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    hi stampertje,

Een Hcg van 0,17 is iets hoger dan 0.10 maar het is normaal dus je bent inderdaad niet zwanger. Heel vervelend dat je wel klachten hebt. maar deze hebben niets met een zwagnerschap te maken. misschien een idee om je ijzer gehalte eens te laten bepalen. En je bloeddruk eens te laten meten.
    Het lichaam heeft soms een half jaar tot een jaar nodig om na de pil weer een normele regelmatige cycles te maken......

Sterkte imke

3. stampertje

stampertje Niet meer actief

Dank je wel imke voor je antwoord. Ik was er idd ook wel vanuit gegaan dat het niks zou zijn.
    Mijn ijzer en bloeddruk zijn ook al gecontroleerd. Dat is allemaal netjes in orde.

Dus begin me nu toch wel een beetje zorgen te maken, waar de klachten dan vandaan komen.

Liefs

Deel Deze Pagina