Hallo! Vandaag te horen gekregen dat ik zwanger ben.. als ik kijk naar de 1ste dag van mijn laatste menstruatie zou ik 4w3dagen zijn.. maar nu is mijn hcg maar 111 . Is dit niet te weinig?
De hoogte van je hcg is ook afhankelijk van wanneer de innesteling is geweest. Wat zeiden ze in het zkh van de hcg waarde? Hier geven ze wel een reëel beeld ook vanuit oogpunt voor geschiedenis. Volgens mij is het overigens een nette waarde, mag je over een paar dagen weer bloedprikken? Anders gewoon om vragen hoor. Dan weet je hoe het zich vermeerderd.
Dat je maandag terug mag is wel heel fijn. Hier waren ze heel meelevend met de hcg waarde, mocht toen op mijn verzoek een tweede en evt derde keer prikken. Overigens ook bekend met miskramen en de positieve test voor de huidige zwangerschap was een bbz. Dus begrijp je angst daarin wel. Dacht dat alle waardes van boven de 10 en onder de 150 sowieso nog eens moeten prikken, afhankelijk van de hoogte na 3, 5 of 7 dagen en de geschiedenis. Alles boven de 150 is niet perse nodig en alleen op verzoek van patiënte. Maar dat kan in ieder zkh anders zijn natuuurlijk. Ik zat met de eerste keer prikken op 170 nu, mocht een week later weer prikken en toen was hij al hoger als met 7 weken tijdens de bbz. Als we terug kijken heb ik wss een vroege innesteling gehad. Had ook 2 grote eitjes toen ik de escape-iui had. Krijg je ook een vroege echo aangeboden? Probeer je er niet al te druk over te maken, dat je pas na een week opnieuw hoeft te prikken moet je denk ik echt zien als positief.
Ook al een hele geschiedenis achter de rug precies.. en ja ik doe iui is mijn 3de iui.. mijn 1ste iui werd een miskraam op 8weken en mijn 2de op 4weken3d.. De echodatum krijg ik maandag te weten als mijn waardes goed staan
Destijds in Gent mocht je 16 dagen na de punctie (eisprong) bloedprikken.. zij wilde en waarde van boven de 100, tot 100 volgde ze het destijds op met nog een keer bloed prikken. Dat betekende nog dat het gewoon goed kon gaan, als je hcg maar goed om de dag verdubbeld. Nu bij mck helemaal geen bloed hoeven prikken.. Ik zou me dus niet zo heel veel zorgen maken direct.
Kan al bij 6 weken, dan kunnen ze inwendig al een hartje zien, mits je zeker bent van je ei.. met iui weet je dat volens mij ongeveer zeker (nooit iui gehad zelf)