Hoi allemaal! Ik ben nieuw hier en deel hier heel graag mijn verhaal, omdat ik op zoek ben naar mensen die mijn ervaring delen of mensen die mij wat hoop kunnen geven dat onze verrassing nog niet volledig is verstoord. Ik ben zwanger van ons vierde kindje. Onlangs hadden we de dertien weken echo met 13w3d, waar ik totaal niet had verwacht aan te hoeven geven dat we het geslacht dit keer niet willen weten. Het is een medische echo, waar ze toch niks over het geslacht mogen zeggen, dacht ik? Helaas liet de verloskundige zich toch iets ontglippen, namelijk ‘dat ze niet veel zag wat op een jongen leek’. Toen wij gauw zeiden dat we het dit keer graag geheim wilden houden, voegde ze toe dat het nog vroeg was en ging ze verder met de rest van de echo. Een paar dagen ervoor had ik ook een echo, daar had ze ook al iets over een platte nub gezegd, maar daar sloegen we niet echt op aan, want daar zijn we niet zo mee bekend. Nouja, al met al niet heel handig van haar, maar bij de vorige drie wilden we het wel weten en waren we bij dezelfde praktijk. Ze nam waarschijnlijk aan dat we het nu weer wilden weten. Het maakt ons niet uit wat het baby’tje is, maar we hadden zo graag een echte verrassing gewild voor ons laatste kindje… mijn vraag is dus: hebben mensen er recent ervaring mee dat het toch anders bleek te zijn bij een latere echo of de bevalling, vergeleken met uitspraken rond de 13 of 14e week? Kunnen we nog een beetje vasthouden aan het verrassingselement of is het echt van de baan? Alvast dank als je de moeite hebt genomen om het hele verhaal te lezen .
Één van mijn vriendinnen is verloskundig gynaecoloog en ik stuurde haar een filmpje van de 13-weken echo, waarop ze zei: nog veel te vroeg om iets te zeggen maar ik heb wel een vermoeden. Vermoeden (jongetje) was fout. Het bleek een meisje te zijn. Het kan dus echt nog alle kanten op. Maar ik zou er ook niet te zwaar aan tillen (mocht het wel een meisje zijn).
Dankjewel voor je reactie, dat is toch best hoopvol in onze situatie. We zagen later op foto’s van de echo’s ook dat de navelstreng tussen de benen en onder de billen doorliep. We gingen alsnog opgelucht naar huis dat alles goed was met de kleine, maar later merkten we toch beide een teleurgesteld gevoel voor wat betreft onze wens. Ik was toch ook boos op mezelf dat ik het niet heb gezegd aan het begin, maar ik was zenuwachtig voor en bezig met hele andere dingen, omdat het de 13 weken echo was.
Ik begrijp de teleurstelling, maar is natuurlijk inderdaad wel vooral iets dat je zelf vantevoren had moeten aangeven: de wens om het dit keer geheim te houden. Uiteindelijk is het het belangrijkst dat het kindje gezond is, ongeacht het geslacht. Zou het bij de volgende echo's extra benadrukken, maar me verder er ook niet al te druk over maken.
Absoluut waar, gelukkig was de echo gewoon helemaal goed, dat is het allerbelangrijkst. Ik had het bij de intake wel gezegd, maar dat was met een andere vk van dezelfde praktijk. Als iemand anders dit leest met dezelfde wens, hoop ik dat diegene het wel aan geeft . Ben benieuwd of er nog andere ervaringen zijn.
Hier met 13 weken gekeken, kon alles zijn. Week erna met 14 weken eerst een meisje toen een jongen. Geen duidelijk beeld.. Dus zou gewoon lekker afwachten. Hier superlang en goed gekeken en zagen het eigenlijk nog niet eens. Terwijl het echt een commercieel bedrijf was wat dit dus altijd doet
Dank voor je reactie! Weet je het inmiddels wel? ☺️ dit was de reguliere verloskundige, dus geen echobureau, ofzo. Ze stopte ook meteen met kijken toen we aangaven dat we het niet wilden weten, dus heel uitgebreid heeft ze niet kunnen kijken. Dank, dit brengt toch iets meer het verrassingsgevoel terug .
Ze heeft dus een jongen gezegd (dit bureau was trouwens ook in België) maar dit was de foto die we meekregen..
Oh ik zie daar echt niets in… heb je er geen vertrouwen in? En is het in België wel toegestaan om het geslacht te noemen tijdens de 13 weken echo?
Dit was een echo bureau. Ik kom zelf uit Nederland en bij de 13 weken echo kon je echt niks zien, ontweken ze echt het geslacht.
Ah ja precies. Dat had ik dus ook echt verwacht… maar bij mij keken ze dus wel. Zit dus wel echt verschil in. En dat het toch een jongentje bleek bij jou, zagen ze na 14 weken?
En wat was het toen? Heb je het zelf ook duidelijk gezien? Mijn verloskundige zei rond die termijn dat alles er hetzelfde uit ziet en dat ze altijd 50% kans heeft op een goede gok. Bijzonder dat daar zoveel verschil in zit, he?
Nou das dus eigenlijk nog de vraag.. ik heb geen duidelijk beeld. Heb al 3 jongens en ben echt wel goed in dat te kunnen zien etc als ik dat mag zeggen haha bij de anderen zag ik het gelijk zelf en nu dus niet. Slecht beeld en was allemaal moeilijk. de foto die ik stuurde was het enige wat ik had.. de 20 weken echo nog maar eens goed laten bevestigen. Gaan er nu wel vanuit, maar ik voel geen zekerheid..
Lijkt me best lastig als je het graag wil weten en je zit nog in vertwijfeling. Bij welke termijn zag je het bij je andere drie jongens zelf goed? En hoop je ook op een meisje?
Ik had bij de eerste (wordt 15 jaar) met 15 weken precies geslachtsbepaling, was super duidelijk! Bij de tweede met precies 14 weken, ook super duidelijk! De derde met precies 13 weken en ook daar super duidelijk, ze zette het apparaat op m’n buik en hoppa daar lag ie met z’n benen wijd. Heb daar ook nog een hele duidelijke echo van, 2 balletjes en een piemeltje. Daarom vind ik het nu zo gek. Ik hoop op een gezond kind, totaal geen voorkeur!
De vorige keren dus toch wel duidelijk gezien rond de 13 of 14e week. Kans is dus groot dat mijn verloskundige het nu ook gewoon goed gezien heeft. Wel heel fijn dat je geen voorkeur hebt! Ik heb dus al drie meiden, dus beetje in hetzelfde schuitje . Het maakt ons ook niet uit. De meisjes willen graag nog een zusje, die hebben wel voorkeur.