Niet klussen na HSG?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door babywonder, 4 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babywonder

babywonder Actief lid

6 dec 2014
    418
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Ik heb onlangs een hsg gehad, maar mij werd verteld dat ik de dagen erop niet mag klussen. Voor de dames die er ervaring mee hebben: hoeveel dagen mag je max niet klussen? Totdat je niet meer vloeit? De gyn zei dat de vloeistof het eitje de verkeerde kant op kan schieten of iets, waardoor het eitje dan niet bevrucht mocht worden de dagen erop. Dit is zodat er geen BBZ ontstaat

2. julia1984

julia1984 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.244
    5
    38
    NULL
    NULL
    Volgens mij moet je juist klussen, omdat je meer kans hebt op een zwangerschap. De HSG word ook gedaan op een bepaalde dag in je cyclus. Ik heb ook een HSG gehad en heb geen klusverbod gehad, juist niet. Succes!

3. mamabri

mamabri Niet meer actief

Hier net als Julia. 2x HSG gehad en beide keren geen klusverbod. Van de oudste was ik binnen 3 mnd zwanger, de jongste heb ik 9 dagen na de HSG positief van getest :)

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    We hadden geen hormoonmedicatie en IUI die ronde, maar we mochten het wel gewoon zelf proberen.

5. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Ik heb zelf geen ervaring met hsg. Maar volgens mij ben je juist extra vruchtbaar na een hsg (doordat de vloeistof de zaadjes beter naar je eitje stuurt en de boel wat meer open staat) dus ik zou wel klussen. Als je twijfelt gewoon contact opnemen met je ziekenhuis hoor!

6. babywonder

babywonder Actief lid

6 dec 2014
    418
    0
    16
    NULL
    NULL
    Owww echt dames? Dus ik moet juist wel klussen? Ik heb de hsg op dag 10 van de cyclus gehad. Wat vreemd dat ze zei van niet.

Dankjewel voor de tips dames! We gaan er gewoon voo denk ik ;)

7. babywonder

babywonder Actief lid

6 dec 2014
    418
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hebben jullie trouwens ook dat je temperatuur na de hsg hoger was als normaal? Voor de eisprong zit mn temp meestal op 36.5 en 36.6, maar nu is het al een paar dagen 36.8, terwijl ik nog geen eisprong kan hebben gehad en 36.8 altijd na de eisprong heb

Deel Deze Pagina