In ronde vier voor een tweede kindje.. Drie weken geleden voor nierstenen een ct-scan met contrastvloeistof gehad. Gisteren kreeg ik daar de uitslag van, en de grote niersteen is weg, maar nu ben ik doorgestuurd naar de gynaecoloog vanwege 'iets' op mijn eierstok. Wat dat is kon de uroloog me niet vertellen. Wel zei hij dat als ik een actieve kinderwens heb, ik beter kon wachten tot ik bij de gynaecoloog ben geweest.. Ik antwoordde dat ik daar toch echt geen invloed meer op heb aangezien ik 1 december een positieve ovulatietest had Ik verwacht 16 dec mijn nod en 22 december is de afspraak bij de gynaecoloog.. Zal mij benieuwen wat het is.. Ik ben wel bekend met cystes (niet op de eierstokken), dus dat is het eerste waar ik dan aan denk.
Een cyste op je eierstok is inderdaad een mogelijkheid. Een cyste is over het algemeen onschuldig, alleen vervelend. Het iets/gezwel zou ook kwaadaardig kunnen zijn, maar daar zou ik in eerste instantie niet vanuit gaan. Grote kans dat het een onschuldige cyste is, die je anders niet opgemerkt had, maar die nu toevallig op de scan te zien was. En als je eenmaal iets ziet op een scan, zul je er toch duidelijkheid over moeten hebben, vandaar de doorverwijzing. Mocht het een cyste zijn en je bent zwanger, dan levert dat over het algemeen niet zoveel problemen op. Cystes verdwijnen vaak vanzelf en anders zou je ze eventueel nog kunnen laten weghalen. Succes!