Blaasontsteking en overtijd.. negatieve test?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Bianciie, 12 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bianciie

Bianciie Actief lid

12 okt 2015
    100
    18
    18
    Vrouw
    #1 Bianciie, 12 okt 2015
    Laatst bewerkt: 12 okt 2015
    Hoi allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en hoop dat ik mijn vraag bij het juiste onderwerp heb gepost.

Mijn man en ik hebben een kinderwens maar zijn nu nog niet écht aan het proberen. Wel ben ik 3 jaar geleden gestopt met de pil (omdat dit voor mij echt troep was). We gebruiken verder geen anticonceptie, maar voor-het-zingen-de-kerk-uit zeg maar :cool:. Dit is in het weekend van 25sep echter anders gegaan...

Volgens de berekeningen in p-tracker (heb een regelmatige cyclus) zou ik op 25sep mijn eisprong hebben gehad.
    De week erna kreeg ik een (beginnende) blaasontsteking (wat ik zo goed als nooit heb), en de blaasontsteking die ik eerder heb gehad was toch wel even anders. Ik heb dit even afgewacht en vorige week toch maar even wat ingeleverd bij de HA en een kuurtje gehad.

Vanaf het weekend van 2oktober voel ik mij echter ook een beetje vreemd.

Ik heb de volgende klachten/symptomen:
    - misselijk met vlagen (over de hele dag)
    - duizelig
    - gevoelige/pijnlijke borsten
    - vaak en veel plassen
    - hersens werken niet naar behoren :D (vergeetachtig, moeite met nadenken)
    - pijn/druk in liezen (vooral als ik zit) en onderbuik
    - harde onderbuik (boven schaamstreek) en opgeblazen buik (eet niet meer dan normaal maar voel me dik)

Aangezien we het 'ongelukje' hebben gehad en ik deze symptomen heb, heb ik afgelopen vrijdag (op NOD) een test gedaan (early van de kruidvat) en als ik goed keek leek er toch echt een heeeeel vaag plusje te staan (ook mijn man zag het). Van het weekend niet ongesteld geworden dus zondagochtend nog een test gedaan (2v5 kruidvat) en die was duidelijk negatief.

Het maakt mij niet uit of ik nu wel of niet zwanger ben (ondanks dat het meer dan welkom is), maar ik kan erg slecht tegen deze onzekerheid. Een aantal van de klachten (misselijk en pijn in onderbuik) kunnen namelijk ook komen van een (gevorderde) urineweginfectie.. maar dat verklaard mijn andere klachten niet.. of beeld ik me die in? Wil ik toch onbewust zo graag zwanger zijn?

Vorig jaar mei had ik soortgelijke klachten, 2wk overtijd, nooit positief getest en toen (in mijn ogen) toch een hele vroege miskraam (als je dat dan al zo mag noemen) gehad.

Herkent iemand bovenstaande klachten en het negatief testen? Zo ja, wat was bij jou de uitkomst?

Alvast bedankt!!

2. Goedemorgen

Goedemorgen Actief lid

5 jun 2014
    232
    0
    16
    NULL
    NULL
    Als de k2v5 2 dagen na NOD (met ochtendurine?) negatief aangaf DENK ik dat je niet zwanger bent, want die zijn aardig gevoelig. Zou echter wel kunnen natuurlijk, sommige vrouwen maken minder snel hcg aan.. Zou over 2 dgn nog een keer testen als je niet ongesteld bent.

3. doppertje

doppertje Lid

22 nov 2014
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    als je dit raadsel kan beantwoorden hoor ik het graag..
    om echt zeker te weten zou je de huisarts kunnen vragen om een (bloed)test .. daarin is het soms beter te zien dan met een thuistest.

4. Monique93

Monique93 Fanatiek lid

14 aug 2015
    3.160
    570
    113
    Ik zou idd ook een bloedtest aanvragen bij de ha, kunnen ze ook gelijk kijken hoe hoog je ontstekingswaarden zijn.

5. petitcherry

petitcherry Actief lid

26 mei 2011
    348
    0
    16
    Amsterdam
    Precies hetzelfde gehad als jou zou mijn verhaal kunnen zijn!
    Ik was uiteindelijk 13 dagen overtijd en toen werd ik lichtjes ongesteld was 2 dagen.
    Wij zijn wel bezig met een kindje en dit gebeurde in ronde 5, met blaasontsteking en wel.
    Daarna een afspraak gehad met de gynaecoloog bloedtesten gedaan inwendige echo en een uitstrijkje. Nu moetbis as donderdag terug komen voor de uitslag.
    In de tussentijd wel ovulatie testen gebruikt om me eisprong te vinden.
    Dus nu aan het afwachten wat mijn volgende cyclus doet.
    Maar wat ik dus denk dat je onbewust toch graag zwanger wilt zijn en je lichaam je gigantisch in de malen aan het nemen is.

6. Bianciie

Bianciie Actief lid

12 okt 2015
    100
    18
    18
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reactie.
    Gister heeft de HA mijn urine gecheckt en de uitslag is: geen ontstekingswaarden en niet zwanger.

Omdat ik toch wat klachten heb adviseerde ze mij om morgen even langs te komen voor onderzoek. Ik zal dan meteen vragen voor een bloedtest. Inmiddels 5 dagen overtijd en nog geen signalen van ongesteldheid.

@petitcherry: hoop dat de uitslag van je uitstrijkje goed is!

Ik laat jullie morgen weten wat de HA heeft gezegd.

7. Bianciie

Bianciie Actief lid

12 okt 2015
    100
    18
    18
    Vrouw
    Huisarts heeft vorige week nog een test gedaan en daar kwam niets uit (ook geen blaasonsteking meer). Klachten zijn sinds woensdagavond ook sterk afgenomen en afgelopen weekend werd ik toch ongesteld.

Het heeft wel wat positiefs teweeg gebracht, mijn man en ik hebben besloten om vanaf nu écht te gaan proberen :p. Als we heeeel veel geluk hebben, krijgen we dus misschien een mooi kerstcadeau!

Deel Deze Pagina