Hcg waarden na partiele mola zwangerschap

Discussie in 'Miskraam' gestart door Iboga, 19 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Denk idd dat ze bedoelt dat ze weer zwanger was :)

2. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Haha ja klopt! zwanger gelukkig! maar ik bedoelde er mee aan te geven dat mijn gynaecoloog het best heel serieus nam ookal was mijn hcg 4.3. Ik hoop dat ze dat allemaal doen en niet zomaar iets doen omdat ze geen flauw idee hebben..

3. Zwangernr6

Zwangernr6 Niet meer actief

Dit heb ik ook wel gedacht, wordt het niet wat overdreven allemaal? Ik mocht, nadat de vk ontdekt had dat ons kindje niet meer leefde, kiezen uit afwachten tot het vanzelf zou komen, pillen om het op te wekken of curettage. Ik heb voor het laatste gekozen, maar heb weleens gedacht: stel dat het vanzelf los was gekomen of dat ik die pillen had genomen, dan was het kindje en weefsel niet onderzocht.
    Hoeveel partiele mola's worden op deze manier helemaal nooit ontdekt?

Mijn gyn bleef maar elke maand zeggen dat ik nog een maand door moest gaan met prikken, ook toen mijn hcg al voor de vierde maand <1 was. Mijn man en ik dachten allebei hetzelfde, nl dat hij zo weer en consult kon schrijven. Heel slecht mss, maar het was zo tegenstrijdig al die richtlijnen.
    Radboud/oncoline zegt 1x onder 10 prikken is genoeg, mijn gyn zei 3x <5 is genoeg, en toen had ik dus meer dan 3x onder de 5 geprikt, en moest ik nog steeds wachten met zwanger worden en blijven prikken :(

Wij hebben hierin onze eigen weg gevolgd, na 3x onder 5 hebben we geen anticonceptie meer gebruikt. Je bent altijd nog baas over je eigen lijf en kunt zelf ook dingen uitzoeken.

4. Iboga

Iboga Lid

19 sep 2014
    48
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ja precies, ik heb ook zelf gekozen voor een curettage..

Hcg was gisteren 6... Heb aangegeven dat onder de 10 door
    andere ziekenhuizen ook werd aangegeven, maar ze willen na overleg toch echt 3 keer onder de 5. Maar inderdaad, je bent zelf de baas over je eigen lichaam. Ik wil volgende cyclus opnieuw gaan proberen als alles verder goed gaat. Dat zou over een week of 3 zijn, afhankelijk van hoe mijn cyclus zich herstelt. Miskraam is dan ruim 4,5 maand geleden.

Elf, heb je inmiddels je eerste echo gehad :)?

5. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Fijn hoor! Dat is al lekker laag :)

Ben het eens met eerder genoemde: die richtlijnen zouden gewoon door alle ziekenhuizen gevolgd moeten worden.
    Hier was t ook een toevallige ontdekking, want ik had geen enkel 'symptoom' van een mola. Het is dat het pathologisch onderzoek dat uitwees.
    Ik ben trouwens wakker geweest tijdens de curettage en de gyn vertelde me tijdens de ingreep dat het er echt normaal uitzag allemaal.

De echo is maandag!

6. Iboga

Iboga Lid

19 sep 2014
    48
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hey elf, ik las net je verhaal in een ander topic. Ook al ken ik je niet persoonlijk, ik leef echt heel erg met je mee.. Heb er geen woorden voor. Sterkte!

7. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Dankje :)

Heb jij al nieuws? Wanneer moet je weer prikken?

8. Iboga

Iboga Lid

19 sep 2014
    48
    0
    6
    NULL
    NULL
    Pff, ja het zit niet mee he! Ik heb vandaag geprikt..
    Krijg straks de uitslag.. Hoop zo op onder de 5!

9. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Spannend! Ik duim voor je!

10. Iboga

Iboga Lid

19 sep 2014
    48
    0
    6
    NULL
    NULL
    Het was 4 vandaag. Ik hoef verder niet meer te prikken (in tegenstelling tot wat ze eerder zeiden) en de arts in kwestie zei nu opeens je moet 6 maanden wachten (eerste keer dat ik dat gehoord heb in al die weken). Ik heb aangegeven dat de andere artsen daar anders over dachten en volgens mij is het nu dus oke :).

Misschien is het voor degene die hier in de toekomst terecht komen wel fijn om een lijstje met waardes te hebben. Daar heb ik in ieder geval wel naar gezocht. Dus bij deze:

Partiele mola, 10 weken zwanger, vruchtje gestopt met groeien met 8 w,4 dagen, na de curettage was er nog weefsel achter gebleven dat pas na een kuur provera weg was:

Curettage (26-6-2014)
    1100? (19-7-2014)
    566 (22-7-2014)
    213 (30-7-2014)
    131 (5-8-2014)
    95 (12-8-2014) ongesteld + provera kuur
    30 (18-8-2014) na provera
    14 (25-8-2014)
    11 (4-9-2014) ongesteld
    9 (11-9-2014)
    8 (18-9-2014)
    6 (25-9-2014)
    4 (2-10-2014)

14 weken overheen gegaan..

Voor iedereen die hier nog terecht komt, echt heel veel sterkte!

11. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Die arts mag wel iets beter op oncoline kijken dan ;)

Maar wel heel fijn dat het onder de 5 was nu!
    Gaan jullie volgende cyclus weer proberen zwanger te worden? Hoop dat je snel weer zwanger bent en dat alles goed mag gaan de volgende keer :) Succes!

12. Iboga

Iboga Lid

19 sep 2014
    48
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ja heel fijn, kan nog niet helemaal geloven dat het eindelijk voorbij is.
    Ik hoop ook dat het een volgende keer goed gaat, ook voor jou. Nogmaals, heel veel sterkte, heb er steeds aan moeten denken vandaag, wat een pech.

13. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Dankjewel :)
    We zijn enorme pechvogels wat zwanger worden/zijn betreft. Lief dat je aan me gedacht hebt :)

Deel Deze Pagina