Ik heb hele erge pijn rechts onder in buik En ben bij de huisartsen post geweest en daarna naar de gyn. Ze heeft een echo gemaakt kindje heel snel opgemeten en ze zij het komt kwa beeld overeen met een kleine 6 weken. Er was ook een kloppend hartje te zien. Alles zag er goed uit zij ze maar aan de hand van mijn positieve ovu test tel ik daar twee dagen bij op omdat jevei na de ovu test springt zou ik 6 W en 6 dagen moeten zijn. Ik had 10 dpo ook al positieve test. Ik ben helemaal verdrietig en snap er niks van ze heeft wel heel vlug gekeken en bij meten meer opgelet of het bij beeld paste. Wat moet ik hiervan denken. Morgen moet ik weer terug naar gyn omdat mijn pijn niet weg is en ze dachten aan blindedarm ontsteking. Ik weet dus niet waar ze morgen naar kijken
Ach meid, wat naar dat je nu niet weet waar je aan toe bent! Ik heb tijdens het begin van mijn zwangerschap ook hele erge pijn rechtsonder in mijn buik gehad. Hier was alles gewoon in orde. Ik kan mij voorstellen dat je erg nerveus bent over de groei van je kleintje. Ik denk dat alleen de tijd die zorg weg kan nemen. Was de echo wel inwendig? Dat is een stuk nauwkeuriger met deze termijn. Ik hoop dat de gyn je morgen positieve bevestiging zal geven!
Ja was wel inwendig Maar ja zwangerschap was intact en in baarmoeder dus dat was belangrijk op dat moment. En ik wist niet 100 % zeker op dat moment of mijn berekening klopte en heb er niks over gezegd maar thuis nageteld en ik bleek hetvtoch goed te hebben Ik heb het er net nog met mijn man overgehad en die zij ook dat ze gad gezegd zo voor zo effe ze kon zien
maar het klopt toch? 6 weken of 6.6 is een verschil van 6 dagen. als je ei iets later springt, nestelt het ook later. niks om je druk om te maken!
Ja maar dat zou betekenen dat ik vlak na mijn eisprong positief teste en ik weet niet of het precies 6 weken is zo nauwkeurig heeft ze niet gemeten ze zij dat het beeld overeen kwam met een kleine 6 weken
Op dit termijn (of dit nu 6wk of 6.6 wk is) is het haast niet mogelijk om een precieze meting te maken. Daarom wordt de eerste termijn echo ook meestal tussen de 10 en 12 weken gedaan. het gaat echt om mm werk en aangezien het vruchtje ook nog maar een paar mm is, is een verkeerde schatting snel gemaakt! Ik werd na mijn eerste echo, waarop ze zeiden ongeveer 6 wk te zijn ook een week vooruitgezet na mijn termijn echo.. ik wist echt niet hoelang ik zwanger was, dus bij de termijn echo was ik ook verrast een week verder te zijn. Op mijn vraag hoe dit kon, gaf de vk boven genoemd antwoord. Probeer je dus niet te veel zorgen te maken! Gefeliciteerd met je zwangerschap en Beterschap met je buikpijn.
ik ben volgens mijn eigen berekening 9.5 week zwanger, en volgens de echo nu 8.2. en dat komt doordat mn ei gewoon iets later was. voel je nou maar gewoon gelukkig met dat kloppende hartje, en wacht de volgende echo af. stop met nadenken, want daar word je zo moe van
Als ze bij jouw termijn een mm teveel opmeet of te weinig dan scheelt dat al dagen! Ik wist ook exact wanneer mijn eisprong was maar toch 4 dagen voorruit gezet en deze termjjn klopt nog steeds aan de hand van echo afgelopen weekend. Heb echoscopist ook gevraagd hoe het kan maar er is altijd een marge van een paar dagen qua groei van het kindje. Het heeft met eisprong, innesteling en dus de groei van het embryo te maken. Sommige vruchtjes zijn 2 dagen groter dan een ander vruchtje op dezelfde termijn. Probeer het los te laten en niet blind te staren op die paar dagen. Bij de volgende echo zal het vast gecorrigeerd worden als het zo is zoals jij zegt.
Ik zou net als hierboven word geschreven even rustig afwachten. Bijna alle vrouwen hebben pijn in de eerste weken. Ik had het ook op links en dacht dat ik toch nog ongesteld zou gaan worden. Met 8 weken en 3 dagen is er een echo gemaakt en daar was alleen een leeg vruchtzakje op te zien. Omdat de miskraam niet op gang kwam is er met ruim 11 weken nog een echo gemaakt een zat er een heel levendig kindje. Wat ik probeer te zeggen is dat het zo klein is dat het soms lastig is waar te nemen, bijv als je baarmoeder wat dieper ligt kan dit het beeld van de echo ook een beetje beïnvloeden zei mijn VK. En een kindje is pas een paar mm groot. Probeer gewoon wat afleiding te zoeken en er vertrouwen in te hebben. Want stres is ook niet zo goed voor je kleintje. Heel veel sterkte.
VAndaag weer terug geweest ik heb nog steeds enorme pijn en op echo was mijn rechter eierstok afwijkend Nu moet ik donderdag waarschijnlijk een scopi wat ik niet wil dat is gevaarlijk voor mijn zwangerschap vanwege de narcosemaar waar ik op dit moment druk om maak is de grootte van het kindje De gym die vandaag de echo deed deed het 3 dagen terug ook toen had ze vluchtig opgemeten en geken en ze zij komt ongeveer overeen met een kleine 6 weken met kloppend hartje . Nu kreeg ik vandaag na eerste echo tweede echo op beter apparatuur maar dat deed de echovrouw En die vroeg hoe lang zwNger en toen zij de gun ongeveer 6 weken Ze heeft het sinds die 3 dagen terug niet meer opgemeten het was toen 0,68 Ik ben volgens mijn berekening vandaag 6.6 Het is logisch dat ze het kindje niet meten saar kwam ik niet voor Maar ik maak me nu wel heel veel zorgen
Wat naar die onzekerheid. Ik denk zelf dat op deze termijn, dat het er goed uitziet als het hartje klopt. Die meting kan met 6 weken nooit zo accuraat zijn; een tiende mm meer of minder geeft al een andere inschatting. Maar kan me goed voorstellen dat je je er zorgen om maakt. Sterkte met alles, en ook met de ingreep als die nodig is. Konden die eerste weken maar wat zorgelozer zijn he
Ik liep ook 6 dagen achter bij mijn zoon, terwijl ik wist wanneer mijn eisprong was, want ik deed ovulatietesten en deed maar 3 inseminatie pogingen, dus het kon ook niet dat ik 6 dagen korter was. Toch bleek het wel het geval, een diapauze noemde de gyn het. Moment van eisprong zegt niets over de bevruchting en de bevruchting zegt niets over de innesteling. De pijn is trouwens wel erg vervelend, ik had bij mijn dochtertje ook in het begin veel pijn dat ik op de afd. gyn ben beland voor een echo, was alleen de ring te zien verder niets, ik was 5 weken. Was iig niet buitenbaarmoederlijk. Bij mij was het onverklaarbaar, mijn darm wellicht, en ik ben zelf sowieso al maag/darm patiënt. Sterkte, hopelijk niets ernstigs!