mijn hcg waardes waren met 4w2d:239 4w6d:1275 6w2d:6144 volgens het zh was dit goed gestegen en duidelijke een goede zwangerschap. ik had zelf gedacht dat ik al veel hoger moest zitten maar dat was dus niet zo.
pff ik weet het niet,ben me eigenlijk een beetje zorgen aan het maken dat het niet goed gaat aflopen als het zo hoog is,heb pas een afspraak op 13 mei,das nog zooooolang
bjj een tweeling is je HCG niet dubbel en scheelt maar erg weinig met iemand die van 1 kindje zwanger is.. Dat kun je zien aan schemaá op internet, en volgens de gyn scheelt het ook weinig. misschien was je laatste menstruatie een innestelingsbloeding en geen ongesteldheid?
Nou idd! Ik zou willen dat ik zo'n hoge had. Geen beren op de weg gaan zoeken he. lekker genieten meid.
Totaal niet om je een rotgevoel te geven, maar misschien kan je je erop laten controleren.' Bij een BBZ is je HCG ook abnormaal hoog.. Vind de jouwe wel heeeel erg hoog voor het aantal weken zwangerschap... Maar nogmaals, het is alleen iets wat ik heb gelezen... Ben ook maar een leek in dit soort dingen hoor..
Idd,niet om je bang te maken, maar bij een mola zwangerschap is hij ook torenhoog en stél je zou dat hebben ben je er liever als de kippen bij.. Wat zei je huisarts van je waarde? Waarschijnlijk gaat hij ervanuit dat je verkeerd geteld hebt en je langer zwanger bent, vandaar dat hij het misschien een normale waarde vind voor 5 weken? Of je ongesteldheid was geen ongesteldheid maar een innestelling? Bovendien MOET er boven een waarde van 1000 hcg iets op de echo te zien zijn volgens elke gyn, dus ik zou zeker om een echo vragen ik denk wel dat je die krijgt als je zegt dat je je zorgen maakt ( en anders gewoon eisen dat je huisarts je doorstuurt) Maar met een hcg boven de 70.000 ben je MINIMAAAl 6 /7 weken zwanger en dan us het nog vrij hoog
ik heb een bbz gehad en mijn hcg waarde was maag 350 en zat toch echt aan de buitenkant van me eileider kijk operatie gehad dus hoef niet altijd
Nou, wat raar! Bij mij zei die doos dat ik geen bbz had, omdat ik maar 547 had... Volgens mij zegt hcg gewoon niet alles. Sommige hebben maar een heel laag hcg en brengen de grootste gezondste kinderen op de wereld en andersom. Dit vond ik op internet: Belangrijke zaken om te onthouden over hCG waarden: In ongeveer 85% van de normale zwangerschappen verdubbellen de hCG waarden elke 48 tot 72 uur. Later in de zwangerschap als de hCG waarden veel hoger zijn duurt het langer voor de waarden zich hebben verdubbeld. Dan duurt het ongeveer 96 uur. Belangrijk is om te weten dat hCG waarden niet alles zeggen. Een normale zwangerschap kan lage hCG waarden hebben en toch resulteren in een perfect gezonde baby. De resultaten van een termijnecho zeggen veel meer over de zwangerschap dan hCG waarden. Een hCG waarde van minder dan 5mIU/ml wordt gezien als een negatieve uitslag voor zwangerschap. Alles boven de 25mlU/ml wordt gezien als een positieve uitslag voor zwangerschap. De urinetestentesten laten dan ook vanaf 25mlU/ml positieve testresultaten zien. Testen waarvan men zegt dat ze gevoeliger zijn, bijvoorbeeld 10mlU/ml zijn dan ook niet doorslaggevend en zullen altijd moeten worden herhaald met een gewone zwangerschapstest om daadwerkelijk te kunnen vaststellen dat er daadwerkelijk een zwangerschap is. Een enkele hCG waarde meting geeft onvoldoende informatie voor een goede diagnose. Er zijn minimaal twee metingen nodig om te kunnen zien of de zwangerschap goed vordert. De hCG waarden moeten niet gebruikt worden om de termijn van de zwangerschap te bepalen. Daarvoor verschillen de waarden te veel van vrouw tot vrouw en van zwangerschap tot zwangerschap. Er zijn twee verschillende hCG testen. Een qualitatieve hCG test die alleen kijkt óf er hCG in het bloed aanwezig is en de quantitatieve hCG test die de waarden meet van de hoeveelheid hCG in het bloed. Leidraad voor hCG waarden tijdens de zwangerschap: hCG waarde in weken vanaf bevruchting* : 3 na bevruchting: 5 - 50 mIU/ml 4 na bevruchting: 5 - 426 mIU/ml 5 na bevruchting: 18 - 7,340 mIU/ml 6 na bevruchting: 1,080 - 56,500 mIU/ml 7 - 8 na bevruchting: 7, 650 - 229,000 mIU/ml 9 - 12 na bevruchting: 25,700 - 288,000 mIU/ml 13 - 16 na bevruchting: 13,300 - 254,000 mIU/ml 17 - 24 na bevruchting: 4,060 - 165,400 mIU/ml 25 - 40 na bevruchting: 3,640 - 117,000 mIU/ml * Deze waarden zijn puur bedoeld als leidraad - de hCH waarden verschillen per vrouw en de hCG waarden stijgen in verschillende snelheden. Een lage hCG waarde hoeft niet meteen te betekenen dat er iets mis zou zijn. Een tweede test kan daar duidelijkheid over geven. Een lage hCG waarde kan een hoop betekenen. Een hertest 2 tot 3 dagen later kan aantonen hoe de waarden veranderen. Een lage hCG waarde kan het volgende betekenen: Verkeerde berekening van de zwangerschap door een late eisprong of innesteling Een miskraam Een buitenbaarmoederlijke zwangerschap.
dan zit ze zeker 7-8 weken na de bevruchting, dus 9 a10 weken zwanger ipv 5 aan de hand van de hcg waarden
Volgens mij is het idd zo dat je alleen aan de hcg nooit de lengte van een zwangerschap kan bepalen. Ik heb zojuist met een Clearblue digi getest en gaf nu 3+ weken aan, terwijl ie maandag 2-3 weken aangaf. Mijn hcg stijgt dus gewoon! Als ik dat gyn-assisitente wijf morgen tegenkom die schuif ik dat ding ergens waar de zon niet schijnt!