Bij mijn eerste was ik helemaal niet onzeker, nu des te meer. Of het allemaal wel goed zit enzo.. Ik zit erover te denken een echo te laten maken als ik een week of 8 ben bij een echobureau. Wie heeft dat ook gedaan? En is dat in- of uitwendig?
ja ik heb één gehad met 7,4 week en gewoon uitwendig doen ze dat! en was fijn omdat we het hartje zagen kloppen en het goed groeide.. verder zagen we nog niet veel omdat het nog niet echt een vorm van een kindje had.. meer een kikkertje haha
ok, dus ook een pretecho? dus dan kan je gewoon een echobureau bellen? krijg jij ook je termijnecho bij of via de vk?
ja ik heb zelf een pretecho bureau gebeld die ik ook al kende van mijn eerste zwangerschap en daar kon je vanaf week 6 terecht en het koste 50,- Ik moet morgen naar de intake van de vk en dan zal ik horen wanneer ik mijn termijnecho heb en dat doet de vk niet zelf maar ergens anders maar die wordt dus wel vergoed
Hoi Ilse, Ik krijg gewoon een echo bij 8 weken. Dit is voor mij mijn eerste zwangerschap, alles gaat tot nu toe goed. Ik heb de verloskundige gebeld en gezegd dat ik heel erg onzeker ben (mijn zus heeft een miskraam gehad) en dat ik graag zo vroeg mogelijk een echo wil maken. De verloskundige bij mij in het dorp hebben hun standaard procedure veranderd en iedereen kan als ze wil een echo laten maken bij 8 weken de volgende bij ongeveer 12 weken en dan de echo bij 20 weken. Dat is dus standaard bij ons. Ik hoef hier niet extra voor te betalen. Ik merk wel dat er heel veel verschillen zijn in nederland en dat het heel erg ligt aan de verloskundige die je hebt. Wat zegt de verloskundige ervan?
Zou ook eerst de verloskundige bellen om te vragen of je eerder een echo mag krijgen.. zo niet, dan kan je altijd nog een echobureau bellen en vragen of ze een termijnecho willen maken. Het ligt aan de termijn of het inwendig of uitwendig wordt. Het is dan wel een 2D echo natuurlijk.. en vaak kost het een paar tientjes, valt best wel mee.
Ik heb met 8 weken een eerste echo bij de vk gehad. Er is met 8 weken eigenlijk nog niet echt iets bijzonders te zien, behalve een boontje. Ik kreeg er in ieder geval nou niet meteen een heel gerust gevoel van, omdat je geen details kan zien. Hopelijk kan het jou wel wat meer rust geven als je het bij een pretechocentrum laat doen.
het gaf mij wel een gerust gevoel.. het was goed op groei en het hartje zag je heel duidelijk kloppen
Inderdaad het is al fijn dat je het hartje kan zien kloppen.. wij hebben het met 7 weken ook gehoord bij de echo.. is toch heel fijn!!
Ik heb zelf een echo laten maken via een echobureau, de eerste keer konden ze het hartje niet vinden dus mocht ik de 2de keer gratis terug komen.... 2de keer helaas ook geen hartje te zien dus toen een spoed echo laten maken via de verloskundige de dag erna en ook daar geen hartje zowel inwendig als uitwendig.... Ik vond het prettig dat ik het toen al wist anders had ik het waarschijnlijk pas bij de 12 weken geweten (aangezien mijn kindje bij de 8 weken al overleden zou zijn en wij daar pas bij 10,5 week achter kwamen) aangezien het hoogstwaarschijnlijk niet zelf op gang zou zijn gekomen.... Dus als je dat gaat doen moet je daar wel rekening mee houden dat je ook "slecht" nieuws kan krijgen... of nog geen hartje kan zien..... Alhoewel degene die de echo maakte zei alleen ik kan het hartje niet vinden ik bel je verloskundige wel even om te vragen of je daar voor een eerdere echo mag, ze wist allang dat het niet goed zat waarschijnlijk want ze ging in een andere kamer bellen maar die mogen dat volgens mij niet zeggen ofzo? Ik deed het overigens ook omdat ik 12 weken te lang vond en voor het geval dat het mis zou zitten dat ik het dan zou weten.... En idd het zat ook mis, erg jammer, maar toch een "opluchting" dat je het zo vroeg weet.... Overigens wil het niet zeggen dat dat bij jou ook het geval is hoor Ik heb gewoon "pech" gehad......
kleintje88, wat erg dat het zo is gelopen. snap dat het fijn is het vroeg te weten. ik heb zelf nog niet besloten of ik wel of geen echo ga laten maken. ik heb als ik 8 weken ben mijn eerste afspraak bij de vk. misschien moet ik dat even afwachten. als ik bij 10 weken de termijnecho krijg kan ik wel wachten (denk ik..) daar ga ik gewoon voor, volgens mij had ik bij mijn zoon ook rond 10 weken de termijnecho.