Hey, Eerste paasdag getest en zwanger naar een jaar. Helemaal blij! Maar helaas was dat van korte duur. Ben donderdag naar de huisarts geweest omdat ik zo veel buikpijn had en veel moest plassen. Ik dacht een blaasontsteking maar was urine vergeten, stom. Maar de huisarts vond het raar dat ik zo veel last had van buikpijn. Dus stuurde mij meteen door naar het ziekenhuis voor een inwendig onderzoek. Mijn man en ik meteen er heen, heel lang moeten wachten. Toen we werden opgehaald kregen we standaard vragen. Meestal is het 28 dagen maar bij mij verschilt dan de 25-40 dagen. Dus ze gingen er van uit dat ik nu 6 1/2 zou zijn. Dan maar kijken en er was alleen een leeg vrucht zakje. Dus het kan 2 dingen zijn of ik ben nog geen 6 1/2 week of het zit fout. Kwam de vraag voel je je zwanger? Weet ik niet dit is de eerst keer dat ik zwanger zou zijn. Nu moet ik over 2 weken terug komen om te kijken of er nu wel iets is te zien. Maar als ik dan pas 4 1/2 zou zijn dan zien ze toch nog niks of wel? Wie weet dit? Ze hebben meteen even gekeken of ik een blaasontsteking had en ja hoor. Ik denk wat ik nu voel dat het fout zit maar ja 2 weken duren heel lang. Zijn er mensen hier die dit herkennen waar het dan toch nog goed was of die met de zwangerschap ook veel buikpijn hadden. Lig nu elke avond te denken wat als het nu weer een jaar duurt voor we zwanger zijn. Moest dit even kwijt. Groetjes onzeker persoontje
hoi eslove,vervelend die spanning!ik heb ook een week lang last gehad van buikpijn! ik kreeg een echo en daar zagen ze indd hetzelfde als bij jou ,een lege vruchtzak,dus of een mk of een prille zwangerschap ,ik dacht namelijk al bijna 7 weken zwanger te zijn! op de echo dus niets te zien verder,moest twee weken later terug komen en gelukkig een kloppend hartje!bleek 7 weken zwanger en bij die vorige echo was ik dus maar net 5 weken!!(had onregelmatie cyclus vanwege eerdere mk!) dus het kan allemaal!maar probeer positief te blijven en wie weet voor jou een mooi kloppend hartje over twee weekjes!ik duim voor je meid!
hey meid, bij 4,5 week tot 5,5 week zie je eigelijk alleen een vruchtzak, bij 6 weken is het vruchtje rond de 4 milimeter, ik denk dat je minder ver bent en gewoon lekker zwanger bent en binnenkort een mooi kloppend hartje ziet! Tip: tel 14 dagen bovenop je eisprong datum, op precies die datum ben je 4,0 weken zwanger, dit klopt altijd bij een onregelmatige cyclus, had ik ook
Ps: ik heb tot de 7 weken helse buikpijn gehad waardoor ik zelfs een kijkoperatie hen gehad omdat ze me verdachten op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, zo heftig.. Ook kon ik nachten niet slapen vd helse pijn en ben inmiddels 12,5 weken zwanger
Mijn menstruatie is 4 a 5 dagen en dan ga ik tellen na de eerste dag dat de menstruatie gestopt is. Dan is het tussen de 25 a 40 dagen. Dus als ik nu vanaf de 40 dagen tel dan zou ik nu 5 weken en nog wat zijn, toch? Of tel ik mijn cyclus verkeerd?
Als je een vrij onregelmatige cyclus had, kan het heel goed zijn dat je bijv. amper 5 weken zwanger was. En dan zie je inderdaad alleen die vruchtzak. Ik denk dat je nog helemaal niet zo ver zwanger bent. Over twee weken is er vast een mooi hartje te zien. Het lijkt een eeuwigheid, maar als je er van uit gaat dat je pas vijf weken bent gaat het sneller dan als je er van uit gaat dat het niet goed zit. En oh de buikpijn is wel normaal, ik heb ook veel buikpijn gehad en heb het nog steeds, sinds ik weet dat ik zwanger ben. Soms lig ik echt te kreunen van de pijn. En heb toch echt een kloppend hartje gehad op de eerste echo. Als het maar niet constant aanhoudt. PS wat was de eerste dag van je laatste menstruatie, kunnen we even meerekenen met hoe lang je zwanger kan zijn! Aan het streepje van de test kan je ook ongeveer zien hoe lang je zwanger bent (qua hoeveelheid hormonen) ik heb een hele rij in mijn album vergelijk het daar maar mee (op 30-03 was ik 3w5d) Succes met alles
De eerste dag vd laatste menstruatie geld NIET bij een cyclus langer dan 28 dagen, als dat zo was dan zou ik nu 7 mnd zwanger zij ipv 3. Bij een onregelmatige cyclus kun je wel uitgaan vd eisprongdatum als je die weet ( gevoeld of ovutest) + 14 dagen = 4,0 weken zwanger en vanaf daar tel je dan Maar eerste dag vd laatste ongi geld niet bij een cyclus langer dan 28 dagen Stel je hebt een cyclus van 90 dagen, dan zou je op je ongesteldheidsdag 12 weken zijn terwijl je er maar 4 bent, dus dat gast niet op
@Daantje22: sorry, maar ben zelf altijd heel regelmatig dus dit was bij mij niet bekend. Maar het komt er dus sowieso op neer dat TS een andere berekening moet hanteren.
@daantje maar als je de eerste datum hebt, kan je er bijv. 39 dagen bij op tellen en die datum als 4 weken zwanger aanhouden . Als in worst scenario, toch?
ik heb ook gigantische buikpijnen gehad, was volgende de vlos ook niet normaal. mijn moeder heeft het alle zwangerschappen ook gehad en alles is altijd goed gegaan, en mijn baby doet het ook prima.
Klinkt heel bekend hoor!! Wij zijn zwanger via IVF dus geen speld tussen te krijgen hoe lang ik zwanger ben.........dus toch! Ik kreeg met 5wkn een echo en toen was er slechts een klein stipje te zien wat het vrucht zakje moest zijn maar wel veel te klein voor 5wkn. Wij mochten gelukkig de week erop terug komen........helaas kregen ze het toen niet in beeld en moesten we rekening gaan houden met een miskraam omdat ik toen 6wkn moest zijn er ze een hartje hadden moeten zien. Ik had ook heel veel buikpijn maar ik had een erg opgezette eierstok door de IVF en de puntie was heel erg zwaar geweest. Toch maar even mn urine getest en ik had ook een blaas ontsteking.... Met 7wkn weer en echo en jaar hoor daar was het vruchtje met een sterk kloppend hartje....alleen pas 6wkn oud. Dit gebeurd zelden bij IVF alleen als je een moeilijke innesteling heb en dat was bij mij ook de reden dat het een week achterstand had! Dit kan bij jou ook zo zijn! Het zijn slopende weken........dus heel veel succes en ik hoop dat je een goed bericht krijgt!!
Wil ook wel vragen als we zijn terug geweest of we dan naar een week of twee weken nog een keer mogen komen. Omdat ik denk dat ik nog geen 4 weken ben nu. Of ze dat doen weet ik niet. Maar idd als je ziet dat je zwanger bent met een test dan ben je blij maar nu denk ik is het nu wel of niet. Volgens mij kunnen ze ook pas wat zien bij de 5 a 6 weken. Maar al 8 jaar bezig.... Dat is idd heel lang. Wat is iui?
Ik ben ook naar het ziekenhuis geweest, ik dacht toen 7 weken zwanger te zijn. Ze zagen alleen een leeg vruchtzakje. Ik maakte me heel erg zorgen!! Ik ben 2 weken later terug gekomen en er was een kloppend hartje te zien! Weer 2 weken later zag je al een heel kindje zitten (en dat al bij 10 weken) Ik mag dinsdag weer!! Ik heb ook veel buikpijn gehad in het begin (wel zonder bloedverlies) ik maakte me heel erg zorgen maar alles bleek goed. Dit kan natuurlijk ook heel goed bij jouw het geval zijn!!! Ik zou me nu nog geen zorgen maken en proberen te genieten (hoe moeilijk het ook is) Sterkte!! Joyce
Ik heb ook een vroege echo gehad, had een onregelmatige cyclus, maar dacht zelf zes weken zwanger te zijn. Op de echo was ook alleen een lege vruchtzak van 15 mm te zien. Over twee weken weer een echo, eerder had volgends de gyn geen zin. Volgens de gyn kon het alle kanten nog op gaan, maar de onzekerheid is echt slopend. Net na de echo was ik er van overtuigd dat het mis was. Maar je leest het toch wel veel vaker dat er bij zes weken een lege vruchtzak te zien is en twee weken later toch een kloppend hartje.Dat gaf toch wel weer hoop. In de loop van de week zijn mijn zwangerschapsverschijnselen ook toegenomen, misselijk en nog steeds pijnlijke borsten (maar ook dat kan bij een leeg vruchtzakje). Het ene moment voel ik me superzwanger, een ander moment slaat de twijfel weer toe. Komende woensdag is het zover, mag ik voor de tweede echo. Ben zoooo bang....
Ik was ook echt bang toen ik dat had hoor. Wat bij mij heel erg hielp was om allemaal positieve verhalen te lezen. Ik heb dezelfde soort verhalen opgezocht en zo ontzettend vaak een goede afloop gelezen. Ook een minder goede afloop, maar dat komt minder vaak voor. Het is echt heel normaal om zo vroeg alleen een lege vruchtzak te zien. Nogmaals veel sterkte. Ik krijg morgen weer een echo, en ik vind dat het spannend blijft! Ik ben morgen 12 weken. Ik hoop dat ik mag mee lezen met al jullie verhalen van de verdere afloop.
Dat is idd het mooie van zo`n forum, al die positieve verhalen, waarbij het toch nog goed komt. Heb daar ook echt veel steun aan. Dankzij al die verhalen heb ik best nog wel hoop. (en die treffers in het miskraamtopic, die lees ik gewoon maar even niet..)
Als ik zo al die verhalen lees, geven jullie me bijna hoop. Afgelopen donderdag heb ik mijn eerste echo gehad en daarbij was geen vruchtje te zien. Volgens mijn eigen berekening was ik 9 weken en 1 dag. Maar ik had na de pil maar 1 echte cyclus gehad.. van 27 dagen. Ik vraag me af of dat bepalend kan zijn. Hoe kan het dat de termijn dat je zwanger bent varieert afhankelijk van je cyclus? groet, MamaT
he meiden, wat een onzekerheid, maar het komt zeker vaker voor! Ik had het zelf nl. ook, met vijf weken enorme buikpijn en voor een echo geweest (zat al in de mm), toen was er een inieminie vruchtzakje te zien van 4 a 5 weken. Met 6 weken een enorme bloeding en weer een echo, alleen een vruchtzak (op 6 weken en 1 dag). Ik helemaal in de stress want die gyn bleef maar herhalen: 'zou toch eigenlijk een hartje moeten zien nu'. En weer een week later was alles dik in orde, kloppend hartje etc. Maar niet zolang zwanger als ik dacht, 6 weken en 4 dagen (terwijl ik 7 weken en 2 dagen dacht). Toen ik negen weken zwanger was, was alles precies 9 weken en 0 dagen. Dus niet alle vruchtjes groeien synchroom, mijn puckje groeide in 2 weken 18 dagen, hahaha! Je kunt trouwens ook rekenen naar je testdag, als je op 1e paasdag positief testte en nu donderdag die echo, was je misschien nog maar net zwanger tijdens de test of wie weet nog niet eens vier weken zwanger...sommige meiden testen al vroeg positief. Geen stress vooralsnog, bij mij kwam het helemaal goed en de pijn kwam trouwens van een cyste aan de eileider, die vanzelf weer verdween. sterkte, Marilene
Silkie, ik herken het helemaal. Denk ook nog steeds dat het mis is. Het ene moment super zwanger en het andere moment helemaal niks. Maar ik ben ook heel bang. Waarom moet dat nu gebeuren als het van harte welkom is?! Veel sterkt de woensdag. Hou je ons op de hoogte?