HCG waarden

Discussion in 'Zwangerschap' started by Starlight, Aug 4, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Starlight

Starlight Lid

Aug 3, 2009
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    dit is misschien wel handig om te weten, ik zelf vroeg me steeds af wat de waarden moesten zijn tijdens de zwangerschap. en tot mijn vebazing mag dit best wel veel verschillen.;)

Gedurende de zwangerschap variƫren de HCG-waarden in je bloed sterk (zie tabel) en in het begin van de zwangerschap stijgen deze waarden niet bij alle vrouwen even vlug. Meestal verdubbelt deze hoeveelheid om de 48uur in het begin, om rond de 10e week tot een piek op te lopen. Vanaf de 16e week komt de hoeveelheid op een veel lager peil en houdt zo aan tot het einde van de zwangerschap.

9Maand.com... Zwanger worden... En dan? Zwangerschap, bevalling en je baby!

2. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

Aug 4, 2009
    2,002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Ik dacht juist dat de waarde van het HCG al eerder in de zwangerschap zo hoog zat en afnam na de dertiende week. Zou ook verklaren waarom je na een aantal weken zwanger tot de 13e week meestal misselijk bent, toch?

Nog een vraag: test de verloskundige de waarde van het HCG? En houdt ze dat in de gaten dan ofzo?

3. mommy1983

mommy1983 VIP lid

Mar 30, 2009
    12,507
    5
    38
    bij de VK testen ze niet op HCG alleen waarschijnlijk als ze denken dat er iets mis is in het begin van de zwangerschap.

Share This Page