Hallo, Eind juli dit jaar bleek de eerste echo (bij 10 weken) dat ons kindje/vruchtje na ruim 7 weken was gestopt met groeien. Na een week of 2 is dit natuurlijk eruit gekomen. Ben daarna 1 keer ongesteld geweest en ben nu weer zwanger. Tenminste alle 10 de zwangerschapstesten die ik tot nu toe deed geven met een dikke streep aan dat ik zwanger ben. Ik ben nu ruim 6 weken zwanger. Ik ben echt waanzinnig bang dat het weer mis gaat. Kan gewoon bijna niet meer functioneren op mijn werk en privé. Ik voel namelijk bijna geen kwaaltjes. Heel soms mijn borsten, maar niet echt heel erg. Soms wat moe, het lijkt dat ik wat vaker moet plassen (en ben al een week aan de diarree, maar weet niet of dat er wat mee te maken heeft). Maar helemaal niet misselijk ofzo. Het lijkt zelfs of de symptomen minder worden. Ik weet gewoon niet meer waar ik het moet zoeken. Over 2 weken pas weer echo. Waarom voel ik zo weinig? Moet ik dan weer uitgaan van een nieuwe miskraam? Of kan het nog steeds wel goed gaan? Kan ik niet op een andere manier testen of het goed zit (lees wel eens dat vrouwen hun HCG waarden weten, hoe kan je daarachter komen. Ben zo bang dat ik te weinig heb, omdat ik bijna geen kwaaltjes heb). Ik hoop dat je me wat meer kan vertellen! Want klim zowat tegen de muren op en slapen gaat ook niet meer zo best. Groeten, Geertje
Hallo, Je moet echt stoppen met jezelf gek te maken. Want dat is nergens voor nodig. We snappen dat je onzeker bent na een miskraam, maar er is nu niks wat erop wijst dat het niet goed zit. Hoe meer kwaaltjes, zegt niet dat je meer HCG hebt. Er zijn ook heel veel zwangeren die geen kwaaltjes hebben en echt zwanger zijn. Geniet ervan dat je bijna geen kwaaltjes hebt. En jou testen wijzen erop dat je zwanger bent. Dus ga lekker genieten. Het meten van het HCG kan je via de huisarts laten doen, maar dit zit ook in je bloed, als het nu een miskraam zou zijn, dus dit heeft weinig meerwaarde. Dat geldt ook voor het herhalen van de testen, zonde van het geld. Om te zien of het goed zit met de zwangerschap moet je echt geduld hebben tot de echo, maar er is voor nu geen reden om er vanuit te gaan dat het niet goed is. Groetjes Ineke