Goedemorgen, Eind juni heb ik een miskraam gehad en de testen waren direct de dag erna al negatief. Dit was mijn 3e miskraam. Nu heb ik daarna geen menstruatie meer gehad en nu ben ik dus opnieuw zwanger! Ik ben dolblij, maar ook zo ontzettend angstig. Iedere keer als ik naar de toilet ga ben ik bang om bloed te zien. Ik durf zelfs geen geslachtsgemeenschap meer te hebben met mijn vriend, omdat ik bang ben dat ik dan ga bloeden en dan weer in angst ben waar dat bloed de oorzaak van is. Herkennen jullie dit? Het is zo frustrerend.
Hai Snowwhite. Op dit moment ben ik in afwachting van de curretage nadat het hartje van ons kindje is gestopt met kloppen.. Ik herken het zo. Ik vond het al spannend voordat het misging, helemaal nu het mis is gegaan kan ik mij heel goed indenken dat bij een tweede zwangerschap ik nog voorzichtiger ga doen. Terwijl dit allemaal niet moet uitmaken. Ondanks je onzekerheden, wil ik je van harte feliciteren! Hoeveel weken ben je nu? En wanneer heb je de echo? Wie weet zal je dat wat meer zekerheden geven.
Wat droevig te horen dat een miskraam hebt gehad. Heel veel sterkte met alles. Het klopt dat het niets zal uitmaken, maar toch is het dubbel zo spannend. Ik ben de vorige keer enorm geschrokken van het bloedverlies, dat ik nu iedere keer als ik naar de toilet ga in paniek ben, kijken of er niets is. Ik ben nu bijna 5 weken zwanger, dus heel pril nog. (waarom noemen ze het eigenlijk je 5e week als je 4 weken en een paar dagen bent?). Voor de echo moet ik nog een afspraak maken, ik verwacht dat ik pas kan komen als ik 9 weken ben. Ik loop in het ziekenhuis en de vorige keer was er ook een afspraak gemaakt rond de 9 weken. Echter was het vlak daarvoor al mis gegaan. Het blijft zo spannend. De eerste keer had ik nergens last van en ging ik vol goede moed naar de echo. Toen bleek het al fout te zijn. Dus ik hoop echt dat dit wondertje zal blijven!
Ha snowwhite. Heel herkenbaar. Miskraam 1: vanaf 6 weken bloedverlies, bij eerste echo met 8 weken geen hartactie, cytotec en met 12 wekencurretage. Al die tijd dagelijks een beetje bloedverlies gehad Miskraam 2: 7 weken echo geen hartactie. Vanaf 7.5 week bloedverlies. Curretage met 11 weken. Goede zwangerschap: bloedverlies dagelijks vanaf 6 weken en gewoon hartactie op eerste echo. We gingen al helemaal uit van ee nieuwe miskraam dus dit was een hele mooie uitkomst. Uiteindelijk heb ik tot 14 weken dagelijks bloedverlies gehad door een gevoelige baarmoedermond en misschien een klein hematoom. Ook ik durfde geen geslachtsgemeenschap te hebben. Je weet dat het geen kwaad kan maar bent er toch bang voor. Wij hebben dit dan ook niet gedaan. Ik verwacht dat na een eerste echo de onzekerheid wel wat minder wordt maar hij kij was het pas echt goed na de Combinatietest en nadat het bloedverlies verdwenen was. Toen ben ik echt gaan genieten. Hoop zoooo op ene goede zwangerschap voor jullie!
Ik heb er geen meerdere gehad. Ik had een mk de eerste keer dat ik zwanger was. De tweede zs was wat je noemde erg herkenbaar. Dat je elke keer zeker wil zijn dat je geen bloed verliest. Nu mn 3e zs en af en toe dan heb ik het gevoel dat ik bloed voel stromen en voel ik een scheutje van paniek door mij heen gaan. Maar met de tijd word het wel minder. Ik hoop voor je dat het goed zal gaan en dat je steeds meer vertrouwen in je lichaam zal krijgen. Sterkte!
Zat net in je andere topic over vit. D tekort en zie nu dat je zwanger bent! Gefeliciteerd, wat leuk! Ik kan me voorstellen dat je angstig/voorzichtig bent maar hopelijk gaat alles goed . Ik mag bij een volgende zwangerschap met 7 weken al komen voor een echo (dan zou het hartje te zien/horen moeten zijn... Vind 9 weken eigenlijk een beetje laat?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik er ook tegenop zit om eerder een echo te doen. Bij mijn 2e miskraam ben ik daarna gaan bloeden. Dat is natuurlijk geen oorzaak van de miskraam, maar het was gewoon niet fijn. Ik ga proberen of ik met 8 weken langs kan komen, heb nog niet gebeld, dus wie weet. Thx voor jullie lieve reacties! Probeer nu maar lekker de komende tijd wat afleiding te vinden en niet te stressen.
Het is je eigen keus, je moet doen waar je je zelf goed bij voelt . Persoonlijk zou ik juist heel vroeg een echo willen dit keer, omdat ik de vorige keer 'pas' bij 11,5 week ging. Ik wil denk ik gewoon zo snel mogelijk verder als het niet goed zit.
Heel herkenbaar! Wel gefeliciteerd met je nieuwe zwangerschap, spannend weer allemaal! Ik hoop dat je rond 7 weken een echo kunt krijgen, maar ook dan nog zak het eerste trimester spannend blijven! Wij hadden nu wel een echo met hartje, maar twee weken later niet meer en als nog een curettage. Ik duim voor je dat alles nu voorspoedig verloopt!
Ik heb 20 augustus mijn eerste echo. Zo spannend. Ik ben dan 7 weken en 4 dagen. Het ziekenhuis wilde eerst bij 10-12 weken afspraak maken omdat ze anders niets konden zien??? Gelukkig mag ik eerder komen.
Heel herkenbaar hoor. Ik heb de eerste weken ook echt "uit gezeten", was wel angstig maar ik kreeg vanwegemijn aachtergrond wekelijks een echo vanaf week 6. Maar ik was dan een dag blij en daarna was het weer afwachten. Er is helaas geen andere manier dan afwachten . Afleiding en ontspanning hielp bij mij wel. En na de 12 w werd ik rustiger... Wrsch zal ik op het llaatst weer angstig worden. Maar daar denk ik nu niet te veel aan. Veel geluk!
Kan ik me heel goed voorstellen. Wat vreselijk wat je mee hebt moeten maken. Mijn testen lopen nu ook op. Voorheen was dat niet en moest ik altijd paar minuten wachten. Nu verscheen t echt na enkele seconden al. Ik vind de echo van 20 juni zo spannend. Mijn buik is ook een beetje opgezet. Heb wel last van mn darmen. Hele dag misselijk en pijnlijke borsten.
Ik heb 3 hele vroege miskramen achter elkaar gehad,dat ik nu zwanger ben en al bijna 23 weken kan ik nog steeds niet geloven en ben nog steeds bang dat het misgaat...ookal weet ik dat de kans nu wel erg klein is. Ging in het begin ook steeds pretecho's laten maken ter bevestiging
Ik heb miskraam september 2014, december 2014 en juni 2015 gehad. Ik kan het nu ook niet geloven. Bij mij is het nu nog heel pril (5 weken en 4 dagen). Ik kan me wel voorstellen dat je telkens echos liet maken.
Ik heb zojuist mijn eerste echo gehad. Alles zag er goed uit, maar het was te klein voor 7 weken en 3 dagen. De dooierzak was er nog, en nog geen hartslag. Het zou kunnen betekenen dat ik minder ver ben. Ik heb ook geen laatste menstruatie omdat 29 juni miskraam was. Toen ik 27 juli een digitale test deed stond daar 1-2 weken dus dat zou dan kloppen. 9 augustus stond er 3+. Ik moet over 2 weken terug komen voor een echo. Zo spannend. Vreselijk dit wachten haha
Oke, het blijft dus nog even spannend haha. Nog ff volhouden, hopelijk zie/hoor je over 2 weken wel een mooi kloppend hartje .
Wat spannend snowwhite81! Ik kan me heel goed voorstellen dat dit een heel spannende periode is. Zelf heb ik net een mijn tweede MA gehad. Natuurlijk gaan we binnenkort opnieuw proberen, maar onbezorgd zal het niet meer worden. Maar wel extra blij en dankbaar als het wel mocht lukken!
Ik probeer me er niet veel op te focussen nu. Zijn er meer hier die dit gehad hebben? Ofwel dat het korter is dan je dacht?
Bii mij was tot twee keer toe een groeiachterstand een slecht teken ook al klopte de hartjes beide keren. Ik moet er wel bij zeggen dat ik exact mijn termijn wist dus late eisprong, innesteling etc was bij mij niet van toepassing. Maar na een miskraam is het heel normaal om een latere eisprong gehad te hebben. Wat wel even belangrijk is wanneer je zwangerschapstest positief was. Zo zou ik bij mijn laatste missed abortion een positieve test gehad moeten hebben 4 dagen na mij eisprong. Onmogelijk dus. Toen wist ik zelf al dat het niet goed was. Maar dingen kunnen gek lopen en de wonderen zijn de wereld nog niet uit! Veel vrouwen waar het uiteindeljk goed kwam!