Zwangerschap bekend maken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Irisje24, 13 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Irisje24

Irisje24 Bekend lid

18 apr 2017
    763
    298
    63
    Hallo dames,
    Vanaf wanneer hebben jullie de zwangerschap bekend gemaakt? En deden jullie dit ook via social media?
    Ik denk dat ik het zelf met 16 weken ga vertellen op Facebook, familie en vrienden weten het allemaal al. Helaas heeft iemand zijn mond niet gehouden en is het nu zo'n beetje het halve dorp rond. Weet niet waarom maar vind dit best jammer nu is het niet meer echt een aankondiging/verassing.
    Hebben jullie het op een bijzondere manier aangekondigd of dat niet? Ben er zelf nog niet echt uit hoe.

2. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Ik heb het met 8 weken bekend gemaakt. Het was al duidelijk aan me te zien, en ik wou dus voorkomen dat iemand zijn mond voorbij zou praten, of mensen gingen speculeren.

Ook werk ik al 2 maanden niet (0 uren contract) dus bepaal zelf wanneer ik werk, maar mijn zwangerschap is dus de reden! Doe het graag rustig aan nu ik zwanger. (Om diverse redenen)

3. nessa88

nessa88 Bekend lid

3 sep 2010
    891
    57
    28
    Den Haag
    Familie en vrienden vanaf een week of 8 en we hebben het vorige week op fb gezet met ruim 14 weken.

4. Smurfje1

Smurfje1 Actief lid

2 mrt 2017
    172
    47
    28
    Wij vertellen het aan de ouders en familie na de eerste echo, door ons miskraam geschiedenis weet de hele familie al dat we bezig zijn en ik ben een fervente wijndrinker tijdens onze wekelijkse familie bijeenkomst dus zou toch direct opvallen als ik geen wijn meer drink :p

Vrienden vertellen we na de 12 weken wat toevallig op mijn verjaardag valt.

Facebook doen wij pas rond de 30 weken, we doen een zwangerschap shoot en kondigen het dan pas aan op facebook.

5. BZD

BZD Fanatiek lid

17 jan 2014
    1.059
    166
    63
    Vrouw
    Paraveterinair
    Collega's: meteen (mag meteen bepaalde dingen op t werk niet meer doen)
    Familie (mijn moeder, zusje, schoonouders): vrij snel erna; ook als het mis gaat is het fijn dat ze snappen wat er met ons is.
    Behalve nog mijn papa en zijn vrouw, die zie ik as zaterdag pas weer voor het eerst sinds ik een positieve test in handen heb gehad, en wil ze het persoonlijk vertellen. Donderdag ook eerste, vroege, echo, dus kunnen we die meteen meenemen hopelijk. En heb een t-shirt voor ons zoontje: "straks ben ik niet meer in mijn eendje".

De rest vd wereld: ik denk na, hopelijk, goede uitslag NIPT.

Deel Deze Pagina