Vragen IVF Dusseldorf

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Favi, 29 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Favi

Favi Lid

15 feb 2013
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag is onze 5 IUI mislukt en langzaam ben ik alle opties aan het bekijken voor het volgende traject.
    Wij zijn inmiddels al weer bijna 2.5 jaar bezig. Alle onderzoeken zijn goed ook bij manlief. Ik ben nog jong (25) en er word vaak in het ziekenhuis gezegd dat ik nog tijd zat heb...

Heeft iemand ervaring met de behandeling in Dusseldorf? Bij het ziekenhuis waar ik nu zit willen ze na de IUI meteen starten met IVF zonder verder onderzoek.
    Is dat in Dusseldorf ook zo?

Hoe vaak in een IVF traject moet je naar het ziekenhuis? Waarom heb je gekozen voor het traject in Dusseldorf?

Ik hoop dat iemand wat meer duidelijkheid kan geven.

2. juf21

juf21 Bekend lid

20 mei 2012
    726
    139
    43
    Hoi Favi,

Bij ons kwamen ze er direct achter dat het zaad van mijn man niet goed was, dus vandaar meteen icsi.
    Wij zijn blij dat we direct naar Dusseldorf zijn gegaan, ze hebben daar veel meer kennis. Wij hoeven steeds maar twee keer naar Dusseldorf, voor de punctie en de terugplaatsing. Alle echo's mogen in Nederland.
    Veel succes met de keuze!

3. Kaila

Kaila Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.593
    215
    63
    Globaal moet je toch wel op zo'n 7-10 keer rekenen hoor!

1: intake
    2: uitstippelen traject, ophalen medicijnen
    3: follikelmeting 1
    4: follikelmeting 2
    5: follikelmeting 3
    6: punctie
    7: terugplaatsing
    8: nagesprek

Ik zou eerst kijken of je in Nederland geholpen kan worden, voor veel mensen is dat echt gewoon prima. Wij zijn naar het buitenland gegaan omdat ze hier niks meer voor ons konden doen en er in België nog onderzoeken zijn die misschien duidelijkheid kunnen geven.

4. klavertje3

klavertje3 Actief lid

22 nov 2013
    140
    0
    0
    ziekenhuis
    Bussum
    Hai na 3 ivf nog 6 embryo's naar Dusseldorf gegaan voor Second opinion.
    Dr Cuijpers erg aardige man zijn zus dr Cuijpers ook heeft donderdag krasjes in mn baarmoeder slijmvlies gemaakt en hapje voor onderzoek laten gaan.erg aardige artsen Duitse dames beetje appart geen hangen bij binnenkomst etc maar wij rijden er bijna 2 uur over maar er gaan nu 2 embryos naa Dusseldorf vanuit het umc in Utrecht.
    Daar laten ze een embryo 5 dagen ontwikkelen voor ze terugplaatsen of invriezen.
    In Nl doen ze dat met 3 dagen Duitsland zegt na 3 dagen dat je dan afwijkingen gaat zie. Zeker gaan zilvere kruis vergoed een deel.

5. danimaxim78

danimaxim78 Actief lid

11 feb 2014
    107
    0
    0
    35 jaar, 1e ICSI op 16-12-2013 gehad
    Hai,

Het kan zijn dat je verzekeraar moeilijk doet met vergoeden. Bij UMC moet je een aanvraag IVF buitenland indienen. Ze kijken dan naar je voorgeschiedenis en na een aantal pogingen in NL te hebben gehad geven ze goedkeuring. Ik zit bij UMC, geen idee hoe andere verzekeraars dit doen.

Wij hebben de intake en uitgangsecho gehad. Kunnen de follikelmeeting in Nije Barrahus in Wolvega laten doen en dit doormailen. We moeten nu dus nog ongeveer 3x terug. Ze willen de 2e echo wel graag in DD hebben.

Dr. Cuypers vertelde afgelopen week dat je over een embryo van 2 of 3 dagen nog heel weinig kunt zeggen omdat de genen pas daarna ontwikkelen. Veel embryo's sneuvelen nog na dag 3, ze plaatsen daar het liefst op dag 4 of 5 terug. Tevens is Decapeptyl voor vrouwen met een lage AMH waarde niet echt geschikt. Het lichaam moet al heel veel moeite doen om eicellen aan te maken en decapeptyl legt je hele systeem plat. Ze stimuleren in DD het liefst vanuit eigen cyclus.

Wij zijn al 1,5 bezig in NL en in DD wisten ze ons in een uur te vertellen wat er gezien mijn medische verleden aan de hand was.
    Garantie hebben we nu ook niet, maar ik voelde me voor het eerst wel begrepen. En in NL waren ze niet bereid om ook maar extra onderzoeken te doen. Ze houden alleen maar vast aan hun vast protocol en in DD krijg je een persoonlijk behandelplan.

Succes met het maken van jullie keus. DD is zeker aan te raden! Maar overleg eerst met je zorgverzekeraar wat jullie mogelijkheden zijn.

6. DD is echt een verademing vergeleken met NL. Ik hoor mensen die in NL onder behandeling zijn vaak zeggen dat artsen echt kijken naar hen als persoon, maar als je in DD komt, zie je pas wat dat echt inhoudt ;) Doseringen, soorten medicatie en combinaties van medicatie, schema's, echt álles wordt op jou als persoon gebaseerd. Heb je zelf een suggestie? Dan wordt daarnaar geluisterd, het wordt serieus overwogen en in mijn geval werd er altijd mee ingestemd. Dat vond ik echt ontzettend fijn. Geen protocolletjes, geen regeltjes, geen medicatie die voorgeschreven wordt - alleen maar omdat dat nu eenmaal de goedkoopste soort is.

Voorbeelden;
    In Nederland werd overal geroepen dat er met mijn AMH niets mis kon zijn, want ik ben nog zo jong. In DD was het eerste wat er na de intake gezegd werd, dat mijn AMH maar eens gemeten moest worden, want het klonk toch wel alsof daar een groot probleem lag.

In Nederland moest ik eindeloos lang zeuren om Utrogestan óf Pregnyl. Dat ik dat kreeg was al heel wat, maar een combinatie? Daar begonnen ze niet aan hoor. Dat had toch geen zin. In DD gaf ik aan dat ik nog Pregnyl had liggen om de luteale fase te ondersteunen, waarop ik er nog Progestan bij kreeg. Gewoon, voor de zekerheid (en met resultaat, geen idee of dat daaraan gelegen heeft natuurlijk, maar dat doet er weinig toe, wat mij betreft ;) ).

Oh en, ook heel fijn; in DD (en eigenlijk in heel Duitsland) zijn ze anti-onnodig lijden. Een punctie kán onder narcose, dus dóén ze die ook onder narcose. Net als een HSG e.d.

Daarnaast zijn ze er qua ontwikkelingen ook een stuk verder. Zoveel dingen die daar behandeling-technisch gezien wel mogelijk zijn en in Nederland niet gedaan worden (of zelfs verboden zijn).

Goed, ik hoef vast niet meer te zeggen dat ik erg blij ben met DD :p Als je vruchtbaarheidsproblemen 'volgens de boekjes' hebt, denk ik dat je in NL prima op je plek bent. Als je meer nodig hebt, als je artsen nodig hebt die buiten protocollen en slagingspercentages om durven te denken, is DD echt een enórme aanrader.

Wij deden de FM's trouwens gewoon in het ziekenhuis in onze woonplaats, zodat we daarvoor niet steeds heen en weer hoefden :)

Deel Deze Pagina