bloedverlies bij 12 weken

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Kir, 9 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kir

Kir Lid

3 apr 2011
    75
    0
    0
    NULL
    NULL
    jee wat ben ik geschrokken gisteravond...ik stond op en ik voelde het er ongeveer uitlopen.Toen maar gauw naar het toilet maar ik kon mijn ogen niet geloven, veel bloed was ik verloren.
    Hoewel ik er op voorbereid was dat dit kon gebreuren, schrok ik wel heel erg. we hebben namelijk ook eerder een miskraam gehad en dat komt gauw naar boven.

Ook de verloskundige kon niet echt iets doen, tenzij het veel erger zou worden, maar gelukkig bleef het allemaal uit vannacht.
    Dinsdag mag ik toch even komen voor controle want die nare spanning blijft en dat is ook niet gezond.
    Hebben veel van jullie zoiets meegemaakt? waarbij het hopelijk toch goed is gegaan??
    ik hoor het graag,

2. tammy77

tammy77 Fanatiek lid

13 sep 2006
    1.168
    0
    0
    zeeland
    ik had het in mijn vorige zwangerschap.
    was toen 15 weken en 3 dagen.
    er bleek een ader van de placenta gesprongen te zijn.
    heb 9 weken lang met rood helder bloedverlies gelopen.
    had een aantal hematomen.
    gelukkig had de kleine er geen last van.
    moest bedrust houden.
    mocht alleen naar de wc en douche.
    hoop dat het bij jou ook helemaal goed gaat komen.

3. lautje

lautje Bekend lid

30 mrt 2011
    506
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb meerdere keren bloed verlies gehad en met de kleine gaat het goed.
    Ik ken het gevoel heel goed want ook wij hebben een miskraam gehad vorig jaar.
    Ik hoop dat je dinsdag goed nieuws hebt.
    Ze hebben ons aangeraden om bij bloed verlies rust te nemen en in bed te gaan liggen en zo min mogelijk te doen

4. Monique79

Monique79 Actief lid

19 okt 2005
    299
    0
    0
    verpleegkundige
    zuid- limburg
    Heb bij de tweede heel veel bloedverlies gehad met elf weken. Het stroomde gewoon naar buiten. Meteen naar de verloskamers. De vpk dacht dat zit niet goed. Verloor stolsels zo groot als flensjes. Toen een echo en bleek de kleine vrolijk rond te zwemmen. Was niet te zien waar de bloeding vandaan kwam. Toen werd zelfs gezegd als je nog meer bloed gaat verliezen zou het gevaarlijk voor jezelf kunnen worden. Dan zou er evt een curettage volgen. ( hier was ik het niet mee eens, wilde even de tijd nemen. Had al 2 miskramen daarvoor gehad). Bloeding stopte toen gelukkig langzaam. Moest 1 nacht in het zkh blijven. Dag erna weer een echo en mocht naar huis. Alles was goed met de baby. En waar kwam de bloeding vandaan? Geen idee. Wel nog een paar weken roest/bruine afscheiding gehad. En 31oktober wordt hij 3jaar.
    Succes!

5. Foxy74

Foxy74 Niet meer actief

Hier precies zelfde verhaal. Met 8 weken, 13 weken en 16 weken (toen 3x in 1 week) bloedverlies gehad. Beeb nu 19 weken en doet het goed. Als ik weer ga bloeden moet ik inderdaad wel rust gaan houden tot het weer over is. Mijn placenta ligt mooi hoog achter dus daar komt het niet weg.

6. Kir

Kir Lid

3 apr 2011
    75
    0
    0
    NULL
    NULL
    jeetje lieve dames, wat fijn zoveel reacties te lezen. Klinkt natuurlijk erg spannend allemaal. Maar ook prettig te lezen dat het kan gebeuren en dat het ook goed kan blijven gaan.
    Morgen ochtend mag ik inderdaad terecht, en ik moet maar positief blijven denk ik zo...
    Thanks, doet me goed...

7. kellox

kellox Fanatiek lid

25 apr 2007
    4.533
    544
    113
    Vrouw
    Heel veel succes vandaag meis! Hoop zo dat alles goed is!

8. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Hoe is het gegaan?? Hoop voor je dat alles in orde is!

9. Golden

Golden Lid

8 sep 2011
    22
    0
    0
    Flevoland
    Bloedverlies kan echt van alles betekenen!
    stomme daarvan is dat je eerste gedachte alle andere weet te overrulen!

Ik ben nu 9 weken zwanger en ik heb nu in totaal 4x een bloeding gehad.
    1e x was in mn 3e wk na gemeenschap door het scheuren van een adertje
    2e x was in mn 4e wk na stoelgang door het scheuren van een adertje
    3e x was met 7 weken en 6 dagen door het scheuren van een adertje net buiten de baarmoeder nav de groei
    4e x was een restje bloed waar ik door de gynaecoloog gelukkig op was voorbereid omdat dit nog zichtbaar was op de echo met 8 weken en 1 dag.

Ondanks de bloedingen is er toch nog een vruchtje aanwezig met kloppend hartje. Ik begrijp de paniek op het moment dat je begint te bloeden en je voelt je in 1 klap machteloos alsof iets je wordt ontnomen en niemand die je (voor je gevoel) wilt helpen. Ze kunnen ook niks doen en dat weet je ook wel ergens diep van binnen...

het enige wat je idd kan doen is een afspr inplannen voor een controle puur voor je eigen zekerheid en je uit de spanning wordt gehaald. spanning is natuurlijk ook niet goed!

10. Kir

Kir Lid

3 apr 2011
    75
    0
    0
    NULL
    NULL
    yeahhh ik heb goed nieuws. Het is helemaal goed en springlevend...Zagen gelijk het hartje gelukkig. Wat een spanning kan het met zich mee brengen..

Nogmaals erg lief jullie berichtjes.
    Jullie ook sterkte als je er midden in zit...

11. Monique79

Monique79 Actief lid

19 okt 2005
    299
    0
    0
    verpleegkundige
    zuid- limburg
    Gelukkig is alles goed!

12. tammy77

tammy77 Fanatiek lid

13 sep 2006
    1.168
    0
    0
    zeeland
    fijn om te lezen dat alles goed is met de kleine.
    hoop dat je nu lekker kan gaan genieten.

Deel Deze Pagina