Hcg waarde's

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door ProudMom28, 9 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ProudMom28

ProudMom28 Niet meer actief

Hallo ik ben er eindelijk uit hoe het zit met hcg,

Alle gezonde (niet zwangere vrouwen) hebben een hcg van 0 tot 10.

Ik wist dit niet en dacht dat als je niet zwanger was je dan ook geen hcg kunt hebben, dit is dus niet zo en iedereen heeft hcg, vanaf 10 kun je uitgaan van een bevruchting/zwangerschap.

Groetjes Wilma

2. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.683
    515
    113
    en hoe laag moet hcg zijn om weer te kunnen ovuleren en vervoglnes menstrueren...
    vandaag 5 wk na curretage en nog steeds positieve (wel lichtere) zw. test..

3. Loe

Loe Niet meer actief

bunchy had ik ook. op vier weken nog hcg van 32. had ook lichte test. twee weken/drie weken later was het 1.3. Duurt echt lang he. ik maakte me ook wel beetje zorgen.
    vraag anders of je hcg mag laten prikken?

4. ProudMom28

Met toeval kwam ik erachter hoe dat zat met hcg omdat ik vaak lees dat vrouwen een hcg van 1 hebben bij de ha en dan blij zijn maar wel vervolgend ongesteld worden. Ik heb gegoogeld en vond dit.

trouwens hoe het zit met ovulatie dat weet ik niet hoop dat je daar nog achter komt.

De testen van Testjezelf.nu zijn zeer gevoelig (20 mlU/mL HCG) en hiermee kun je vanaf 4 dagen voor je volgende te verwachten menstruatie testen of je zwanger bent. Dit is de grens die wordt aangehouden door medici wereldwijd.

Zwangerschapstesten met een gevoeligheid van 10 mlU/mL hCG (6 dagen voor de volgende menstruatie) worden door medici en huisartsen met een goede reden afgeraden.

Op de eerste plaats is de kans op afbreken van de zwangerschap nog erg groot, meer dan 60% in de eerste paar dagen na de bevruchting. Daarnaast is het zo dat een niet zwangere vrouw een hCG niveau heeft tussen
    0 mlU/mL en 10 mlU/mL. Deze "ultra" of "extra vroege" zwangerschapstesten kunnen dus een vals positief resultaat (zwanger) geven.

Er worden zelfs testen aangeprezen die al een positief resultaat zouden kunnen geven 7 dagen na de mogelijke bevruchting. Medisch gezien kan en mag er dan nog niet van een zwangerschap worden gesproken. Dergelijke testen zijn zeer bedenkelijk en de teksten hierover ernstig misleidend. Een zwangerschap wordt pas als zodanig erkend en herkend bij een hCG niveau rond de 20 mlU/ml.

Helaas worden deze
    "Ultra" of "Extra vroege" Zwangerschapstesten hier en daar aangeboden. De testen worden aangeprezen met prachtige verkoop termen als "ultragevoelige test", "excellent" of zelfs "exclusive"...

De grens aangehouden door medici wereldwijd ligt op
    de 20 mlU/mL hcg.

De zwangerschapstesten zoals de testen van het Testjezelf.nu merk, worden medisch gezien algemeen aanvaard als zijnde de vroegst te gebruiken testen.

De gangbare zwangerschapstesten met een gevoeligheid van 25 mlU/mL kun je gebruiken vanaf de eerste dag van het uitblijven van je menstruatie. Uiteraard geldt dat net zozeer voor de Testjezelf.nu zwangerschapstesten. Je hoeft niet per se voor je verwachtte menstruatie te testen. Je kunt het echter wel betrouwbaar doen

5. Trees

Trees Niet meer actief

Even als aanvulling. De hcg-waarde is je urine is anders dan de hcg-waarde in je bloed.
    Het verschilt per ziekenhuis, maar bij ons wordt er pas van een zwangerschap gesproken bij een beta-hcg in je bloed van rond de 35-50. Met een lagere waarde is er misschien wel een bevruchting opgetreden, maar wordt er nog niet gesproken van een zwangerschap. Veel bevruchtingen gaan namelijk vroeg mis en dat is iets anders dan een miskraam. Dat is meteen het nadeel van de extra gevoelige zwangerschapstesten. Je test positief, maar je kan een paar dagen later wel gewoon ongesteld worden.

6. MamaT

MamaT Fanatiek lid

7 mrt 2009
    1.766
    0
    0
    Ik heb de vraag van de HCG-waarde aan de gyn voorgelegd. Een HCG-waarde van lager dan 6 zal de eisprong niet weerhouden...

liefs,
    mamaT

7. ProudMom28

@ Trees,

bedankt voor je toevoeging nu is het helemaal duidelijk en compleet.
    super, ik kwam het met toeval tegen op internet.

Het feit is nu dat ik positest met predictor al die andere testen zeggen nope. ik ben veeeeel te vroeg met testen van de ene kant is het super dom. ,maar zal ook even snel vertellen waarom ik heb echt al 4 week lang dat ik beroerd ben dikkere borsten, moe last van ogen, gelige afscheiding. hoofdpijn etc etc.
    zucht nouja we wachten maar even weer een weekje af! (ik ben nog een klein weekje te vroeg :))

8. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.683
    515
    113
    ok dus hcg langer dan 6 is belangrijk voor weer krijgen van eisprong gevolgd door menstruatie na curretage...
    ga maandag bloed laten prikken.

9. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.683
    515
    113
    hcg was afgeloen woensdag 70.
    het was toen precdies 6 wk na curretage...
    dus hopelijk over twee weken is hcg onder 6 en dan komt menstruele cyclus op gang..
    pfff dat wachten.... vreselijk!

10. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.683
    515
    113
    en nu een week later is de test na 10 minuten heeeeeeeeeeeeeeel inie minie licht positief...
    pfff dan is het dus nog meer dan 25 hcg....

11. ProudMom28

Jeetje wat moeilijk zeg, ik hoop dat het snel zakt en dat je heel snel ongesteld wordt!!1

Groetjes Wilma

Deel Deze Pagina