zwanger en willen genieten maar een vriendin heeft een miskraam gehad

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door lynnetjee, 12 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lynnetjee

lynnetjee Bekend lid

30 jan 2014
    647
    0
    16
    verzorgende ig
    limburg
    Hallo,

Even van me af schrijven

Ik weet sinds 3dagen dat ik zwanger ben, en ben hier natuurlijk helemaal happy mee! Wij krijgen ons kleine wondertje♥

Maar nu heeft een vriendin en tevens collega van mij met 11 weken een miskraam gehad 2 dagen geleden. Op het werk wist iedereen het en om wat zij heeft mee gemaakt was ik zooooo blij dat ze voor mij zwanger was. Maar nu helaas dus niet meer. Sinds ik dit weet vind ik het moeilijk om echt te genieten, ik vind het zo zielig en erg voor haar! En ik merk dat ik er nu ook meer mee bezig ben, continu na de toilet lopen om te kijken of ik bloed. Ik wil dit niet, ik wil heeeeerlijk genieten. Maar krijg het heel moeilijk uit mn hoofd.

2. onzekereMama

onzekereMama Fanatiek lid

21 feb 2014
    1.136
    551
    113
    Vrouw
    Gelderland
    Ik heb zelf 3 keer een miskraam gehad. En ben nu bijna 14 weken zwanger. Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog steeds als ik naar de toilet ga controleer of ik geen bloed verlies. Maar dat moet gewoon slijten. Dat kan even duren. Maar des te meer waardeer je dat je bent gezegend met zo'n mooi wondertje in je buik.

3. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Het klinkt hard, maar als het mis is met het wondertje in je buik dan gebeurd een miskraam toch wel en daar kan je helaas niks tegen doen, ookal blijf je de hele dag op het toilet zitten. Je kan beter lekker proberen te genieten meid! Het gaat vaker goed dan fout! Je eigen nu druk maken om of het misschien wel fout kan gaan is al helemaal niet goed. Geniet!!

4. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Wat een vervelende situatie!

De angst zal bij jou wil slijten uiteindelijk.

En je hebt gewoon recht op genieten van jouw zwangerschap. Ik zou het t.z.t. wel als eerste collega aan haar vertellen. Hopelijk komt het dan minder hard aan. Meer kun jij niet doen.

Fijne zwangerschap!

5. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

14 jan 2014
    1.628
    3
    36
    Heel menselijk hoor! Doordat er dichtbij zoiets naars gebeurd, is het niet langer "ver van je bed". Dan wordt het allemaal echter. Maar het gaat veel vaker goed dan verkeerd hoor, hou dat voor ogen! Die eerste weken blijven vreselijk spannend, daar kunnen we allemaal over meepraten denk ik, zelfs ongeacht je voorgeschiedenis.

Ik wens je een fijne zwangerschap toe!

6. 26mei

26mei Fanatiek lid

22 sep 2013
    1.973
    330
    83
    Aller eerst Gefeliciteerd met je zwangerschap! Lief van je dat je met je vriendin/collega mee leef. Snap dat het misschien moeilijk voor jou is dat jij wel zwanger bent en zij niet meer. Echter zal ze, als het een echte vriendin is, super blij voor je zijn.
    Dat je nu meer met een eventuele miskraam bezig ben is heel normaal. Denk dat vele die angst hebben in het begin, vooral als je een miskraam (van dichtbij) mee heb gemaakt. Helaas kan je niks anders doen dan afwachten. Probeer goed naar je lichaam te luisteren en jezelf af te leiden :)

7. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat het heel normaal is dat dit je raakt en dat je je zelf ook zorgen maakt. Je kunt jezelf helaas niet dwingen je geen zorgen meer te maken en enkel nog te genieten. Maar met de tijd komt dat wel hoor, als je bv de eerste echo hebt gehad, het hartje hebt gehoord etc.

8. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Ik heb het ook gehad. Een collega van mij was 2 weken korter zwanger dan ik en we zaten er steeds gezellig over te kletsen.
    Bij een echo met 8 weken bleek het kindje niet meer te leven.
    Ik voelde me daar ook rot en om en was ook geneigd om niet meer over mijn zwangerschap te praten.

Inmiddels kan ik dat wel weer gewoon tegen haar en ze is nog steeds heel blij voor me. Ze heeft het goed kunnen verwerken en droomt alweer over een volgende zwangerschap.

Geef haar wat tijd en probeer zelf wel te genieten..!!!

9. wolchu

wolchu Bekend lid

6 dec 2011
    918
    2
    18
    ik heb een hele goede vriendin die 1mk heeft gehad met 6 weken en 2 x bz. zij kon dus alleen zwanger worden dmv IVF. ik vond het dan ook verschrikkelijk om haar te moeten vertellen dat ik zwanger was na ronde 1. zij snapte niet waar ik me druk om maakte en gunde mij de zs enorm.

10. lynnetjee

lynnetjee Bekend lid

30 jan 2014
    647
    0
    16
    verzorgende ig
    limburg
    Het meiden!
    Dankjewel voor de lieve reacties!

Ik heb haar vanmorgen weer voor het eerst gezien ( ik had nachtdienst) zij wist meteen dat ik zwanger was, dus de dag voordat zij te horen kreeg dat het misgegaan is. Dus ben vanmorgen na haar toegelopen en hebben we samen een potje gejankt. En toen zei ze inderdaad dat ze het mij ook zo erg gunde dus dat deed wel goed!

Ik ga inderdaad proberen te genieten van ons wonder want het is al 1keer mis gegaan en dat willen we niet nog eens.

Dankjewel meiden!

Deel Deze Pagina