Ik wil beginnen met een project life album voor de baby, en daarin ook wat pagina`s van mijn zwangerschap maken. Weet iemand of echo foto’s altijd mooi blijven? Die van mij zijn namelijk op heel dun papier geprint. Of kan ik beter een foto van de foto maken en dat ontwikkelen?
Ik zou ze inscannen als je een scanner hebt! Mijn ouders hebben nog echo’s van “mij”, toen mijn moeder in verwachting was. Maar die zijn op een ander soort fotopapier dan dat ze nu gebruiken. Naast dat ze vervagen kan er ook iets gebeuren waardoor je ze kwijtraakt.
Ze zeiden tegen mij dat je ze op een donkere plek moet bewaren. Als je ze in een boek plakt en het boek is dicht is het ook donker, haha. En er een foto van maken is altijd goed natuurlijk, dan heb je ze in ieder geval nog digitaal!
Die van mijn dochter die bijna vijf is heb ik in haar eerste foto album geplakt en zijn nog steeds mooi.
Nee, niet lamineren!!! Door de warmte kan de afdruk helemaal weg trekken, lamineren moet je zeker niet doen! Dat werd ons speciaal afgeraden in het ziekenhuis en ik ken inderdaad verhalen van mensen die zo hun eerste echo zijn kwijtgeraakt. Ik heb al mijn echo's ingescand, die staan als digitaal bestand op de computer en op een externe harde schijf. Sommige heb ik af laten drukken en zitten in het baby-album. De echo's zelf bewaar ik in een doosje op een donkere plek. Nu, na 10-11 jaar, zijn die nog steeds helemaal goed.
Niet zo goed advies, je houdt dan een wit blaadje over Kan het papier niet tegen. Edit: zie net dat het bij jou goed gegaan is, mazzel! Bij mij niet...