Twijfels groei baby

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door bamjolan, 11 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Hoi meiden,

Ik ben nu 35 weken en 1 dag zwanger.
    Toen ik mijn eerste echo's kreeg bleek ik 2 dagen korter zwanger.
    Geen probleem, dat kan.
    Voor de zekerheid kreeg ik op 10 weken nog een echo, en toen bleek ik weer 2 dagen verder te zijn dan de echo ervoor (dus 4 dagen in totaal).
    Ook dit was geen probleem, ik kon ook al niet verder zijn want ik wist wanneer mij eisprong was, korter kan natuurlijk wel.

Met 20 weken de 20 weken echo gehad en de kleine liep goed op schema!
    Met 29 weken een pretecho gehad en bleek ze de grootte te hebben van 32 weken.
    Ik moest me geen zorgen maken over de groei.

Met 30 weken een groeiecho gehad omdat mijn zoontje dysmatuur is geboren.
    Ook deze was goed, ze zat op de grootte van 34 weken en was een beetje bovengemiddeld.

Met 32 weken deed het ziekenhuis alleen een buikmeting en die zat op 35/36 weken, gewoon om te zien, nav weinig leven voelen, of de kleine het verder nog goed deed, dit was gelukkig het geval.

Met 34 weken en 1 dag kreeg ik weer een groeiecho.
    Helaas vorige week te horen gekregen dat de groei afbuigt.
    Het stijgt niet omhoog in de grafiek, maar buigt naar beneden.
    Ze zit nu gemiddeld, dat was geen probleem, maar de buik was niet meer gegroeid ten opzichte van de echo op 30/32 weken.

Ik weet dat een echo ook geen garantie bied, ze kunnen er 500gr boven en onder zitten.

Maar toch vraag ik me af wie dit ook heeft meegemaakt en hoe is het afgelopen?
    Ik moet woensdag weer naar de gyn toe.

2. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Wat zei de arts over de afbuigende lijn?

3. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Heb het ook gehad, die afbuigende lijn, was toen gewoon niet helemaal goed gemeten. Want 2 weken later zat het ineens weer goed.

Ik zou mij niet teveel zorgen maken hoor!

4. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik sta tijdelijk onder controle van het ziekenhuis, de verloskundige daar vertrouwde het niet ook omdat de CTG niet geheel okee was.
    De gyn vertrouwde het ook niet, ze vond het raar dat het afboog.
    Bij de verlos in het zh en bij de gyn boog het af.
    Morgen word ze weer opgemeten, ben heel benieuwd.

5. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Ik stond ook onder controle bij de gyn vanaf 20 weken zwangerschap. Vanwege een te klein hoofdje. En rond 32 weken kwam er ook een afbuigende groei, daarna corrigeerde dat weer.

Helft van de zwangerschap zowat met stress gelopen, doordat ze wat overdreven reageerde.

Maar ons meisje was tip top gezond met de geboorte.

6. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Gelukkig!
    Is inderdaad verschrikkelijk die spanningen en stress of alles wel goed is met je kindje!
    Mijn 2e had het ook alleen liep zij uiteindelijk 3 weken achter maar is ook gewoon goed gekomen.
    Gelukkig hoeven we nog maar ruim 4 weken!

7. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Precies, positief blijven hoor!

Komt allemaal wel goed, het is juist fijn dat ze er zo op letten. Dan weet je tenminste hoe of wat :)

8. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ja inderdaad!
    Mijn zoon was ik bijna kwijt door de verkalking.
    Gelukkig zien ze nu op tijd dat het afbuigt!
    Maar morgen weet ik meer :D

9. Tannetje

Tannetje Actief lid

12 jul 2012
    244
    0
    16
    NULL
    NULL
    kan inderdaad ook een meet fout zijn
    ons kleintje zat continu rond de p5 lijn en in eens op de p50 om vervolgens weer rond de p3 uit te komen.
    kregen toen wekelijks een echo.

10. els1

els1 Actief lid

23 jan 2013
    293
    0
    16
    had hier ook een topic over geplaatst bij afmetingen echo..gisteren weer geweest voor een echo met 36 weken en 4 dagen..en daar bleek ook uit dat de groei wat afboog...terwijl ik juist keurig op schema lag steeds..hoofdomtrek was steeds boven gemiddeld en zat er nu onder..maar de buikomtrek daarentegen was weer ver boven gemiddeld...ik vraag me af kunnen ze nog wel goed meten met 36 weken???

11. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Inderdaad, zo goed op te meten was mijn meisje niet iig zei ze, ze lag steeds schuin in mijn buik.
    Volgens mij word het inderdaad ook steeds lastiger want ze liggen toch opgerold in de buik.

Ik moet vanmiddag om 14.10.

12. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    De groeiecho gehad en die was gewoon goed, kleine dame zit gewoon op 35 weken en 4 dagen dus ze loopt 1 dagje voor.
    Ze is momenteel volgens de echo schatting 2500 gram.
    Op de hand, voordat ze de gegevens checkte, vond ze de kleine aanvoelen als rond de 2400gram.
    Wel wilt de gyn over 2 weken nog een keer de groeiecho doen, dit dus vanwege mijn zoontje, want ze weten niet wanneer het bij hem mis is gegaan, en kindjes van 2500/2600 gram hebben vaak moeite met de weeën zei ze, soms kan t zelfs fataal zijn dus ze willen ook geen risico's nemen.
    Ik mag wel terug naar mijn eigen verloskundige, maar over 2 weken dus op 1 maart, heb ik nog 1x een groeiecho.
    Ze kon natuurlijk geen garantie geven maar voor nu zag ze geen te klein kindje.

13. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Bij mijn jongste zoontje was dit ook het geval met 36 weken. Alleen dan het tegenovergestelde. Zijn buik was 40 weken, zijn benen waren 38 weken en zijn hoofd 36 weken. Ik zei toen tegen de arts wat word dit voor kindje. Alles loopt anders en voor. Het enige wat hij zei was, we gaan u inleiden omdat het kindje absoluut niet groter moet worden, we gaan uit van de 40 weken. Nou ik ben ingeleid met 38 weken maar toen hij eruit kwam was ie dus echt veel te klein he in plaats van te groot. Hij was nog klein, zijn oortjes waren nog niet eens af, en zijn tenen waren ook nog niet helemaal hoe ze moesten zijn. Hij is dus te vroeg gehaald, en de echo;s zijn nooit goed geweest. Nu kan ik natuurlijk niet zeggen dat deze echo's van jou fout zijn, maar ik zeg wel probeer je niet teveel vast te pinnen op de echos want vaak zitten ze er kwa gewicht en afmetingen naast.

Succes!!

14. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Oh wat naar zeg! Dat lijkt me echt vervelend idd!
    Ik weet idd dat echo's er ook naast kunnen zitten!
    Gelukkig doet ze het verder goed :D

15. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Joh, ook met 36 weken is ie al helemaal klaar hoor, alleen wat kleiner.

16. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Bamjolan, fijn dat het toch goed was! Weer een zorg minder :D

17. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ja inderdaad, gelukkig wel!
    Het zit je toch niet lekker als ze zich zorgen maken om je kindje.

Deel Deze Pagina