Hai, ik was net toch even alles met mijn man aan het bespreken. Ik vind die curettage doodeng. Niet de ingreep zelf maar wat het kan aanrichten. Ik durf het eigenlijk niet zonder de cytotec. De vorige keer had ik n paar dagen ervoor wel de tabletten ingebracht. Dus die wil ik wel vantevoren krijgen om de baarmoedermond alvast voor te bereiden. Ben bang dat het schade aanricht zonder de tabletten. Dus ik hoop wel dat ik die krijg. Bah, morgen dus bloedprikken, infuus, cytotec en die curettage. Gatver. Zie er tegenop... Hartje gestopt met iets meer dan 9 weken helaas. Ik zou zeker naar het spaarne gaan, ze zijn erg goed daar. Als het gaat om een eventueel verkleving zou ik naar dr. Emmanuel gaan. Die is de held van het verwijderen ervan.
JJ wilde je nog even bedanken voor je uitgebreide verhaal dat is zo fijn voor anderen om te lezen. Echt te gek dat je het deelt. En Suze, ik hoop dat je snel in het spaarne terecht kunt!
Welk spaarne bedoelen jullie? Je hebt bij Hoofddorp, Haarlem en leiden zag ik. Succes vandaag stress met de curretage. Sterkte x
Spaarne in Hoofddorp, En curettage is niet doorgegaan ze vond het beter eerst de tabletten een kans te geven en volgende week de curettage te doen want hoogstwaarschijnlijk blijft er restweefsel over...
Hoofddorp. Maar het kan zijn dat je naar de poli ergens anders moet. Alleen de operatie wordt gedaan in hoofddorp. Dr. E heeft mij behandelt. Dr. H schijnt ook goed te zijn, zij leert het vak van dr. E.
Graag gedaan stress. Ik vind dat er te gauw wordt geneigd naar een curettage, onder het mom van dan zijn we er maar van af. En artsen ook weinig informatie geven over verklevingen. Het staat in de brochure die je krijgt, maar helemaal onderaan en heel miniem. Meiden moeten beter geïnformeerd worden naar de risico's, naar mijn idee. Vandaar ook mijn verhaal.
Op hoop van zegen is het niet nodig maar ik houd er wel serieus rekening mee. En ik vond het ook een weloverwogen beslissing. Thnx JJ!
De chemo die je gynaecoloog voorstelt wordt ook gebruikt bij mola zwangerschappen waarbij het HCG niet daalt en bij buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Is een mola echt compleet uitgesloten? En blijft je hcg gelijk of daalt het heel langzaam? Als het stijgt is het foute boel en zou ik direct kiezen voor de mexo injectie.
Hoe is het nu? Ik heb dit ook gehad, in mindere mate dan. Miskraam in april, hcg daalde iets, en van begin mei tot begin juni bleef het gelijk. Met een echo gekeken, niets meer te zien, wekelijks bloed prikken en ineens daalde het snel. Eind juni was ik dan ook weer ongesteld, eindelijk, en was mijn hcg verdwenen. Bij mij hebben ze alleen nooit gesproken over curettage of een infuus. Ik zou ook niet echt blij worden van zo'n goedje... Ik ben benieuwd wat er nu gedaan is, hopelijk daalt het snel. Nu zit je in zo'n nutteloze periode he?
Nou het gaat wel redelijk. Vorige week donderdag heeft mijn gynaecoloog mij gebeld en was mijn hcg van 500 naar 450 gedaald, dus op zich positief. Maar dit is wel pas 4 weken na de miskraam. Het bleef steeds hangen op 500. Sinds een paar dagen lijkt mijn bloedverlies af te nemen. Waar ik eerst nog tampons gebruikte (dat mocht baarmoedermond was weer dicht) hoeft dat nu niet meer. Het is meer slijmering met bruinig zeg maar. Donderdag ga ik weer naar de gynaecoloog, en voorafgaand woensdag bloed prikken. Ik heb nu toch goede hoop dat het weer iets gezakt is dus daar hopen we maar op
Even een vreugdedansje hier, want mijn HCG is inmiddels gedaald naar 200. De gynaecoloog belde vandaag met de uitslag. Voorlopig nog geen metotroxaat dus. Volgende week weer terug om bloed te prikken!
Hey meiden, sorry, sorry, sorry dat ik zo lang niet heb gereageerd. Ik heb me even wat minder laten zien hier omdat ik met zoveel dingen bezig was. De laatste tijd heeft het zwanger worden voor mij even niet meer zoveel door mijn hoofd gespeeld, omdat sinds mijn miskraam van 15 september mijn HCG waardes niet wilden dalen. Na mijn miskraam heb ik ruim 2 weken gebloed, toen cytotec vanwege restweefsel. Dat wilde er niet uit, dus daarna een curettage. Na de curettage daalde mijn HCG nog niet, dus iedere week bloed prikken. Gyn wilde mij metotroxaat geven, maar dat wilde ik absoluut niet. Is een lichte chemo die je krijgt om het HCG te laten dalen, de celdeling stopt dan maar het is ook slecht voor andere dingen helaas... Gelukkig ging mijn HCG dan toch dalen, en vandaag ben ik door de gynaecoloog gebeld dat het eindelijk op 8,6 zit dus hier nu echt een klein feestje. Ik kon ook niet aan zwanger raken denken, want zolang je HCG in je bloed hebt komt je cyclus niet op gang. De verwachting is dat het volgende week onder de 5 zit, dus dan zou mijn cyclus weer eens moeten beginnen. Maandag belt de gynaecoloog mij op om eea te overleggen, dan hebben we een belafspraak. Dinsdag gaan we 2 weken naar Bali, dus dan eerst even genieten en hopelijk dan in 2016 er weer met frisse moed beginnen Ik ga van de week even bijlezen, maar dan zijn jullie op de hoogte van mij. X