Net gestript.. was zo ontzettend pijnlijk

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Nina010, 23 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina010

Nina010 Bekend lid

20 jul 2008
    820
    0
    0
    hallo verloskundige

ben net gestript. Ik had 1 cm ontsluiting. het was zeer pijnlijk, echt dat ik geschreeuwd heb.En ik zeg je ik ben niet kleinzerig..
    Viel flink tegen dus. Ik vroeg mij af het voelt nu 'rustig'en heb niet ergens last van. beetje licht menstruatiegevoel maar thats it. Zijn er dingen die ik kan doen om wellicht de weeen te laten beginnen? ik las ergens een warm bad of douche? is dat echt zo? en is lopen een manier?(zwaartekracht?).
    Gezien het strippen zo ontzettende pijn deed vroeg ik de verloskundige (niet mijn vaste had haar nog nooit eerder 'gehad') of ik ook zo'n gevoel zou krijgen met weeen. Ze vertelde mij dat het x 1000 keer zo veel pijn zal doen. :$ daar ben ik wel erg van gesschrokken want heb niet eerder zo'n pijn gehad. hoe ga ik dat in godsnaam doen dan..ben er van geschrokken.Ben geen voorstander van ruggenprik of medicatie maar heb nu zoiets van dat trek ik niet.
    Morgen moet ik overigens naar het ziekenhuis voor een hartfilmpje van de kleine( dat is gisteren ook gedaan gelukkig was zn hartje prima). Die was namelijk wat stil en toen bleek ik bijna geen vruchtwater meer te hebben. Als ik morgen nog niet bevallen ben dan wil ik eigenlijk ingeleid worden, vind het doodeng zo weinig vruchwater. Maar wie bepaalt of dat gaat gebeuren, mag je dat zelf aangeven of doen ze dat alleen in 'nood'

ik hoor graag weer je advies, alvast hartstikke bedankt!!!

gr, nina

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Nina,

strippen kan inderdaad pijnlijk zijn, zeker als je 1 cm hebt die wellicht nog stug was. Strippen moet je goed doen en vaak is dit inderdaad onplezierig. Of de bevalling x 1000 is vergeleken met deze pijn vind ik moeilijk te zeggen omdat je die pijn anders kiunt ervaren en dan is de bevaling begonnen en bij dit strippen komt de pijn zo uit het niets. JE kunt er niet aan wennen en dat is bij pijn bij de bevslling meestal wel zo. Inleiden doet de gyn niet zomaar, maar bij weinig vruchtwater zijn ook zij altijd heel voorzichtig, dus je kunt het altijd overleggen en zijn voors en tegens aanhoren. Vragne staat vrij.

Groetjes Brigitte

3. Nina010

Nina010 Bekend lid

20 jul 2008
    820
    0
    0

Hallo Brigitte

dank je wel voor je uitgebreide antwoord!`Ik ben inmiddels weer bij het ziekenhuis geweest en ze hebben besloten om mij in te leiden morgen gezien ik 41 weken ben en inderdaad weinig vruchtwater heb. Het strippen heeft mij niks opgeleverd, erg jammer want het deed zo'n zeer. Nogmaals dank voor je antwoord!

4. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Veel succes en sterkte morgen!

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina