Goedenavond. Ik wilde heel graag een vraag stellen. Ik ben 1.72m lang en weeg 82 kilo. Ik ben dus te zwaar. Nu vroeg ik mij af hoe slecht afvallen tijdens de zwangerschap is. ik ben bij mijn eerste zwangerschap de eerste weken flink afgevallen 6 kilo door misselijkheid en veel braken. Daarnaast vroeg ik mij af of jullie kunnen zeggen of door dit gewicht mijn kinderen wrs wat zwaarder waren. Vorige zwangerschappen woog ik zelfde als nu. 1e kind geboren met 38+6 gewicht 3948 gram. 2e kind geboren met 37.6 gewicht 3820 gram. Is dit echt heel zwaar voor de zwangerschapsduur? Hoop dat jullie mij antwoord kunnen geven. Bedankt alvast.
Hoi saskia, Er is een verschil tussen afvallen en afvallen, val je af door misselijkheid en braken dan is dat iets wat het lichaam compenseert. Maar val je bewust af door minder calorien tot je te nemen dan ga je vet verbranden wat een stof afgeeft wat schadelijk is voor de hersentjes van je kindje. Gezond eten met behulp van de dietiste en daardoor afvallen (waar niet naar word gestreefd maar meer het niet overbodig aankomen word gewaarborgd) is een aanrader. Je kindjes zijn groter dan gemiddeld, vrouwen met overgewicht hebben een grotere kans op grotere kindjes. Word/werd jou suiker gecontroleerd in de zwangerschap? Dat zou mijn advies zijn. Imke
Hallo, Bedankt voor je reactie. Ik zou dus eventueel met behulp van de dietiste wel kunnen zorgen dat ik niet aankom? begrijp ik dat goed. Vorige keren is mijn suiker nooit geprikt, want mijn BMI was 27.5 wat volgens de verlos niet zo hoog was dat ik zw.suiker zou krijgen. Ik ben bij beide zwangerschappen ong 9 kilo aangekomen, dat was er dus ook direct af na de bevalling. Ik viel meestal alleen de eerste weken af in de zwangerschap, gewoon doordat ik misselijk was en geen eetlust. Is het in de eerste weken ook al schadelijk voor de hersentjes? Of pas als de placenta gaat werken? groeten Saskia
Hallo, Je kan inderdaad met een dietiste verantwoord afvallen in de zwangerschap. 9 kilo dat valt gelukkig mee. Onverantwoord afvallen kan de gehele zwangerschap kwaad. Groetjes Ineke
Hallo, Bedankt voor je antwoord. Ik ga de dietiste dan even inschakelen voor de zekerheid om ervoor te zorgen dat ik niet aankom. En aangeven aan de verloskundige dat mijn suiker extra gecontroleerd moet ivm geboortegewicht van mijn andere kinderen. Prikken ze dit met 30 weken dan? groeten Saskia