peetouders??????

Discussion in 'Zwangerschap' started by Corry, Feb 24, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Corry

Corry Bekend lid

Aug 14, 2012
    622
    0
    0
    Hallo,

Ik en mijn aanstaande zitten met een vraag. Wij zijn beide katholiek opgevoed, en dus opgegroeid met het fenomeen peetouders... Maar nu zijn wij niet gelovig. We gaan niet naar de kerk enz. ook trouwen doen wij niet voor de kerk, en ons kindje willen we niet laten dopen. Maar we zouden wel iets van een peetoom of peettante willen voor ons kindje. Gewoon voor de leuk, en omdat ik weet dat de toekomstige peetoom (in dit geval voor dit kindje, want het wordt er dan maar 1 ) dit heel leuk vind. Hoe lossen jullie dit op? heet deze gewoon bij jullie peetoom? wat zijn de gedachtes hierover?
    Suikeroom wordt ook ooit vernoemd, maar dat vind ik dan weer zo gek klinken.
    Help, het is zo moeilijK!!

2. Summer Breeze

Dec 26, 2012
    87
    0
    0
    Coördinator in het welzijnswerk.
    Buitenland
    Ik las ooit bij iemand "knuffeloom" en "knuffeltante"...

3. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

Nov 18, 2011
    2,497
    2
    38
    Gewoon peetoom noemen, en aan ieder die het wil weten uitleggen hoe jullie dat zien. Suikeroom associeer ik met een rijke oude man die een jongere fêteert, en ik weet dat er mensen zijn die het associëren met homo-relaties waarin een oudere man een veeel jongere protégé heeft. Dat zou ik dus niet doen. Die termen als knuffeloom en knuffeltante vind ik eerlijk gezegd een beetje schunnig en klef. Het gaat toch niet om het knuffelen, maar meer om een soort mentorachtige relatie? Dat peetoom geen verjaardag mist en soms iets met specifiek dat kind gaat doen, en vice versa? Je hoopt dan alleen wel dat kind en oom een goede band opbouwen. Niet ieder kind is daar even makkelijk in :) sommigen zijn al vroeg heel kieskeurig

4. k84

k84 Actief lid

Nov 1, 2012
    242
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Wij gaan ons kindje ook niet laten dopen, maar willen wel twee peettantes gaan benoemen. Mijn zus en zus van partner. Gewoon voor de leuk! Het zijn maar termen toch? je kunt ze ook suikertantes noemen, wat ze zelf willen. Gaat erom voor ons dat ze weten dat ze speciaal zijn voor ons kleintje en andersom straks.

Succes met kiezen!

5. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

Sep 24, 2012
    2,256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Wij laten ons kindje ook niet dopen. Zijn beide katholiek maar trouwen ook niet voor de kerk en zijn niet gelovig. Zal mijn kind dus ook niet katholiek opvoeden. Mochten we toch een peetoom of peettante nemen dan is dat idd voor de leuk.

6. maria80

maria80 Fanatiek lid

Aug 18, 2009
    1,974
    136
    63
    Ik las een keer op een geboortekaartje:
    Ik houd van jullie allemaal,
    maar tante.....en oom......zijn voor mij heel speciaal.

Vond ik erg goed gevonden!

Share This Page