Hcg

Discussion in 'Zwanger worden' started by daphnev85, Sep 2, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. daphnev85

daphnev85 Niet meer actief

Hoi dames,

Ik heb een vraagje ivm een HCG bloedtest. De gyn heeft me na mijn curretage 2 voorschriften gegeven om een HCG bloedtest uit te laten voeren (met 48u verschil tussen de twee om te kijken of het goed stijgt). Ze heeft mij gezegd dat ik deze mocht laten doen wanneer ik het vermoeden heb dat ik terug zwanger ben. Wanneer de twee testen geen goede stijging weergeven van het hormoon zou dit op een nieuwe miskraam kunnen wijzen.

Mijn vraag is: heeft dit zin om deze test uit te voeren voor NOD? Ik weet dat ik braafjes mijn NOD zou moeten afwachten maar ik ben zo ongeduldig!

2. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Ik zou eerder een vroege test gebruiken bv van kv 2v5. Is die postief dan zou ik na nod die bloedtest laten doen

3. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Je zou voor je NOD in je bloed wel kunnen zien of er iets gaande is. Maar zolang je niet voorbij je testdatum bent, zegt dit helemaal niks. Je kunt alsnog gewoon ongesteld worden. Dus het heeft weinig zin om je bloedonderzoeken op die manier te "verspillen". Ik zou wachten totdat je zelf duidelijk positief getest hebt met een urinetest en pas ruim na je NOD voor een bloedonderzoek gaan.

Share This Page