HCG

Discussion in 'Miskraam' started by Elleke, Jul 8, 2022.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Elleke

Elleke Fanatiek lid

Mar 1, 2011
    1,835
    170
    63
    Hoi meiden,
    Ik heb gisteren een echo gehad, en blijk schoon te zijn van binnen. Had daarvoor een zwangerschapstest gedaan, deze gaf een nog redelijk duidelijke streep aan. Volgens de verloskundige is de 1e dag van de miskraam je 1e cyclusdag, hoe zit dit bijvoorbeeld met menstruatie als je nog HCG in je lichaam hebt zitten?

2. Krv

Krv Fanatiek lid

May 26, 2017
    4,593
    4,447
    113
    Female
    Wat fijn dat de echo heeft laten zien dat alles weg was, ik heb regelmatig aan je gedacht. Is het bloedverlies inmiddels helemaal weg? Normaliter krijg je een eisprong als je hcg onder de 5 is en ongeveer 2 weken later je menstruatie. Ik heb echter een eisprong gehad met hoger hcg, ik weet niet meer precies hoeveel (tussen 25 en 75 vermoed ik), in elk geval hoger dan wanneer je een eisprong zou verwachten. En inderdaad, 2 weken later werd ik ongesteld. Hoe zien je testjes er nu uit? Mag je eventueel bloed laten prikken met een week ertussen om te kijken hoe snel het daalt? Liefs.

3. Wishfull123

Wishfull123 VIP lid

May 26, 2021
    5,069
    4,576
    113
    Female
    Hoi hoi,

Hier heb ik ook ontzettend lang HCG in mijn bloed gehad. Wij hebben de zwangerschap af moeten breken net voor de 12 weken, dan zit je op de top van je hormonen.
    Het duurde een week of 4 voor de testen lichter werden. De laatste 2,5 week amper verschil in de testen. Ze waren wel lichter maar nog steeds vrij duidelijk.
    Afgelopen woensdag HCG laten bepalen en dat bleek toen 20. Ik ben gisteren ongesteld geworden en heb tussendoor geen eisprong gehad denk ik.
    Meestal merk ik die qua lichamelijke symptomen wel op, nu niets gemerkt.
    Uiteindelijk heeft het 7 weken geduurd voor mn menstruatie begon, maar nu gelukkig duidelijk en kunnen we weer door.
    Ontzettend frustrerend he als he HCG in je bloed hebt terwijl je niet meer zwanger bent:(
    Ik had bij mijn eerdere ma pas een curretage na 6 weken ivm restweefsel. Dat rekende ik ook als dag 1 en toen had ik 21 dagen later een eisprong. Ietsje later dan normaal.
    Hopelijk heb je snel duidelijkheid!

Share This Page