Obstipatie, omneo, honger...

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door jool, 5 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jool

jool Lid

8 jan 2013
    33
    0
    0
    Hallo,
    Ik weet even niet meer hoe of wat...
    Ons dochtertje van 8 weken (4100gram nu) heeft al sinds een paar weken leeftijd moeite met haar ontlasting. Gillen en krijsen en dan na 5 à 6 dagen kleiachtige ontlasting na lang persen.

Op advies van het CB zijn we overgestapt op omneo en dat leek even te helpen maar al snel weer ontlasting om de 6 dagen en veel kreunen en persen. Toen 10cc extra water bij de fles. Ook geen effect.

Bij de huisarts geweest en daar lactulose gekregen 2x daags 1 ml al snel moeten opbouwen naar 2x daags 2ml. Nu ontlasting om de 3 dagen.
    Is wel iets zachter maar kost toch nog erg veel moeite. Ook spuugt ze momenteel veel water na, tussen en voor de voeding.
    Als ze gepoept heeft dan krijgt ze daarna ontzettend veel last van krampen, dag erna gaat het redelijk. Dag 2 al weer erg veel persen tot dat er op dag 3 weer ontlasting komt. En zo gaat het riedeltje door.

Nu is mijn vraag wat kan ik voor de obstipatie nog meer doen qua voeding?
    En ik zit nu op 5x160cc en 5 scheppen voeding maar merk dat dat niet meer genoeg is voor haar. Maar met dat extra water zit ik zo over een liter natuurlijk. Hoe los ik dat op?

Alvast heel erg bedankt!

2. Nestle

Nestle Fanatiek lid

30 dec 2012
    1.094
    1
    0
    Beste Jool,

Wat vervelend dat jouw dochtertje last heeft van obstipatie.

Ons advies met jouw dochtertjes leeftijd en gewicht is 5 flesjes van 150 ml / 5 schepjes. Je kunt haar 10 ml extra water geven, maar ik zou haar nog niet meer voeding geven.

Want heeft zij echt honger? Of kan het zuigbehoefte zijn? Veel kindjes hebben zuigbehoefte en een speentje kan hierbij helpen.

Onze voeding bevat L-reuteri, dit is een nuttige bacterie. Kijk voor meer informatie op Opvolgmelk en babyvoeding van Nestlé, een gezonde keuze - NESTLÉ® Groeie Start 2

Groet,
    Anne

Deel Deze Pagina