Snap ik. Ik heb mezelf van tevoren ook gek gemaakt. Mijn moeder heeft na de geboorte van mij ook slechte uitstrijkjes gehad en bij haar hebben ze toen de baarmoeder verwijderd. Maar dat was natuurlijk wel een hele tijd geleden, toen waren ze vast resoluter met behandelen. Ik heb echt zoveel stress gehad omdat ik me gewoon níet kon voorstellen dat het dan ook echt weg zou kunnen zijn. Hoe weet ik dat dan zeker? Wat als ze wat missen? Hoe betrouwbaar zijn die uitslagen? En wat als het niet helpt? Dat soort dingen. Ze hebben bij mij ook genoeg weefsel kunnen weghalen. Wij hadden nl geen kinderwens meer dus ze hoefden daar ook geen rekening mee te houden. Wisten wij veel dat Sinterklaas gul zou zijn dat jaar…
Ik had al een tijdje last van buikpijn en tussetijds bloedverlis. Uitstrijkje gemaakt mrtrn dezelfd dag naar het ziekenhuis doorgestuurd want de dokter zag iets wat ze nog nooit gezien had. Er kwam iets uit mijn baarmoedermond. Gyn heeft er die dag een biopt van genomen. Ze dacht een poliep. Zowel het uitstrijkje als het biopt waren goed. Vorige maand op de poliklinische operatiekamer een hysteroscopie gehad (myosure). Van te voren een ibuprofen moeten nemen. Ik vond het echt erg dat ik door corona alleen moest gaan. Behandeling duurde veel langer dan gepland. Uiteindelijk heeft ze mijn baarmoederhals verdoofd, ben ik gehecht, zijn de rest vd wondjes dichtgebrand en was ik ruim een halve liter bloed verloren. Ze had nog nooit gezien wat ik heb. Mijn baarmoedermond is helemaal vervormd door het weefsel. Nog een biopt genomen. Was ook goed. Inmiddels heb ik de pre operstieve screening gehad en gaan ze het proberen weg te halen op de OK . Krijg dan een ruggenprik. Ik krijg een Lletz behandeling. Volgens mij is dat een lisexcisie toch? Vorige week ook nog naar de huisarts geweest van wege een jeukende plek op mijn borst die niet weg wilde. Hij voelde wat in mijn borst dus 2 dagen later zat ik weer in het ziekenhuis voor een mammografie en een echo. Bleek goed te zijn maar wat een stress allemaal zeg.
Update: Volgens mn online dossier is er geen aanwijzing voor (pre) maligniteit.. geen kwaardaardigheden dus! Heel fijn! Assistent wilde wel een nieuwe afspraak maken, want de gyn wil wel graag onderzoeken waar die pap3b vandaan komt
Heb toen onze zoon 2 was ook een afwijkende uitstrijkje gehad. Biopten en daarna ook letzz behandeling. Nu nog steeds alles goed. In het begin ieder half jaar controle. Nu mijn gewone controle via bevolkingsonderzoek gehad en deze was goed