He bah... schimmelinfectie!

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Jucade, 29 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Ik krijg dit regelmatig, blijk sterk te reageren op normaal wasmiddel. Ik gebruik nu neutral voor mijn ondergoed, en dat scheelt mega veel!

Normaal gaat het wel over (tenzij je elkaar blijft besmetten), maar tijdens een zwangerschap wordt echt geadviseerd om er iets mee te doen.
    En je hoeft er niet altijd voor met je benen wijd bij de huisarts, vaak kan je gewoon vertellen wat je voelt, waar je het voelt, en als je het weet hoe het eruit ziet die beschrijving.
    En je kan er maar beter op tijd mee naar de huisarts, want als het echt doorzet, dan wordt je serieus gek van de jeuk en/of pijn. (en daar krabbel ziet er best wel apart uit voor anderen :) )

groetjes Daphne

2. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik heb dit al vaak gehad, 2x per jaar, en nu al heel wat jaren, als je minder weerstand hebt kan het de kop weer opsteken.Het is super vervelend want ik heb daar dan ook echt jeuk :oops:
    ik krijg altijd een soort tablet ( meer zetpil idee) van Daktarin die werkt schimmel dodend, en die moet je er dan instoppen (vaginaal) en dan is het met een paar dagen wel over.
    Ik heb het ook wel eens gehad dat het niet over ging, en toen kreeg ik er ook tabletten bij, die je moets slikken, dan werd het aan 2 kanten bestreden. Ik heb het tijdens de zwangerschap 1x gehad, maar je mag het gelukkig dan wel gebruiken.
    Het heeft niks met hygiene te maken, als je jeuk hebt ga er meteen mee nd ha, bij mij kijken ze er de laatste tijd ook niet naar, ik bel de assistente en kan dan zo met het briefje nd apotheek.
    P.s mocht je dit vaker hebben: TIP haal z'n tablet bij de apotheek zodat je hem altijd op voorraad hebt thuis, handig vh weekend en op vakantie, deze tabletten zijn een paar jaar houdbaar.

3. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Oja.... en ondergoed wassen op 95 graden.

4. ik denk dat ik ook maar even naar de dokter moet want ik heb ook mega afscheiding kan het ook zo zijn dat het een beetje stinkt? ik dacht dat dat bij de zwangerschap hoorde :oops: en kan de vk dat ook zien, want moet altijd een potje urine meenemen en tot nu toe zegt ze dat het goed is

5. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Idd Jessica, kan zijn dat het ook vies ruikt en anders er uit ziet. Ik heb zelfs groene afscheiding gehad. Ook rook t naar vis oid. Heel vies. Dit was weer een ander soort infectie.

6. Wat voor een soort infectie is dat dan? want die groene afscheiding heb ik namelijk ook ik ga morgen meteen de dokter bellen.

7. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Doe dit maar ja! Weet niet wat voor infectie, maar t is niet schadelijk voor de kleine dus... Succes morgen!

8. Sijke

Sijke Bekend lid

Hoera. gelukkig iets gevonden over dit onderwerp. Ik ben nu ook aan de beurt, heb eerder nooit candida gehad, maar nu bij 8 weken zwanger wel ineens. Inmiddels heb ik ook tabletten om in de vagina te doen en de creme voor uitwendig (1 dag) en dat helpt wel. kwam natuurlijk in het weekend opzetten, dus dan kun je ook niet naar de dokter. Ik raad iedereen met deze klachten aan: ga snel naar je huisarts!
    Het valt me trouwens op dat je in alle zwangerschapsboeken en blaadjes hier zo weinig over leest en hoort, ook hoor ik nooit van iemand in mijn omgeving dat ze dit hebben. Nou vertel ik het ook alleen maar hier, hihi!

9. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Iemand die ik heel goed ken, heeft t maandelijks :confused: . De dokter zegt er niks aan te kunnen doen behalve tabletten of zalf idd. Ikzelf heb t ook al een paar x gehad, vóór en tijdens mn zwangerschap (1x).

10. Sijke

Sijke Bekend lid

je kunt er wel info over vinden op internet, ook bijv. over dieëten, maar sommigen zeggen weer dat dat niet uitmaakt. Je schijnt uit te moeten kijken met melkprodukten, gewone suikers en gisten. Ook is het goed om aan een gezonde darmflora te werken (bijv. activia toetjes, met goede bacterieën, etc.). Daarnaast eventueel brandnetelthee (niet echt lekker, ook niet heel vies) en molkosan van dr. Vogel een heel klein beetje verdunnen in veel water.

Maar zoals gezegd geloofd daar niet iedereen in, ik ben het wel aan het proberen, je weet toch maar nooit. :)

Succes ermee

11. Sjaaak

Sjaaak Bekend lid

6 jul 2006
    509
    0
    0
    Assen
    ik heb al heel vaak vandida gehad ik heb zelfs een hele voorraad tabletten voor als het weer de kop op steekt.

het is wel heel erg aan te raden om punt 1 als je er last van hebt niet tot weinig suiker te eten aangezien schimmels heeel erg veel van suiker houden

en idd echt naar de dokter gaan je kan ook bellen en zeggen ik heb een schimmelinfectie kan je miconasol tabletten voorschrijven die kan je gewoon innemen een week en dan twee week later nog een meestal krijg je dat wel mee. Weet alleen niet of het kwaad kan bij zwangerschap.

Oh en als je het erg vaak krijgt is het ook raadzaam om te testen voor suikerziekte want als je suikerziekte hebt kan je ook extreem vaak schimmelinfectie krijgen

12. Minimuuske

31 aug 2006
    27
    0
    0
    Ik heb er nu gelukkig geen last van, maar vroeger wel heel veel last van gehad, maar ik kan misschien nog meegeven wat mij (tot nu toe) behoed heeft voor nieuwe infecties (dus met name preventief):

* draag geen inlegkruisjes! Deze zijn echt funest voor je vaginale cultuur. En als je echt teveel afscheiding hebt, draag ze echt niet te lang en zo min mogelijk

* gebruik regelmatig Lactacyd wasemulsie. Eigenlijk kun je die iedere dag gebruiken en is in de super te koop

Misschien helpt dit nog enkele mensen..
    Ik leef in ieder geval met jullie mee!

Deel Deze Pagina