Ha Meiden, Ik heb een vraagje... Ik wil beginnen met het slikken van foliumzuur, alleen heb ik volgende week dinsdag een operatie.. (niet ernstig, mijn keelamandelen worden eruit gehaald). Weten jullie misschien of ik dit gewoon kan blijven slikken, of zou het beter zijn als ik ná mijn operatie hiermee begin? Thanks alvast Liefs.
Foliumzuur kan je gewoon blijven doorslikken, het is een vitamine. Dus dat kan helemaal geen kwaad. Succes met je operatie!
Denk dat je het na je operatie bijna niet naar binnen krijgt omdat slikken dan in het algemeen al pijn doet. Maar je kunt, als het lukt, het gewoon door blijven slikken. Succes met je operatie!
Hihi ja je kunt t na de operatie wel een dagje overslaan denk ik. Maar ervoor maakt niets uit. En het is gelukkig ook maar een heel lichte operatie, en de pijn erna valt meestal erg mee. (ik spreek uit ervaring)
Hoi MissT, Het lijkt mij geen probleem. Overleg het anders even met je huisarts als je twijfelt. Veel succes met je operatie en beterschap!
Het is overigens niet zo dat vitamines geen kwaad kunnen: teveel is misschien zelfs slechter dan te weinig wat betreft sommige vitamines (zoals foliumzuur uit een potje). Maar goed je kunt het volgens mij ook gewoon doorslikken, zou bij twijfel even aan je huisarts vragen.
Je kan thet best wel dagje overslaan hoor want na de operatie krijg je het egt niet door je keel heen 2jaar gelede zijn mijn amandelen erui gehaald heb paar week niet goed kunne eten. niet egt goed vooruizicht maar voor iedereen is weer anders
Hoi MissT, Hoe is je operatie gegaan? Hoe voel jij je en wat heb je uiteindelijk gedaan met het foliumzuur?
Ligt maar net aan welke vitamine je het over heb, er zijn namelijk 2 groepen vitamines. Bij de wateroplosbare zoals vit. C plas je het teveel gewoon weer uit. Bij vetoplosbare vitamines worden ze bij teveel in het lichaam opgeslagen, deze kunnen bij teveel inderdaad schadelijk zijn. Vitamine B (hier valt foliumzuur dus onder) is een wateroplosbare vitamine en hier kan je dus niet zomaar een overdosis van slikken.