Wanneer weer beginnen met de pil?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Dani11, 21 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dani11

Dani11 Niet meer actief

Ik ben as donderdag 5 weken terug bevallen. Kan ik alweer met de pil starten ook al ben ik nog niet ongesteld geweest? Het vloeien vd bevalling is wel al gestopt. Is de pil dan al meteen betrouwbaar of dat nog niet? En het is heel erg maar ik weet niet meer precies hoe ik de pil moet slikken ;), de strip afmaken en dan stoppen en dan word je na een paar dagen ongi en wanneer begin ik dan weer met een nieuwe strip?

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Dat zou je even met je huisarts moeten overleggen. Of hij het al wil voorschrijven.
    Als je begint zonder ongesteld te zijn, was de 1e strip onveilig dacht ik.

Hoe je de pil slikt hangt een beetje van het type af. De meeste zijn 3 weken slikken, 1 week niet, en dan weer een nieuwe strip,
    Tijdens die stopweek wordt je meestal ongi. Bij dat type ik pas na 6-7 dagen, maar standaard is zo'n 3-4 dagen..

Ik heb er nu eentje die je doorslikt. Er zitten in de strip 28 pillen, waarvan 4 geen hormonen bevatten. Dus ik heb een stop van 4 dagen ipv 1 week. En geen/amper ongi :)

3. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

In principe kun je al beginnen, weet niet of je borstvoeding geeft want dan kun je het beste de minipil nemen (door de gewone kan je productie enorm afnemen heb ik begrepen) gewoon even met je huisarts overleggen wat het beste bij je past op het moment.

Wat deepfreeze zegt klopt: als je zonder menstruatie begint moet je de eerste maand onveilig rekenen, begin je echter op de eerste dag van je menstruatie dan ben je meteen veilig.

4. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Het is verstandig om eerst een normale cyclus af te wachten (dus 2 keer normaal ongesteld zeg maar) en dan op de eerste dag van je ongesteldheid beginnen als je op een andere manier begint kan dat zoiezo zorgen voor veel doorbraakbloedingen (soms wel wekenlang!) en je bent niet beschermd de eerste maand, maar ik zou zoiezo aanraden om ook al begin je op de eerste dag TOCH de eerste maand condooms te gebruiken (better safe than sorry)

5. Muizzy

Muizzy Lid

26 mrt 2009
    52
    0
    0
    Brabant
    Volgens mijn verloskundige is het het beste om tussen de 21 en 28 dagen na de bevalling weer te beginnen met de pil, dus ik start binnenkort weer. De eerste maand is inderdaad niet veilig dan, maar daarna wel.

6. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    ik ben zeer kort erna weer begonnen. Op een dag dat me uitkwam ivm mens (zodat die niet precies in het weekend valt) dus ik geloof 9 dgn na mijn bevalling.Wilde zo snel mogelijk weer beschermd zijn en gewoon weer in een normaal ritme komen

Deel Deze Pagina