Welke temp-pro kijkt even met mij mee? Ik heb geen FF maar schrijf m’n temp nog gewoon op. Ik temp al jaren in periodes dat ik zwanger wil worden. Altijd rectaal en nagenoeg altijd zelfde tijdstip. Weet precies dat alles onder 36,9 is voor eisprong en als m’n eisprong is geweest is t minimaal 37,1. Meestal heb ik een tempdipje voor m’n eisprong. Nu had ik CD 1-14 tussen 36,8 en 36,9 CD 15 36,79 CD 16 37,11 CD 17 37,14 Maar m’n ovu was dus op CD 15 pas positief (ochtend). Volgens m’n temp is CD 16 m’n stijging dus dan zou die avond m.n Eisprong zijn geweest? Kan dat? Dat ik op cd 16 in de avond m’n eisprong heb en de volgende ochtend al zo’n duidelijke (en snelle) temp verhoging? (Ik ben gewend dat ik meestal eerst 37.0 temp en daarna 37.1) .
Je eisprong kan ook zijn op de dag van de positieve ovulatietest. Heb je op dag 14 ook in de avond een ovulatietest gedaan? Onderzoek geeft aan dat een ei springt 24-48 uur na de start van de stijging van LH en zo'n 8-12 uur na de piek (als ik het nu goed herinner). Dus als jouw piek op dag 15 in de ochtend was, kan je ei later die dag gesprongen zijn!
Thanks meiden! Dat zou dus top zijn want mijn man kwam in de ochtend van CD 15 terug van een trip voor zijn bedrijf :- )! Ik dacht dat het te laat zou zijn omdat ik meestal iets eerder m’n eisprong heb. Maar miss was het gewoon wel perfecte timing! Fingers crossed. in de avond van cd 14 heb ik niet getest. Wel in de ochtend, die was een beetje opkomend maar zeker nog geen gelijke streepjes.